طراحی جلد با کمترین قیمت

آیا طراحی جلد کتاب برای کتابم ضروری است؟ این سوالی است که برای تمامی نویسندگان و مولفان کتاب و متن و مقاله پیش می آید. طراحی جلد کتاب یکی از ضروری ترین خدمات قبل از چاپ می باشد زیرا هویت کتاب شما محسوب شده و معمولا آخرین مرحله می باشد. زیرا در این مرحله باید سایز کتاب، رنگ کاغذ ها، تعداد صفحات و ویراستاری نهایی مشخص شده باشد. انجام ویراستاری هم باید حتما توسط یک ویراستار حرفه ای صورت بگیرد.
طراحی جلد کتاب، میتواند موجب ترغیب خریدار برای تهیه‌ی آن کتاب شود یا بر عکس. در انگلیسی ضرب‌المثلی هست که می‌گوید. “Never judge a book by its cover” یعنی هیچگاه یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. و می‌توان آن را به تمام چیزها نسبت داد. حتی انسان‌ها.

طراحی جلد با کمترین قیمت

قبل از اینکه به سراغ نکات مهم در طراحی جلد کتاب که آخرین مرحله در فرآیند چاپ کتاب است برویم، باید بدانیم که جلد یک کتاب شامل چه قسمت‌هایی است؛ و برای طراحی هر کدام ازین بخش‌ها چه مواردی را باید در نظر گرفت.
زیرا در نهایت ویراستاری در طراحی نهایی جلد کتاب هم تاثیر می گذارد. اولین حالت فیزیکی که مخاطبان با کتاب شما ارتباط برقرار می کنند، جلد کتاب است. به همین منظور جلد باید تصاویر جذابی داشته باشد و مفهوم کلی کتاب را در یک نگاه به مخاطب برساند.

نشر به تولید، توسعه و توزیع ادبیات، موسیقی یا هرگونه دانش و اطلاعات به روش تولید نسخه کاغذی کتاب، آلبوم یا هرگونه رسانه اطلاع رسانی وابسته به تکنولوژی‎های نوین گفته می‌شود. در بعضی از موارد ممکن است پدیدآورندگان خودشان ناشر اثر خود باشند؛ به این معنا که همان کسی که محتوا را ایجاد کرده‌است، رسانهٔ لازم برای پخش محتوا را نیز فراهم کند. همچنین، ناشر ممکن است به شخصی اطلاق شود که یک شرکت یا یک موسسه انتشاراتی دارد یا مجله‌ای را منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *