انجام طرح جلد برای کتاب اولی ها با 50 درصد تخفیف

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب

انجام طرح جلد برای کتاب اولی ها با 50 درصد تخفیف

طرح جلد  اولین موردی هستند که چشم یک مشتری با آن مواجه می شود. جلد ها را می توان به گونه ای میانبری برای رسیدن به هدف کتاب دانست .در حالی که در واقع راه اصلی برای رسیدن به هدف، از راه مطالعه ی متن کتاب می باشد. جلد ها نمایانگر ژانر کتاب و همچنین شخصیت نویسنده ی کتاب می باشند. که مشتری باید برای خواندن کتاب به آن ها اعتماد کند. و برای آن ها ارزش قائل شود. اطلاعات زیادی را می توان در قالب یک عکس گنجاند و در عین حال، آن عکس تاثیر خود را نیز به خوبی به منتقل کند. اینجاست که اهمیت طراحی جلد کتاب بیشتر از همه چیز به چشم می خورد.

انجام طرح جلد برای کتاب اولی ها با 50 درصد تخفیف

قبل از اینکه به انتخاب جلد کتاب یا جلد مجله برسیم، نویسنده باید تصمیمات مهمی بگیرد تا بتواند با طراحی جلد مناسب به کتاب خود روح ببخشد و یا آن را زنده کند. بنابراین پیشنهاد می شود تا قبل از یک تصمیم گیری عجولانه، همه جانبه فکر کنید و همچنین چند نمونه طراحی جلد خوب و بد متناسب با کتاب خود را نیز تصور کنید تا بتوانید نکاتی کاربردی را از تجسم خود استخراج کنید.

حال نگاهی به عناصر تاثیر گذار در فلسفه و روانشناسی طراحی جلد می اندازیم.

عکس، همه چیز است!

برای انتخاب عکس، باید چندین نکته ی اساسی را مد نظر قرار داد، یکی از آن ها انتخاب عکسی چشم نواز است که بتواند نگاه ها را جذب خود کند.

انتخاب عکس

انتخاب عکس متاسفانه، ما انسان ها عموما موجودات تنبلی هستیم .و همواره سعی می کنیم فرایند تصمیم گیری خود را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانیم. از این رو، بیشتر ما کتاب هایی را می خوانیم .که نویسنده ی آن را از قبل می شناسیم. و یا دوستی آن را به ما معرفی کرده است. علاوه بر این ها، حتما برای شما نیز پیش آمده که در میان قفسه های یک کتاب فروشی به دنبال یک کتاب جدید باشید. و تنها موردی که در این مواقع ذهن شما را جذب می کند، جلد آن کتاب باشد. به همین دلیل است که می گویند، طراحی جلد کتاب اولین مرحله ی جذب مشتری برای آن کتاب می باشد.

انتخاب صحیح عکس

اصولا طراحان باید بازار هدف و مشتری خاص خود را بشناسند. به عنوان مثال در طراحی آرم شرکت، طراح باید بداند مشتری آن شرکت چه نوع آدمی است و دنبال چه چیزی می باشد. در طراحی جلد کتاب نیز دقیقا همین طور است؛ طراحان باید بدانند عموما چه کسانی سراغ این نوع کتاب می آیند و خصوصیات روحی آن ها چیست؟

یا حرفه‌ای ظاهر شو، یا جمعش کن و برو خانه!

 با طراحی حرفه ای جلد کتاب شما 2 تصویر را در ذهن مشتری ایجاد می کنید. اول اینکه، شما از منابع غنی استفاده کرده اید و کتاب شما بالاتر از استاندارد های موجود در بازار می باشد. دوم اینکه، با یک طراحی مناسب، شما به مشتریان خود احترام گذاشته اید و به آن ها تضمین می دهید که بهترین کار خود را برای آن ها ارائه داده اید.

پس برای طراحی جلد کتاب حرفه ای، از افراد حرفه ای کمک بخواهید.

متناسب با ژانر کتاب خود، طراحی جلد را انجام دهید

عموم طرفداران کتاب علمی، کتابی علمی که طرحی عاشقانه داشته باشد را نمی خرند، حتی با این فرض که آن کتاب، بهترین در زمینه ی خودش باشد. شاید این مثال، خود بیانگر اهمیت طراحی جلد کتاب باشد.

هر نویسنده ای قطعا ژانر کتاب خود را بهتر از هر کسی می داند و لذا انتخاب طراحی جلد متناسب با ژانر برای او بسیار راحت خواهد بود. اگر بتوانید به خوبی ژانر کتاب خود را در طراحی جلد آن نشان دهید، مطمئن باشید که با موجی از طرفداران آن ژانر روبرو خواهید شد.

طرح هایی را انتخاب نمایید که حس آشنایی را به مخاطبان شما منتقل کند

اصولا افراد به سمت مواردی که برای آن ها آشنا هستند، کشیده می شوند. وقتی خوانندگان کتاب به دنبال یک کتاب جدید برای قفسه ی کتابخانه ی خود هستند، مسلما سمت کتاب هایی می روندد که برایشان آشنا هستند و شبیه کتاب هایی هستند که قبلا از آن ها لذت برده اند.

با طراحی مناسب، چشم ها را به حرکت وادار کنید

عکس های روی جلد ثابت هستند ولی نباید از این نکته نیز به راحتی گذشت که چشمان ما بیشتر جذب موارد متحرک می شوند، اما چگونه این مورد را در طراحی جلد کتاب و یا طراحی جلد مجلهاعمال کنیم؟

طراحان می توانند با قراردهی مناسب موارد بکار رفته در طراحی جلد چشم را به حرکت وادار کنند. بنابراین با چیدمانی مناسب می توان چنین کاری را حتی در جلد کتاب ها نیز انجام داد. یک ایده برای چنین کاری را می توان چیدمان عناصر با توجه به حرکت چشم برای خواندن متن ها دانست.

راحی مناسب

نوشته های هر زبانی از یک طرف خط شروع می شود. و در طرف دیگر به پایان می رسد (به عنوان مثال در فارسی از راست به چپ). طراحان با استفاده از این نکته و توجه به زبان کتاب می توانند. طوری عناصر مورد نظر را در جلد کتاب قرار بدهند. که چشم در حرکت خود برای خواندن متن روی جلد کتاب نیز حرکت کند. پس می توان با طراحی جلد کتاب مناسب چشم ها را وادار به حرکت کرد!

اهمیت طراحی جلد

اگر در این صفحه از وبسایت «انجام میدم» حضور دارید. و این مطلب را تا به اینجا مطالعه نموده اید، به احتمال زیاد از اهمیت طراحی جلد مجله و کتاب آگاهید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد. که نکات تکمیلی را در خصوص طراحی جلد کتاب و مجله ی مورد نظر خود یاد گرفته باشید. طراحی جلد یک کار تخصصی است. و پیشنهاد می شود. اگر در این زمینه تخصص ندارید، هیچ وقت خود اقدام به طراحی جلد نکنید.

زیرا طراحی جلد کتاب یا طراحی جلد مجله حاوی نکات زیادی می باشد. که برای موفقیت بیشتر کتاب در فروش باید به آن توجه کرد. شما در انجام میدم می توانید کارهای طراحی جلد خود را به متخصصین و فریلنسر های خلاق واگذار کنید. تا کتاب و مجله ای مفیدی که تولید می نمایید را با لباسی جذاب به دیدار مخاطبانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *