منتخب ادعیه شیعه جیبی چرم طلاکوب مناسب یادبود

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب های ادعیه مناسب وقف و یادبود 09201373818

منتخب ادعیه شیعه جیبی چرم طلاکوب مناسب یادبود

اموات دستشان از دنیا کوتاه است و چشم به راه خیرات و دعاهای ما هستند. چاپ مفاتیح یادبود و کتاب دعا برای اموات از جمله اعمالی است که می‌تواند روح مرده را شاد کند.

چاپ وقف نامه کتاب ادعیه برای یادبود مرحومین:

امام صادق می‌فرماید: “میت شاد و مسرور می‌شود و گشایش پیدا می‌کند به دعا و استغفاری که برای او می‌کنند.” چاپ وقف نامه و وقف کتاب ادعیه برای مرحومین را هرگز فراموش نکنید چرا که رفتگان از این دنیا چشم انتظار هستند.

پیامبر فرمود: “ارواح مومنان هر جمعه به آسمان دنیا مقابل خانه های خود می‌آیند و فریاد می‌کنند… ای خانواده من،پدر،فرزندانم و…بر ما مهربانی کنید.

سفارش کتاب دعا و مفاتیح برای وقف اموات: 

سفارش کتاب دعا جهت وقف و قیمت کتاب دعا و ادعیه برای اموات از انتشارات دانشیاران. چاپ مفاتیح الجنان با عکس در صفحه اول کتاب صورت میگیرد و از کاغذ فوتوگلاسه که دارای کیفیت بالایی است به این منظور استفاده میشود.

مردگان می‌فهمند و می‌شنوند

آیا مردگان برای ما دعا می‌کنند؟  همه ما می‌دانیم که دنیای پس از مرگ وجود دارد و در دنیای آخرت اعمال ما مورد حسابرسی خداوند قرار می‌گیرند. پس با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که مردن به معنای نیستی و نابودی نیست. بلکه فقط روح و روان از کالبد جسم خارج می‌شود. بنابراین اینگونه می‌توان ادعا کرد که مردگان هم دارای عقل و شعور هستند.

سخن گفتن پیامبر با کشته شدگان جنگ بدر

در جنگ بدر پیامبر بعد از شکست کفار با جمعی از یاران خود بر سر چاهی رفتند . مردگان کفار را در چاه جمع آوری کرده بودند. پیامبر نام تک تک آن مردگان را صدا زد .فرمودند «آیا آنچه را که پروردگار به شما وعده داده بود حق و پا برجا دیدید». این سخن پیامبر سبب تعجب برخی از افراد گردید. تا جایی که عمر گفت ای رسول خدا آیا با مردگانی سخن می‌گویی که روح ندارند. رسول خدا  فرمودند :«سوگند به کسی که جان من در دست او هست شما نسبت به آنچه می‌گویم از آنها (اجساد داخل چاه) شنواتر نیستید».

سوال کردن حضرت علی علیه‌السلام از مردگان جنگ جمل

بعد از پایان یافتن جنگ جمل، امام علی (ع) در خطاب به کعب بن سور (کشته شده در جنگ جمل) فرمودند «وای بر تو ای کعب علم و دانشی داشتی اما برای تو سودی نداشت و شیطان تو را گمراه کرد و به دوزخ فرستاد». حضرت علی این کار را با طلحه (کشته شده در جمل) نیز تکرار کرد. پس از سخن امام با مردگان، یکی از حاضران در آن جمع گفت این دو مرده که سخنان شما را نمی‌شوند. امام علی در جواب آن شخص فرمودند «به خدا سوگند این دو نفر سخنم را شنیدند، آن گونه که اهل چاه حفر شده در جنگ بدر کلام رسول خدا را شنیدند»

آیا اموات برای ما دعا می‌کنند؟ با استدلال به سخنان پیامبر و حضرت علی علیه‌السلام با مردگان، می‌توان اینگونه ادعا کرد که مردگان می‌شنوند و می‌فهمند. پس زمانی که بر سر مزار آنها می‌رویم، تمام سخنان ما را می‌شوند و این حقیقت دارد که مردگان در جواب دعاهای ما آمین می‌گویند.

آیا دعای مردگان در حق زنده ها مستجاب می شود؟

آیا اموات برای ما دعا می‌کنند؟ بله، مردگان دعای زنده‌‌ها در حق خود را می‌‌شنوند . امام صادق علیه‌السلام در اینباره از امام علی(ع) سخنی را نقل می‌کنند « گاهى والدین کسى از دنیا می‌رود و حال این‌که فرزند خود را عاق کرده‌‌اند، ولى او بر ایشان دعا می‌‌کند و خیرات بر ایشان می‌‌دهد، لذا از نیکوکاران نوشته می‌‌شود».

بسیار شایسته است که فرزندان به سر مزار پدر و مادر خود بروند و برای آنها از خداوند متعال طلب عفو و بخشش کنند.  دعای خیر فرزندان در حق پدر و مادر آنها باعث رضایت خداوند می شود. به واسطه دعای فرزندان، والدین برای آنها دعا می‌کنند و از خداوند می‌خواهند که دعایشان را مستجاب کنند.

آیا اموات از رفتن به سر قبرشان آگاه می‌شوند؟

برخی از افراد فکر می‌کنند که برای مرده‌ها چه فرقی می‌کند که از راه دور برای آنها فاتحه بخوانند یا بر سر قبر آنها حاضر شوند. توصیه می‌کنیم اگر برایتان مقدور است بر سر قبر بروید و فاتحه و دعا برای اموات بخوانید. به خاطر اینکه مرده‌ها وقتی بر سر قبر آنها حاضر هستید، آگاه شده و این باعث خوشحالی آنها می گردد. در اینباره اسحاق بن عمار از امام کاظم علیه السلام سوال پرسیده‌اند که آیا مردگان زمانی که بر سر قبر آنها می‌روند آگاه می شوند. امام کاظم در پاسخ به ایشان فرمودند« بلى، پیوسته تا مادامی که زائر بر سر قبرش هست با او مأنوس می‌باشد و وقتى زائر بلند شده تا از سر قبر او برگردد از برگشتن وى وحشتى در مؤمن مرده پیدا میشود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *