بهترین مزارع چای جهان برای بازدید:

بهترین چای جهان و خاورمیانه :در جهان می توان حدود ۶۲ کشور را نام برد که به تولید چای می پردازند. مزارع چای در آن ها بسیار است که می تواند به یکی از مناطق پرگردشگر تبدیل شود. در این میان، ۱۰ کشور در دنیا به خاطر دارا بودن مزارع چای بی نظیر و منظره هایی که این مزارع ایجاد کرده اند، معروف هستند. تولیدات چای در این کشورها، جزو تولیدات و صنایع اصلی بوده و همچنین جدای از امر صادرات در صنعت گردشگری کشاورزی و طبیعت گردی نیز حرفی برای گفتن دارند. مجله الی گشت به شما بهترین مزارع چای جهان برای سفر را معرفی می کند. تا اگر قصد سفر به هر یک از این کشورها را دارید، به دیدن مزارع چای هم بروید.

بهترین چای جهان و خاورمیانه :

در جهان افرادی که به دنبال یک نوشیدنی داغ می گردند، به سراغ چای می روند. بعد از آب آشامیدنی، چای بیشتری مصرف را در میان مردم جهان دارد. گیاه چای برای هزاران سال است که در چین مصرف می شود .و اولین بار از آن به عنوان دارویی گیاهی استفاده می شده است. گیاه و نوشیدنی چای در قرن هفدهم از چین به انگلستان برده شد و به سرعت در بین مردم محبوب شد.

زمانی نگذشت که نوشیدن یک فنجان چای در میان مردم باب شد و توانست به راحتی جای قهوه را بگیرد. در میان کشورهای جهان، چین تولید کننده بیشترین میزان چای در دنیاست. و در نتیجه بهترین مزارع چای جهان برای سفر را در این کشور پیدا خواهید کرد. مزارعی که حتی به ثبت آثار فرهنگی میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. بعد از چین دو کشور هند و کنیا قرار گرفته اند و چنین شرایطی را دارند.

انواع کشورهای مهم در تولید چای :

انواع کشورهای مهم در تولید چای :

 بنگلادش Bangladesh |

بر طبق این دسته بندی رتبه دهم در میان بهترین مزارع چای جهان برای سفر را بنگلادش به خود اختصاص داده است. کشور بنگلادش با تولید ۸۱۸۵۰ تن چای در سال رتبه دهم را کسب نموده است. این کشور مزارعی در حدود ۱۵۰ مزرعه کشت چای دارد که در نواحی شمالی و شرقی کشور قرار گرفته است. بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر بر روی مزارع کشت چای مشغول به کار هستند. وضعیت بهترین مزارع چای جهان برای سفر در بنگلادش در سال های اخیر روبه رشد بوده و بیشتر شده است.

ایران Iran |

کشورمان ایران نیز در این لیست قرار گرفته و رتبه نهم را به خود اختصاص داده . و تولید چای ایران ۱۰۰ هزار و ۵۸۰ تن است. تا پایان قرن بیستم، نوشیدنی گرم ایرانی، قهوه بود. با این حال، موقعیت دور کشور تولید کننده قهوه و صادرات سخت دانه های قهوه از این کشورها، ایران را به سمت جایگزین کردن چای به جای قهوه سوق داد. همچنین ارتباط بیشتر ایران از طریق جاده ابریشم با کشور چین واردات چای را ساده تر می نمود. نوشیدنی چای به سرعت در ایران محبوب شد .و در سال ۱۸۸۲ با ورود نحوه کاشت چای به ایران از هند توسط محمد میرزا معروف به “کشف السلطنه” اولین حاکم تهران، ایرانیان توانستند مزارع چای خود را داشته باشند.

اندونزی Indonesia |

یکی از زیباترین مناظر ایجاد شده از مناظر چای را در کشور اندونزی خواهید دید. اندونزیایی ها در دهه ۱۷۰۰ تولید چای خود را آغاز کردند. و به وسیله استعمارگرایان هلندی با این کشت محصول آشنا شدند. در سال ۲۰۱۷، اندونزی ۱۳۹،۳۶۲ تن چای تولید کند که بیشتر آن به خارج از کشور صادر شد. تولیدات چای اندونزی بر روی چای سیاه تمرکز دارند و کمی چای سبز نیز تولید می کند. در این کشور مزارع چای دیگری نیز وجود دارد که به خوبی در جهان شناخته شده نیست. اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، به دیدن بهترین مزارع چای در اندونزی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *