خرید کتاب برگزیده هایی از دیوان حافظ به 20زبان

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

خرید کتاب برگزیده هایی از دیوان حافظ به 20زبان

شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایرانی بوده که در قرن هشتم هجری قمری زندگی می‌کرد. اشعار بسیار زیاد و زیبایی را در قالب‌های مختلف شعر ایرانی مانند غزل، قصیده، مثنوی، قطعه یا رباعی سروده است .و از دسته مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شاعران ایران‌زمین است.

دیوان نامی است که اگر کمی در دنیای ادبیات مطالعه داشته باشید، با آن زیاد برخورد کرده‌اید. به کتاب‌های قطوری که مجموعه کاملی از اشعار یک شاعر بزرگ است، دیوان گفته می‌شود. دیوان‌ها معمولا بعد از مرگ شاعران و توسط یکی از نزدیکان یا شاگردان‌شان جمع‌آوری می‌شوند.

جمع‌آوری اشعار مختلف دیوان حافظ از دسته کارهای بزرگی است که محمد گلندام انجام داده است و اشعار پراکنده لسان‌الغیب را مدون ساخته. از نسخه‌های قدیمی‌تر دیوان حافظ می‌توان متوجه شد که شروع جمع‌آوری این اشعار بعد از مرگ وی بوده و تا اوایل سده دهم نیز ادامه داشته است.

راهنمای خرید کتاب دیوان حافظ

در این بخش از مطلب تلاش داریم تا شما را به‌طور کامل با معیارهای مختلف مورد نیاز شما برای خرید بهترین دیوان حافظ آشنا کنیم.

خط مورد استفاده در دیوان

اینکه شما دیوان حافظ زیبا و دلنشینی را داشته باشید و خط آن نیز طوری باشد که بتوانید شعرهای آن را بخوانید، نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. عموما از دو نوع خط برای چاپ دیوان حافظ استفاده می‌شود. خط‌های کتاب یا و کامپیوتری و خط نستعلیق.

خط‌های کامپیوتری به نحوی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با راحتی بیشتری دیوان حافظ را بخوانید و اشعار و کلمات داخل آنها را به راحتی متوجه شوید.

اما خط نستعلیق یکی از زیبا‌ترین خط‌هایی است که زبان فارسی را به شکل آن نگارش می‌کنند و تقریبا همه افراد این خط را دوست دارند. شاید خواندن آن کمی سخت‌تر شود اما نستعلیق یکی از زیباترین خط های فارسی است که افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند.

اگر دوست دارید که دیوان‌تان به جز با کلمات بی‌نظیر حافظ، از نظر تصویری نیز برای شما جذاب باشد و از نگاه کردن به شعر‌های آن نیز سیر نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که دیوان حافظ با خطوط نستعلیق را خریداری کنید.

کاغذ مورد استفاده

به طور کلی در چاپ دیوان حافظ از سه نوع کاغذ استفاه می شود. اولین نوع کاغذ تحریر است که ارزان‌ترین نوع کاغذ است و در بیشتر کتاب‌ها از آن استفاده می‌شود. کاغذ گلاسه نیز یکی دیگر از کاغذهایی است که برخی از افراد به آن کاغذ روغنی نیز می‌گویند. این کاغذ‌ها ضخامت بیشتری دارند و نسبت به کاغذ‌های تحریر کیفیت بالاتری نیز دارند.

دسته سوم کاغذها نیز کاغذ عطری است که نفیس‌ترین نوع کاغذ است که در چاپ دیوان حافظ مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار گران قیمت است. این کاغذ زمینه بسیار چشم‌نوازی دارد و زیبایی دیوان را دو چندان می‌کند و به زیبایی های ظاهری دیوان می‌افزاید.

اندازه یا قطع مناسب

کتاب‌ها در اندازه‌های متفاوتی به چاپ می‌رسند. ولی متداول ترین قطع آن وزیری به ابعاد تقریبی ۲۵ در ۱۷ سانت است. قطع کوچک‌تر قطع جیبی به ابعاد ۱۲ در ۱۷ سانت است و قطع بزرگ‌تر رحلی به ابعاد تقریبی ۲۵ در ۳۵ سانتیمتر است.

تذهیب و مینیاتور

تذهیب و مینیاتور و نقش و نگار بی‌شمار در کتاب‌های نفیس که با کاغذ‌های گلاسه تولید می‌شوند اهمیت پیدا می‌کنند. تذهیب‌ها و مینیاتورهای بسیار زیادی روی دیوان‌های مختلف حافظ انجام می‌شود.

قیمت کتاب دیوان حافظ

قیمت همیشه یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی است که در خرید هر چیزی به آن دقت می‌کنیم. در خرید دیوان حافظ نیز باید به این موضوع دقت داشته باشید که تا چه حدی توانایی و علاقه دارید که برای خرید کتاب دیوان حافظ هزینه کنید. این معیار از دسته مهم‌ترین معیار‌هایی است که باید به آن دقت کنید و به آن اهمیت دهید.

اینکه شما بتوانید بیشتر برای خرید کتاب هزینه کنید به این معنی است که توانایی این را دارید که دیوان حافظ نفیس‌تر و بهتری برای خود بخرید. هر چه کتاب دیوان حافظی که می‌خواهید بخرید بهتر و زیباتر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

کتابخوان های عزیز می‌توانند برای سفارش کتاب با تخفیف و ارسال رایگان به صورت کاملا اینترنتی و غیرحضوری از انتشارات دانشیاران، اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *