طراحی جلد و صفحه آرایی

انتشارات دانشیاران مشاور شما در زمینه طراحی جلد و صفحه آرایی

طراحی جلد و صفحه آرایی کتب، نشریات، جزوات و … به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی جذب مخاطب به شمار رفته و نقش انگیزه‌دهنده را در جهت انتخاب گزینه مناسب. و همچنین مطالعه آن را به عنوان مهم‌ترین رسانه مکتوب ایفا می‌نماید. زیبایی و خوانایی از جمله موارد برجسته در امر طراحی جلد و صفحه آرایی به شمار می‌روند، به گونه‌ای که برای نمونه یک کتاب می‌بایست. علاوه بر دارا بودن جنبه‌های زیبایی‌شناسی نظیر استفاده صحیح از رنگ‌ها و همچنین المان‌های یکپارچه (تصاویر، نمودارها، جداول، گراف‌ها، فرمول‌ها و …)، از خوانایی و تایپوگرافی مناسبی نیز برخوردار بوده و مطالعه آن نه تنها آسیبی به چشم نرساند. که حتی شوق مطالعه را در مخاطب بیشتر و بیشتر کند.

طراحی جلد و صفحه آرایی با توجه به سلایق و گروه سنی مخاطبان یا خوانندگان انجام می‌گیرد. و از آنجا که مخاطب عمدتا بیش از ظاهر با محتوا سر و کار دارد. رعایت اصل سادگی از مواردی است. که نیاز به توجه ویژه دارد. شما می‌توانید در ادامه نسبت به مشاهده تعدادی از نمونه کارهای طراحی جلد و صفحه آرایی استودیو موج‌شکن اقدام نمایید.

رنگ در طراحی و صفحه آرایی کتاب

از موارد مهّم دیگر در طراحی کتاب، رنگبندی صفحات داخلی است؛ کتاب را می توان با توجه به نوع و یا برحسب نیاز و سلیقه، تک رنگ، دو رنگ و یا چهار رنگ طراحی و صفحه آرایی کرد.
طراحی و صفحه آرایی کتاب بصورت دو رنگ، باعث ایجاد شخصیت و زیبایی بصری در کتاب شما می شود. همچنین به دلیل استفاده دو رنگ چاپی، باعث کاهش هزینه ها در چاپ افست می شود.

برای چاپ این نوع کتابها می توانید از رنگ های ساختگی (ترکیبی) استفاده کنید؛ بطور مثال می توانید از دو رنگ مشکی و نارنجی به صورت دو رنگ چاپ استفاده کنید، حتی می توانید به جای مشکی از رنگ های ساختگی دیگر مثل قهوه ای تیره ، آبی تیره و … نیز استفاده کنید. صفحه آرایی کتاب های دورنگ به دلیل نوع رنگ بندی و تنظیم متون و تصاویر نیاز به صرف دقت و زمان بیشتری دارد، از این رو هزینه این نوع خدمات بیشتر از خدمات دیگر است.
در مواردی می توانید، صفحات ابتدای کتاب را برای جذابیت بیشتر دو رنگ یا رنگی و بقیه صفحات را تک رنگ (سیاه و سفید) طراحی و صفحه آرایی کنید.

زیبایی ظاهری کتاب 

توجه به زیبایی ظاهری کتاب‌ها و نشریات در کنار محتوا و بار معنایی یک کتاب باعث جذابیت بیشتر کتاب و ترغیب مخاطب به مطالعه و موفقیت آن در امر توسعه کتابخوانی خواهد شد. بطور کلی صفحه‌آرایی به هنر چینش اجزا و عناصر تشکیل دهنده انواع کتاب گفته می‌شود که می‌تواند شامل نوع و اندازه فونت، جایگاه سرفصل‌ها، طرح خاص صفحات، تیترها، متون، تصاویر و بطور کلی ترکیب کلی کار ما در نشر آنلاین باتوجه به سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و صفحه آرایی می‌توانیم بهترین جلوه بصری را به کتاب و نشریه های مختلف شما بیافرینیم.

صفحه آرایی و طراحی کتاب بعنوان مرحله ای پر اهمیت در تولید کتاب محسوب می شود. اگر صفحه آرایی اصولی و حرفه ای انجام شود، باعث زیبایی و جذابیتی می شود. که به مخاطب برای مطالعه کتاب انگیزش بیشتری می دهد. در صفحه بندی کتاب سامان بخشیدن به عناصر باید به نحوی باشد که بیننده را از طریق اطلاعاتی که در صفحه جای داده است. هدایت کند و جهت دهد.

عناصر طراحی، حروف و گرافیک باید به شیوه ای نظم یابند که مطالب صفحه به آسانی قابل خواندن باشد. و خواننده را به پیگیری مطالب ارائه شده ترغیب کند. معمولا طراح از برخی شیوه های خاص استفاده میکند. تا عناصر درون صفحه را انتظام بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *