اخذ رایگان مجوز کتاب  شابک

یکی از مجوز های کتاب شابک می باشد که اخذ آن بدین شرح است انتشارات دانشیاران اقدام به اخذ رایگان مجوز کتاب شابک می نماید.

شابک یا ISBN چیست و چگونه اخذ می‌شود؟

شابک یا ISBN کدی است که معمولاً به هر کتاب اختصاص می‌یابد. در فرایند چاپ کتاب معمولاً اولین گام اختصاص شابک به کتاب است که توسط ناشر صورت می‌گیرد. پس از اخذ شابک است که می‌توان کتاب را برای اخذ مجوز به کتابخانه ملی یا وزارت ارشاد ارسال کرد. در این مقاله شما را با شابک و نحوه اخذ آن آشنا خواهیم کرد. با موسسه چاپ کتاب اندیشه همراه باشید.

شابک چیست؟

شابک یا شماره استاندارد بین‌المللی کتاب که در زبان انگلیسی International Standard Book Number یا به اختصار ISBN خوانده می‌شود یک کد ۱۰ یا ۱۳ رقمی است که به هر کتاب اختصاص می‌یابد. سازمان بین المللی استاندارد سازی که به ایزو مشهور است در سال ۱۹۷۰ شابک را به عنوان استاندارد ایزو ۲۱۰۸ به رسمیت شناخت. ISBN در آن زمان ۱۰ رقمی بود و این تعداد ارقام تا سال ۲۰۰۶ پابرجا بود. در سال ۲۰۰۷ به منظور افزایش تعداد کتاب‌هایی که باید شابک اخذ کنند، شابک ۱۳ رقمی شد.

شابک‌های ۱۳ رقمی از ۵ بخش و شابک‌های ۱۰ رقمی از چهار بخش تشکیل می‌شود. بخش اول یک کد سه رقمی، بخش دوم کدی برای اشاره به منطقه زبانی یا کشور، بخش سوم کد مختص هر ناشر، بخش چهارم نشان دهنده ویراست کتاب و بخش پنجم عددی با نام عدد کنترل است که به منظور بررسی صحت کد شماره استاندارد بین‌المللی کتاب یا ISBN به کار می‌رود.

نحوه اخذ ISBN

شماره استاندارد بین‌المللی کتاب یا ISBN در ایران توسط خانه کتاب تعیین و به هر ناشر اختصاص می‌یابد. بنابراین مولفین و مترجمین برای اخذ شابک باید به انتشارات مربوطه مراجعه نمایند. قابل ذکر است که برخی از ناشرین برای اخذ شماره استاندارد بین‌المللی کتاب یا ISBN وجهی دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها این کار را به رایگان انجام می‌دهند. موسسه چاپ کتاب اندیشه مفتخر است که با دارا بودن چهار انتشارات زیرمجموعه خود، تمامی مراحل مربوط به اخذ مجوزهای کتاب و به خصوص اخذ ISBN را به صورت رایگان به مولفین و مترجمین گرامی انجام می‌دهد.

نکات تکمیلی در رابطه با شابک

در اینجا به برخی از نکات تکمیلی و همچنین اطلاعات جالب در خصوص شماره استاندارد بین‌المللی کتاب اشاره خواهد شد. با موسسه چاپ کتاب اندیشه همراه باشید تا درباره شابک اطلاعات بیشتر کسب نمایید:

– شابک یا ISBN با با چاپ مجدد یا با تغییر قیمت کتاب در چاپ جدید تغییر نمی‌کند.

– با تغییر عنوان کتاب باید شابک جدیدی اخذ شود.

– اگر شابکی قبلاً استفاده شده است، امکان استفاده مجدد از آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

– در کتاب‌های چند جلدی یک ISBN برای کل جلدها و یک شابک برای هر جلد اخذ می‌شود.

– کتاب‌هایی که در چند قطع مختلف چاپ می‌شوند باید برای هر قطع یک ISBN اخذ نمایند.

– درج شابک به معنی حفظ حق مولف یا کپی رایت نیست.

اخذ رایگان مجوز کتاب  شابک برای مولفین و نویسندگان محترم

نویسندگان و مترجمین گرامی می‌توانند به منظور انجام خدمات مربوط به چاپ کتاب خود با موسسه چاپ کتاب اندیشه تماس بگیرند. این موسسه تمامی خدمات مربوط به چاپ کتاب را با بالاترین دقت و کیفیت و همچنین در کمترین زمان برای شما انجام خواهد داد. تنها کافی است فایل اولیه کتاب خود را به ما تحویل دهید و در بازه زمانی مورد نظر کتاب آماده خود را با تمامی مجوزها و با بالاترین کیفیت چاپ از ما تحویل بگیرید. برای مشاوره رایگان در مورد تمامی مراحل چاپ کتاب با همکاران ما در تماس باشید. همچنین شما می‌توانید از خدمات آنلاین ما از جمله بخش محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب به صورت رایگان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja