خواص آنتی اکسیدان عرق مرزنجوش

کالا ارزان همواره با کیفیت وارزان دسترسی آسان در کشور

تماس جهت سفارش با شماره 09201383718

خواص آنتی اکسیدان عرق مرزنجوش:

خواص آنتی اکسیدان عرق مرزنجوش ‚ این گیاه، خواص آنتی اکسیدانی بالایی به همراه دارد که به همین دلیل گزینه‌ای بسیار عالی برای پیشگیری از آسیب‌های سلولی خواهد بود. وجود کارواکرول در ترکیبات آن به خاصیت آنتی اکسیدانی آن افزوده است.

از طرفی دیگر خواص عرق مرزنجوش موثر برای رفع عفونت‌ها و باکتری‌های بدنی نیز هست که به ویژه در مواقع سرماخوردگی و آنفولانزا کهعفونت‌های دستگاه تنفسی یا گوش ممکن است وجود داشته باشد، از این گیاه می‌توان نتیجه گرفت. برای این منظور فقط کافی است دمنوش آنرا روزانه مصرف کرد تا بهبودی کامل حاصل شود.

حتی استفاده از روغن مرزنجوش نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود و درمان عفونت‌های قارچی داشته باشد که باید از آن به شکل موضعی روی محل مورد نظر استفاده کرد.

گیاه مرزنجوش :

گیاهی یک ساله و چند ساله با عطر و بوی دلپذیر که در گذشته برای خوشبو کردن محیط خانه از آن استفاده می کردند. این گیاه از خانواده نعنا می باشد و بین ۳۰ تا یک متر ارتفاع دارد. گل های آن: صورتی، سفید و سرخ می باشد و به شکل خوشه ای می روید. به محض آن که رشد کرد شروع به گل دادن می کند.طعم و خواص مرزنجوش تقریبا شبیه پونه کوهی است اما تفاوت‌های نیز دارد. طعم و عطر آن کمی غلیظ‌تر از پونه کوهی است و خواص بالقوه‌ای را شامل می‌شود. به هر حال به عنوان جایگزینی برای پونه کوهی می‌توان از آن مصرف کرد.

گیاه مرزنجوش دارای طبیعت گرم و خشک میباشد.مرزنجوش دارای خواص و فواید فوق العاده و شگفت انگیزی است که استفاده صحیح از مرزنجوش برای ارتقا و بهبود سلامت بدن و درمان برخی بیماری‌ها نیز بسیار تاثیرگذار و مفید خواهد بود.

 

طبیعت عرق مرزنجوش :

از نظر طب سنتی دارای طبع گرم و خشک می باشد

عرق مرزنجوش:

بدلیل داشتن  طبیعت گرم خود، دارای تمامی خواص گیاه مرزنجوش می باشد.

خواص درمانی مرزنجوش:

با طبیعت گرم خود، دارای تمامی خواص گیاه مرزنجوش می باشد. از خواصی که به آنها می توان اشاره کرد؛ باز کننده ی انسداد و گرفتگی های مغزی و درمان برخی سردردهای سرد بلغمی و سوداوی، مفید برای لقوه، مالخولیا، صرع و نوشیدن دم کرده و عرق آن مفرح و مفید برای دردهای آنژین دوپواترین( دردهای قفسه ی سینه) و برای سرفه، تنگی نفس، خفقان و دردهای قلبی و تحلیل غذا و ضدنفخ و گاز و بادهای ناشی از نفخ غذا، تسکین دل پیچه، رفع استسقا، سختی در تخلیه ی ادرار و حیض نافع است. در افزایش ترشح شیرمادر، در درمان آسم، فلج و هیستری موثر و مفید می باشد.

برای باز کردن منافذ بینی حین زکام بوییدن آن نافع است و همچنین ریختن چند قطره از عرق مرزنجوش در بینی برای پاک کردن و درمان صرع مفید است

 مالیدن آن به چشم برای شروع نزول آب در چشم و ضعف بینایی مفید است و مضمضه کردن آن مانع جریان آب و رطوبت از دهان است.

ویتامین های موجود در عرق مرزنجوش:

مرزنجوش حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و منگنز و ویتامین‌ها مانند ویتامین K،A، C، B6 و فولات است.

مصلح عرق مرزنجوش :

با توجه به اینکه طبع عرق مرزنجوش گرم است بهتر است  در کنارِ عرق مرزنجوش از عسل استفاده شود. عرق کاسنی نیز میتواند از میزان گرمی آن بکاهد.

موارد منع مصرف عرق مرزنجوش:

  • کسانی که دارو مصرف می کنند. برای مصرف عرق مرزنجوش باید با پزشک مشورت کنند.
  • مصرف بیش از اندازه مرزنجوش قلب را تحریک می کند.
  • کسانی که ناراحتی کلیه دارند نباید مصرف زیادی داشته باشند.
  • زنان باردار از مصرف آن خودداری کنند. چرا که باعث سقط جنین می شود.
  • برای کودکان زیر ۵ سال هم ممنوع است.
  • مصرف این عرق به مدت طولانی باعث ایجاد سرطان می شود.

 

کالا ارزان همواره با کیفیت وارزان دسترسی آسان در کشور

تماس جهت سفارش با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja