دستور پخت لوبیا چشم بلبلی پلو

دستور پخت لوبیا چشم بلبلی پلو

لوبیا چشم بلبلی، یکی از انواع حبوبات پر مصرف در غذاهای ایرانی می باشد. که همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده و فروش بالایی داشته است. به همین دلیل فروشگاه، لوبیا چشم بلبلی کیلویی را به صورت فله عرضه می کند. تا همه خریداران بتوانند آن را با قیمت بسیار مناسب تری در دسترس داشته باشند.

دستور پخت لوبیا چشم بلبلی پلو

  • لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه
  • برنج ۴ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲  عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • شوید خشک یا تازه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

ابتدا بهتر است از شب قبل یا چند ساعت قبل لوبیاها را خیس کنید. سپس آبکش کنید. و آب آن را دور بریزید. سپس داخل قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید تا کاملا پخته شود.

سینه مرغ را از استخوان جدا کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس به آن کمی زعفران و نمک و فلفل سیاه بزنید. یکی از پیازها را  خلالی کنید. و به مرغ ها اضافه کنید. و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. سپس مرغ را از پیازها جدا کنید و داخل تابه با کمی کره و روغن تفت دهید. بگذارید تا مرغ کاملا پخته و نرم شود.

در ادامه یکی دیگر از پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس چند قاشق شوید خشک را به همراه لوبیا چشم بلبلی و کمی دارچین و زعفران تفت داده و کنار بگذارید.

در ادامه برنج را که از چند ساعت قبل خیس کردید. روی حرارت قرار دهید تا کم کم به جوش بیاد.  برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه را قرار دهید. و کمی برنج ریخته و مقداری از مواد شوید و لوبیا را هم بریزید. و همین طور لایه ها را تکرار کنید. تا مواد و برنج تمام شود. سپس لوبیا چشم بلبلی پلو را برای ۳۵ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود.

شما می توانید بهترین لوبیا چشم بلبلی موجود در بازار را با نازلترین قیمت و کمترین هزینه و اتلاف وقت از این مجموعه خریداری نمایید.برای این منظور با شماره 09201383718 تماس حاصل نمایید یا به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://kalaarzan.com/product/لوبیا چشم بلبلی تازه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja