آیا می خواهید  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب ۰۹۲۰۱۳۸۳۷۱۸

با ما  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

آیا می خواهید  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

بسیاری از افراد علاقه مند و یا نیازمند به تالیف یا آغاز چاپ یک کتاب می باشند. و بیشتر از همه دوست دارند چاپ کتاب برای آنها رایگان تمام شود. یونسکو مفهوم کتاب را چنین تعریف کرده است: نشریه فرهنگی غیردوره ای که بدون شمارش جلد، چهل و نه صفحه یا بیشتر داشته باشد.

کتاب:

آیا می خواهید  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

هر اثر چاپی که به منظور ارائه به عموم انتشار یافته. و بیش از ۲۵ صفحه داشته باشد، کتاب محسوب می شود. نشریات و ادواری ها کتاب به حساب نمی آیند. ممکن است فرد نویسنده ای قابل ،مبتدی یا فردی صرفا علاقه مند چاپ کتاب و نوشتن کتاب باشد.

مرحله ی اول:

آیا می خواهید  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

آماده سازی محتوای کتاب در وهله ی اول چاپ کتاب. باید شخص نویسنده، محتوای مورد نظر کتاب خود را جمع آوری،نوشته در صورت لزوم اصلاح نماید.

مرحله ی دوم:

آماده سازی اولیه کتاب. این مرحله شامل: ویراستاری محتوا، صحفه آرایی،بررسی املایی و نگارشی و تایپی در چاپ کتاب است.

مرحله سوم:

(ISBN دریافت شابک( INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBERمخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یک کد ۱۰ الی ۱۳ رقمی که اختصاصی مربوط به کتاب تعیین میشود.نکته قابل توجه شابک تغییر نکردن آن درصورت تجدید چاپ است.در کشور ما دریافت شابک از طریق خانه کتاب انجام میپذیرد.

مرحله چهارم:

دریافت فیپا مخفف فهرست نویسی پیش از انتشار،شامل اطلاعاتی میباشد که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ میگردد.فیپا توسط اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی صادر میشود و برای دریافت آن باید به این ادارات مراجعه نمود.برای دریافت فیپا از اداره کل پردازش سازمان و کتابخانه ملی باید کتاب که شامل فایل کتاب بصورت سی دی و پرینت آن،شابک ارسال و همچنین پر نمودن فرم درخواست فیپا انجام شود.

مرحله پنجم:

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد یک هفته الی ۴ ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

مرحله ششم:

چاپ و صحافی پس از اتمام مراحل فوق ، کتاب باید برای چاپ به چاپخانه ارسال شود.برای تیراژهای بالا به دلیل صرفه اقتصادی از چاپ افست و تیراژ های پایین (زیر ۱۰۰۰) از چاپ دیجیتال استفاده می شود. پس از اتمام چاپ پروسه ی صحافی آن انجام می شود. با توجه به نوع کتاب برای چاپ محتوای کتاب معمولاً از کاغذهای ۷۰ گرمی تحریر، ۸۰ گرمی تحریر، گلاسه و یا کاهی و جلد را از نوع شومیز (مقوای ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرمی و برای روکش آن از سلفون مات یا براق و گاهی نیز از یو وی موضعی)، گالینگور و یا جلد سخت استفاده می‌شود.

مرحله ی هفتم:

ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دریافت اعلام وصول پس از اتمام چاپ کتاب. ناشر باید ۳ نسخه از کتاب را به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال نموده.پس از دریافت اعلام وصول پروسه ی چاپ کتاب عملا به اتمام رسیده. و آماده ی انتشار است.

مرحله هشتم:

از مراحل نشر رایگان کتاب تقدیم آن به نویسنده است.

آیا می خواهید  کتاب خود را رایگان چاپ کنید

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب ۰۹۲۰۱۳۸۳۷۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *