خرید هشت کتاب سهراب سپهری، (قطع وزیری)

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 092013837

خرید هشت کتاب سهراب سپهری، (قطع وزیری)

کتاب نفیس 

راهنمایی جهت خرید کتاب نفیس

سایز مناسب کتاب و قاب

از آنجایی که کتابهای نفیس غالبا دارای قاب کشویی و یا جعبه باز شو هستند، اندازه بودن کتاب به نسبت قاب و جعبه‌ بسیار حائز اهمیت است.

طرح و تذهیب و خط

 در کتب نفیس معمولا از سه خط تایپی، نستعلیق و نسخ استفاده می‌شود. خط تایپی توسط رایانه انجام می‌شود . خط نستعلیق خط خوشنویسی فارسی است که در ایران رواج دارد و خوشنویسان فارسی با آن به هنرمندی می‌پردازند و عمدتا در دیوان اشعار نفیس مانند دیوان حافظ، رباعیات خیام، شاهنامه و غیره استفاده می‌شود. و خط نسخ خطی است که از نظر شکل حروف به ثلث و ریحان شباهت دارد و خواندن آن ساده است. این خط بیشتر در قرآن به کار می‌رود.

جنس جلد کتاب و جعبه:

در ساخت جلد و جعبه کتاب نفیس عمدتا از سلفون، گالینگور، ترمو و چرم طبیعی استفاده میشود. که با توجه به سلیقه و بودجه ای که دارید میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور مثال چرم طبیعی از اصالت بیشتری برخوردار است ولی قاعدتا قیمت آن از انواع دیگر بسیار گرانتر است. در این خصوص، ترمو که خصوصیاتی کاملا شبیه به چرم طبیعی دارد توصیه می‌شود که در عین ارزانتر بودن از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

جنس کاغذ:

در کتابهای نفیس عمدتا از کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه  و کاغذ معطر استفاده می‌شود که در این میان کاغذ معطر نسبت به دو نوع دیگر قیمت بیشتری دارد و طبیعتا از زیبایی بیشتری نیز برخوردار است. کاغذ گلاسه راه حلی مابین کاغذ تحریر و کاغذ عطری است که اولا با توجه به شفافیتی که دارد، زیبائی خاصی به ورق‌های کتاب می‌بخشد، ثانیا قیمت آن به گرانی کاغذ عطری نیست و در نهایت برای کسانی که به بوی عطر حساسیت دارند مناسبتر است.

قطع کتاب:

سه قطع رایج در کتابهای نفیس قطعهای جیبی، وزیری و رحلی هستند که اگر بخواهیم آنها را به سانتیمتر شرح دهیم باید گفت که قطع جیبی تقریبا 12*17 سانتیمتر، قطع وزیری 17*25 سانتیمتر و قطع رحلی 25*35 سانتیمتر است. در میان این سه قطع، قطع وزیری بدلیل اینکه نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک، متداول‌تر است.

برای انتخابی مناسب با متخصصان ما در انتشارات دانشیاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *