انجام کلیه امور مربوط به چاپ

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید۰۹۲۰۱۳۸۳۷۱۸

صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب در انتشارات دانشیاران

انجام کلیه امور مربوط به چاپ

در صفحه بندی کتاب سامان بخشیدن به عناصر باید به نحوی باشد که بیننده را از طریق اطلاعاتی که در صفحه جای داده است، هدایت کند و جهت دهد. عناصر طراحی، حروف و گرافیک باید به شیوه ای نظم یابند که مطالب صفحه به آسانی قابل خواندن باشد و خواننده را به پیگیری مطالب ارائه شده ترغیب کند. معمولا طراح از برخی شیوه های خاص استفاده میکند تا عناصر درون صفحه را انتظام بخشد.

این نکته غیر قابل اجتناب است که بهره‌گیری از طراح و صفحه آرای با تجربه و حرفه ای باعث جذب هرچه بیشتر مخاطبان و در نتیجه فروش بیشتر کتاب نیز خواهد شد،‌ پس این موضوع باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

صفحه آرایی و طراحی کتاب:

در این بخش طراح و صفحه آرا در اصطلاح به آراستن و چیدمان صفحه می‌پردازد. در حالت پایه اگر برای کتاب قالب کلی طراحی نشده باشد صفحه آرا طبق نظر خود شکل ظاهری، نوع و اندازه فونت، نوع چیدمان متون، تصاویر و … را تعیین و اقدام به صفحه آرایی می کند، در حالت حرفه‌ای اگر برای کتاب قالب کلی طراحی شده باشد صفحه آرا طبق مواردی که از قبل طراحی و تعیین شده است، صفحه بندی کتاب را انجام می‌دهد.

طراحی جلد کتاب:

جلد کتاب پوسته معرفی کتاب است پس متعاقباً طراحی جلد هم بسیار مهم و حساس است. طراحی جلد حرفه ای و مرتبط با موضوع کتاب باعث جذب بیشتر مخاطبان می‌شود. پس می‌بایست زمان طراحی جنبه های مختلفی را در مد نظر قرار داد. در طراحی جلد به مواردی نظیر ترکیب بندی متون و تصاویر. رنگ بندی، طراحی تصاویر و طرح های خلاقانه. محل قرار گیری لوگوها و عناصر تصویری دیگر، طراحی عطف و … توجه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *