با بالا ترین تخفیف کتاب قرآن، نهج البلاغه و ادعیه  را از ما هدیه بگیرید.

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب

تلفن مرکز پخش:
021-36831525
09121383718

کتاب دعا ارتباط با خدا که با عناوین «مناجات الصالحین» و «مناجات العارفین» هم مشهور است منتخب مجموعه‌ای از زیارات مشهوره، سوره‌های قرآن، نمازها، دعاها و نماز مستحبی و زیارتنامه‌هایی است که از کتاب شریف «مفاتیح الجنان» برگزیده شده‌اند. دعاهای این کتاب شامل دعای فرج، دعای ندبه، ابوحمزه ثمالی، مجیر، امین‌الله، توسل، جوشن‌کبیر، کمیل، زیارت عاشورا و همچنین اعمال شب و روز‌های ماه رمضان، نمازهای مخصوص ماه مبارک و دعاهای مخصوص روزهای ماه رمضان است. در کتاب ارتباط با خدا علامت‌های وقف و اعراب‌گذاری رعایت تا خوانندگان از طریق آن بتوانند دعاها را درست قرائت کنند.

فضیلت ادعیه‌های منتخب کتاب

ارتباط با خدا

دعای توسل

«محمد بن بابویه» دعای توسل را از ائمه معصومین نقل و «علامه مجلسی» این دعا را در کتاب «بحارالانوار» می شود پیدا کرد . مرحوم «آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی» در فضیلت این دعا گفت که قرائت روزانه‌ی این دعا باعث برآورده شدن حاجات می‌شود و ایمان انسان را زیاد می‌کند.

دعای ندبه

نُدبه به معنای فراخوانی، گریه و ناله است. این دعا از دعاهای بسیار مشهوری است. که در فراق و استغاثه از امام زمان (عج) خوانده مستحبه دعای ندبه در چهار عید فطر، قربان، غدیر و جمعه می خوانند. این دعا را «علی بن طاووس» به نقل  از امام صادق(ع) در کتاب «اقبال الاعمال» آورده دعای ندبه قبل از طلوع آفتاب در صبح‌های جمعه می خوانند.

دعای جوشن کبیر

یکی از دعاهایی که مستحب در شب پرخیر و برکت قدر ، دعای جوشن کبیر است. این دعا صد بند دارد و در هر بند، به‌جز بند 55 که‌ یازده‌ اسم‌ در آن است. ده نام خداوند تبارک قرائت می‌شود و در مجموع دعای جوشن کبیر هزار و یک اسم از خداوند را در خود دارد. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) بر فضیلت خواندن این دعا آمده است که حضرت محمد (صلى الله علیه و آله) فرمودند: «هیچ بنده‏اى از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خداى تعالى بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌‏شود»

دعای ابوحمزه ثمالی

دعای ابوحمزه ثمالی از وجود مبارک امام سجاد (ع) است. مضامین عارفانه و بسیار بلندی دارد. خواندن این دعا می‌تواند موجب آرامش و تحول درونی شود. حضرت سجاد در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب این دعا را می‌خواندند

 دعای کمیل

دعای کمیل از دعاهای مشهور شیعیان است که به نام دعای «خضر» هم شناخته ‌می‌شود. این دعا را «حضرت جبرئیل» به خضر نبی و بعد از آن «حضرت علی (ع)» به «کمیل بن زیاد» آموخت. به همین دلیل به آن دعای کمیل می گویند . منبع این دعای معتبر کتاب «مصباح المتهجد» از «شیخ طوسی» است که با مضامین عرفانی در معرفت خداوند و طلب آمرزش و استغفار است. از «علامه مجلسی»  که دعای کمیل یکی از پرفضیلت‌ترین دعاها است.

دعا مجیر

یکی از دعاهایی که در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش ، دعای مجیر است. خواندن این دعا به ویژه در اعمال روزهای 13و 14 و 15 ماه مبارک رمضان که به «ایام البیض» معروف است، توصیه شده به نقل از ائمه معصومین در ایام البیض اگر کسی این دعا را بخواند گناهانش هرچند کوچک حتی اگر به اندازه ریگ‌های بیابان یا برگ درختان باشد بخشیده می‌شود.

زیارت عاشورا

 زیارت عاشورا، زیارتی است که شیعیان زمان زیارت امام حسین(ع) و یاران باوفایش از راه دور و یا نزدیک می‌خوانند. در کتاب شریف «بحار‌الانوار» جلد ۹۸ صفحه‌ی۳۰۰ امام صادق (ع) به یکی از یاران خود به نام «صفوان»، درباره‌‌ی ثواب زیارت عاشورا می‌فرماید: «زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می‌نمایم؛ اول، زیارتش قبول شود، دوم، سعی و کوشش او شکور باشد، سوم، حاجات او هرچه باشد، از طرف خداوند بزرگ برآورده می‌گردد و نا امید از درگاه او برنخواهد برگشت؛ زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.»

زیارت امین‌الله

امام سجاد(ع) زمانی که به زیارت قبر مطهر حضرت علی(ع) می‌رفتند زیارت امین‌الله را می‌خواندند. در مفاتیح الجنان که زیارت امین‌الله زیارت مخصوص حضرت علی(ع) است.                این زیارت در روز عید غدیر و نزد قبور هر یک از ائمه(ع) سفارش است

زیارت حضرت فاطمه (س)

برای زیارت حضرت زهرا(س) از راه دور این زیارت را نوشته شد است. شروع زیارت حضرت زهرا (س) با این جمله شروع می‌شود: «ای آن‌که خدایی که تو را خلق کرد پیش از خلقت بیازمود».

اعمال شب و روزهای ماه رمضان

در این بخش از ادعیه اعمال شب و روزهای ماه رمضان، اعمال شب‌های قدر، قرآن به سر گرفتن و دعاهای مربوط به این شب و نمازهای آن می شود اعمال و دعاهایی که توصیه می‌شود انجام شوند علاوه‌بر این دعاهای مخصوص هر روز ماه رمضان هم در این بخش است

در بخش‌هایی از کتاب دعا می‌خوانیم

ستایش خاص خدا، پروردگار جهانیان است و درود و سلام خدا، سلامی کامل، بر سرور ما محمد، پیامبرش و اهل بیت او، خدایا تو را ستایش، بر آنچه به آن جاری شد قضای تو درباره اولیایت، آنان که تنها برای خود دینت برگزیدی، آنگاه که برای ایشان اختیار کردی، فراوانی نعمت پابرجایی که نزد توست، نعمتی که تباهی و نابودی ندارد، پس از آن‌که بی‌میل بودن نسبت به رتبه‌های این دنیای فرومایه و زیب و زیورش را با آنان شرط نمودی، آنان هم آن شرط را از تو پذیرفتند و تو هم وفا نمودن به آن را از جانب آنان دانستی، پس قبولشان کردی و مقرّب درگاهشان نمودی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *