خرید کتاب مخزن الاسرار اثر نظامی گنجوی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

خرید کتاب مخزن الاسرار اثر نظامی گنجوی

کتاب از جمله آثار به یاد ماندنی و ماندگار و تاثیرگذار در زندگی هر فرد است. افکار و ذهنیت افراد با توجه به کتاب هایی که می خوانند تغییر کرده و بزرگ می شود. در بین همه کتاب هایی که هر فرد می خواند باید سهمی برای کتاب نفیس چاپ شده در کشور خود نیز در نظر بگیرد. تا با فرهنگ و پیشینه خود آشنا شود.

کتاب نفیس

در همه فرهنگ ها کتاب وسیله ای برای کسب دانش و آگاهی است. کتاب با انتقال افکار و دیدگاه های مختلف و ایجاد تجربه های ناب برای خواننده باعث روشن بینی و بزرگ شدن فکر افراد می شود. این روزها اما متاسفانه با ظهور انواع رسانه های دیگر که با رنگ و صدا توجه بیشتری را نسبت به کتاب ها که از اول تاریخ تا امروز رفتار نجیبانه ای داشته اند. جلب می کنند و جای خالی کتابخوانی در رفتار و ذهن و افکار و اخلاق مردمان امروزی به وضوح دیده می شود. با توجه به سرانه پایین و تاسف انگیزه کتابخوانی در کشور ما، یکی از ارزشمند ترین و بهترین هدیه هایی که میتوانیم برای عزیزانمان در نظر بگیریم کتاب است. به صورت کلی می توانیم کتاب را به دو دسته تقسیم کنیم. کتاب های نفیس و کتاب های غیر نفیس.

تعریف کتاب های نفیس

کتاب نفیس، کتابی است که از نظر محتوا دارای محتوا ارزشمند و معنوی باشد و از طرفی از ظاهری زیبا و کیفیت بالای چاپ برخوردار باشد. به طور کلی کتاب های نفیس را به چهار دسته کلی تقسیم می کنند. دسته اول کتابها و آثار دینی مانند قرآن و نهج البلاغه، دسته دوم آثار کهن ادبیات ایران مانند شاهنامه و دیوان حافظ آثار سایر بزرگان و نویسندگان ایرانی، دسته سوم آثار نگارگری، خوشنویسی و عکاسی، و دسته آخر آثار مربوط به ایران شناسی و معرفی طبیعت ایران و مردم شناسی است.

معرفی کتاب 

“الیاس بن یوسف نظامی گنجوی” ملقب به “نظامی” یکی از بزرگ ترین شاعران داستان سرا در ادبیات فارسی بوده که از او گنجینه ای با نام خمسه یا پنج گنج بر جای مانده است. در منظومه ی پنج گنج، اثر “مخزن الاسرار” نخستین مثنوی حکیم “نظامی” و یکی از مصداق های بارز ادبیات تعلیمی محسوب می شود.
مضمون اصلی کتاب “مخزن الاسرار” دعوت انسان ها به خودشناسی، خدا شناسی و برگزیدن عادات و رفتار پسندیده است. حکیم “نظامی” بیت آغازین این اثر را با نام و یاد خداوند آغاز کرده است و در ادامه ی این شعر، به یکی از اصول اصلی عرفان و تصوف، یعنی وحدت وجود خداوند و واجب الوجود بودن او اشاره نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja