خرید صحیفه سجادیه پالتویی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر صحیفه سجادیه پالتویی09201383718

خرید صحیفه سجادیه پالتویی

آشنایی اجمالی با این اثر
صحیفه سجادیه، یکی از آثار مکتوب ائمه (علیه‌السّلام) است که در میان علماء و بزرگان به «اخت القرآن»، «انجیل اهل بیت (علیهم‌السلام)» و «زبور آل محمد (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)» مشهور است. این کتاب را میتوان اولین کتاب از قرن اول و دوم هجری به شمار آورد.

مجموع دعاهای این کتاب  ۷۵ دعا بوده  است  البته برخی علما و محققان، دیگر دعاهای معتبر امام سجاد (علیه‌السّلام) را در قالب مستدرکات جمع‌آوری کرده‌اند. یکی از آنها صحیفه ثانیه سجادیه است که شیخ حر عاملی آن را جمع‌آوری نموده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در برخی بیانات، از این صحیفه نیز استفاده کرده‌اند.

نقش معرفت‌افزایی صحیفه سجادیه
دلیل دیگر بر اهمیت این است که  یک «کتاب معجزنشانی است.و خلاصه و عصاره‌ای از تفکرات اهل بیت (علیهم‌السّلام) در این کتاب گنجانده شده است.این کتاب هرچند در قالب دعا بیان شده است؛ اما «بحر موّاج معارف اسلامی است.

صحیفه سجادیه در حقیقت حجم بسیار زیادی از موضوعات را در بر دارد و میتوان پاسخ بسیاری از مسائل زندگی را از این کتاب استخراج کرد. «دعاهای صحیفه‌ی سجادیه… .»لذا «یکی از زمینه‌های تدبر، همین دعاها است.»

تجلی قرآن در این اثر شگفت انگیز
یکی از مهم‌ترین دلائلی که ضرورت دارد انسان با این کتاب انس بگیرد و مانند قرآن در آن تدبر کند و در تحقق آن بکوشد، این است که این اثر خارق العاده، همان قرآن است. این اثر همان گزاره‌های خبری قرآن است که آن را در قالب جملات و گزاره‌های انشائی به ما تعلیم می‌دهد. اگر کسی با این اثر انس بگیرد، به وضوح در می یابد که تک تک جملات آن برگرفته از قرآن کریم است. به همین دلیل میتوان گفت این کتاب همان قرآن کریم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *