خرید کتاب دیوان جامی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

خرید کتاب دیوان جامی

کتاب از جمله آثار به یاد ماندنی و ماندگار و تاثیرگذار در زندگی هر فرد است. افکار و ذهنیت افراد با توجه به کتاب هایی که می خوانند تغییر کرده و بزرگ می شود. در بین همه کتاب هایی که هر فرد می خواند باید سهمی برای کتاب نفیس چاپ شده در کشور خود نیز در نظر بگیرد. تا با فرهنگ و پیشینه خود آشنا شود.

کتاب نفیس

در همه فرهنگ ها کتاب وسیله ای برای کسب دانش و آگاهی است. کتاب با انتقال افکار و دیدگاه های مختلف و ایجاد تجربه های ناب برای خواننده باعث روشن بینی و بزرگ شدن فکر افراد می شود. این روزها اما متاسفانه با ظهور انواع رسانه های دیگر که با رنگ و صدا توجه بیشتری را نسبت به کتاب ها که از اول تاریخ تا امروز رفتار نجیبانه ای داشته اند. جلب می کنند و جای خالی کتابخوانی در رفتار و ذهن و افکار و اخلاق مردمان امروزی به وضوح دیده می شود. با توجه به سرانه پایین و تاسف انگیزه کتابخوانی در کشور ما، یکی از ارزشمند ترین و بهترین هدیه هایی که میتوانیم برای عزیزانمان در نظر بگیریم کتاب است. به صورت کلی می توانیم کتاب را به دو دسته تقسیم کنیم. کتاب های نفیس و کتاب های غیر نفیس.

معرفی کتاب 

نورالدّین ابوالبرکات عبدالرّحمان بن نظامالدّین احمد بن محمّد جامى از شاعران نامدار زبان فارسى است. که او را پس از حافظ بزرگترین سخنسراى فارسى شمردهاند و خاتمالشعرا لقب نهاده اند.
وى در قصیده اى لامیه که پنج سال پیش از وفات خود سروده است. و پاره اى از سوانح احوال خود را برشمرده، سال ولادت خود را یاد مى کند :
به سال هشتصد و هفده ز هجرت نبوى که زد ز مکّه به یثرب سرادقات جلال
ز اوج قلّه پروازگاه عزّ و قدم بدین حضیض هوان سست کرده ام پر و بال
دیوان قصاید و غزلیات این دیوان را جامی در سال ۸۸۴ تدوین و تنظیم کرده‌است. قصاید جامی در توحید و نعت پیامبر اسلام و صحابه و اهل بیت و نیز مطالب عرفانی و اخلاقی‌است. جامی همچنین قصایدی در مدح یا مرثیه سلاطین و حکمای زمانش سروده‌است. غزلیات جامی غالباً از هفت بیت تجاوز نمی‌کند و اکثراً عاشقانه یا عارفانه‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja