برنج ایرانی یا خارجی

سفارش عنبربو و هاشمی استخوانی با تخفیف

تماس با شماره 09201383718 ارسال به سراسر کشور

 

  برنج ایرانی یا خارجی

برنج ایرانی یا خارجی این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست که هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه. می خوام بگم هیچ کاسب و تاجری نمیاد به شما بگه که فلان جنس ش خوب نیست. خب اگه می دونست خوب نیست نمی آورد و حالا که آورده می خواد آبش کنه و خلاص شه. شاید شما هم این طور برداشت کنین که ما می خوایم بگیم برنج ایرانی بخرین چون خیلی بهتر از برنج های هندی و پاکستانی و کلا برنج های زغیب هست. اگر سوال پیش اومده که کدام برنج ارزش غذایی بالاتری دارد و سالم تره و چند سال دیگه بیماری گوارشی نمیگیرین…

تفاوت برنج سفید و قهوه ای

انواع برنج ایرانی رنگ‌های مختلفی دارند که همین موضوع باعث تفاوت در خواص و نوع برنج ایرانی می‌شود. برنج در اصل به محض برداشت دارای رنگ قهوه‌ای است و بعد از برداشتن سبوس به رنگ سفید درمی‌آید. اما وجود رنگدانه‌های مختلف در دانه‌های برنج باعث تفاوت در رنگ آن‌ها نیز خواهد شد. برنج‌ها از نظر رنگ به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

 

برنج‌ سفید: در این برنج، سبوس و جوانه از دانه جدا می‌شوند. به برنج سفید، برنج آسیاب شده هم می‌گویند.

 

برنج قهوه‌ای: برنج قهوه‌ای از برنج‌های کم‌کالری و پرخاصیت است که رنگ آن قهوه‌ای است و پوست خارجی ندارد اما دارای سبوس و جوانه است. این برنج به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد و خواص و فواید برنج قهوه‌ای هم بیشتر از برنج سفید است.

 

تشخیص برنج ایرانی از خارجی:

برنج های خارجی اعم از هندی به برنج های پلاستیکی معروف هستند. یعنی شفافیت  هندی به قدری بالاست که به آن کریستالی هم میگن.  ایرانی رنگ سفید دارد و روی آن گرده برنج موجود است که با فوت کردن متوجه می شوید. در حالی که  هندی به دلیل مصنوعی تولید شدن آن تمیز و بدون آشغال است. به دانه برنج هندی که توجه کنید متوجه می شوید که همه نوک تیز و یک دست هستند. به نظر شما آیا این طبیعی است؟

ملاک خرید:

ملاک ها در بهترین برنج برای همه افراد متفاوت است.

اگر قیمت برای شما مهم است، ما خرید برنج ایرانی عنبر بو، هاشمی استخوانی، فجر و نیم دانه های ایرانی را پیشنهاد می کنیم. این برنج ها از طعم، ارزش غذایی و پخت خوبی برخوردار است .

سفارش   عنبربو و هاشمی استخوانی با تخفیف

تماس با شماره 09201383718 ارسال به سراسر کشور

نظر برای “برنج ایرانی یا خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja