تشخیص برنج عنبر بوی مرغوب

جهت سفارش برنج مرغوب با تخفیف

تماس با شماره 09201383718

 

تشخیص برنج عنبر بوی مرغوب

  تفاوت برنج چمپای شمال بابرنج جنوب :

تشخیص برنج عنبر بوی مرغوب برنج عنبربو و برنج شمال دارای تفاوت های زیادی هستند که حتماً باید به آن ها دقت داشته باشید. اولین تفاوت مهم بین این دو برنج در عطر و بوی آن ها است. با توجه به اینکه بستر رشد این دو برنج با یکدیگر متفاوت بوده است؛ به طور قطع عطر و طعم آن ها نیز با هم فرق دارد. شما باید این دو برنج را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن ها به ذائقه شما نزدیک تر است.

معمولاً برنج چمپا دارای اندازه کوچک تری نسبت به برنج های شمال است و این قد کوتاه را می توان به راحتی در آن مشاهده کرد. تفاوت بعدی این دو برنج در زمان پخت آن ها است. به صورت کلی این برنج سریع تر پخته می شود و نسبت به برنج شمال زمان پخت کمتری را به خود اختصاص می دهد.

 

نحوه پخت عنبربو

روش پخت برنج عنبر بو با سایر برنج ها متفاوت است. ولی می توان آن را به روش آبکش هم درست کرد؛ اما توجه داشته باشید که پخت برنج عنبربو با روش آبکش، علاوه بر عطر و طعم آن، مزایایی همچون مواد مغذی آن را از بین می برد. برنج عنبربویی که به روش آبکش پخته شود، ارزش غذایی و ویتامین بسیار کمتری دارد. بنابراین برای طبخ برنج عنبربو، بهتر است آن را به صورت کته درست کنید.

 

چطور بفهمم برنج عطر و بو داره؟

برای اینکه بفهمیم برنجمون چقدر عطر و بوی خوب داره باید یه مشت از برنج و بردارید و در کف دستانتان ها کنید و استشمام کنید مسلما اگر برنج ایرانی و اصیل باشد عطر و بوی خوبی داشته و اگر برنج خارجی باشد هیچ عطر و بویی نخواهد داشت.

 

  دلیل بند سفید رنگ روی برنج :

در برداشت مکانیزه شالی، دانه ها از خوشه ها جدا شده و به اصطلاح همزمان با درو , خرمنکوبی صورت می گیرد و با این روش رطوبت 25درصدی ناشی از ساقه زنده به شلتوک می رسد که باید در کمتر از 24ساعت از گونی خارج و به مدت 48 تا 72 ساعت در دمای 30 تا 40 درجه خشک شود، تا خطر بنددارشدن و بالا رفتن ضریب شکستگی از بین برود.

و اینکه:

در برداشت مکانیزاسیون اگر شالی به صورت نم دار تبدیل به برنج سفید شود، درصد شکستگی آن تا 25 درصد افزایش پیدا میکند و قیمت آن در اثر خالدار و بند دار شدن کم می شود. به همین دلیل برنجی که اشتباه خشک شده باشد نیم بند میشود و یه خط در وسط برنج می افتد و با یه ضربه میشکند.

دانه های برنج خوب ، بدون بند و ترک است اما برنج بی کیفیت بندهای عرضی دارد. و معمولا رنگ بند برنج خیلی سفیدتر از خود برنج است و به راحتی قابل تشخیص است.

 

چطور بفهمم برنج بنددار است؟

بند دار بودن برنج به راحتی قابل شناساسی است.

برای تشخیص راحت تر میتونید یک دانه برنج رو بین انگشتان شست و اشاره قرار دهید و با ناخن انگشت شست فشار دهید، اگر برنج راحت خرد و شکسته شد برنج بند دار است.

 

شخیص برنج عنبر بوی مرغوب از روی رنگ بلوری 

برنج خوب ایرانی، رنگی نیمه شفاف یا به عبارتی دیگر نیمه بلوری دارد و حالت کدر بودن برنج‌های خارجی را ندارد. رنگ برنج کهنه استخوانی و تازه اش روشن است.

با عطر و بوی برنج ایرانی عنبربو سفره های خوذ را عطراگین کنید

تماس جهت سفارش 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja