صفر تا صد چاپ کتاب

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب

در این قسمت قصد داریم مراحل چاپ دیجیتال کتاب, از صفر تا صد کار را برای شما کاربران عزیز چاپ دانشیاران به طور تخصصی و دقیق بررسی کنیم. لازم به ذکر است که مجموعه بزرگ چاپ روم، با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص خود در حوزه نشر و چاپ کتاب, این آمادگی را دارد که برای چاپ کتاب حتی در تعداد محدود و کم, تمامی مراحل ذکر شده در ادامه کار را بر عهده بگیرد. توجه کنید که ما تمامی مراحل چاپ کتاب را در 5 مرحله برای شما بررسی کرده ایم, لذا به منظور آشنایی کامل, از شما خواهشمندیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مرحله اول: نگارش کتاب

نگارش کتاب شامل انتخاب یک عنوان جذاب و تولید محتوای آن میباشد و به جرات میتوان گفت که مهمترین عامل موفقیت در فروش یک کتاب, نگارش مناسب کتاب است. بارزترین ویژگی یک نویسنده موفق و خوب, تفکر و شجاعت لازم برای آماده کردن محتوا و عنوان کتاب است. لذا توصیه ما به شما این است که وقت و دقت کافی برای نگارش کتاب داشته باشید و پس از انجام این مرحله کافی است فایل خود را به ناشر بسپارید تا سایر مراحل چاپ کتاب را با برخورداری از تجربه و تخصص آنها در این حوزه و در کنار یکدیگر به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

مرحله دوم: ویراستاری کتاب

منظور از ویراستاری کتاب این است که مشکلات دستوری و نگارشی متن برطرف شود. توجه کنید که ویراستاری کتاب به محتوای کتاب کاری ندارد. معمولا نویسندگان کار ویراستاری یک کتاب را خودشان بر عهده میگیرند ولی گاهی ممکن است یک نویسنده زمان لازم برای انجام این کار را نداشته باشد و شاید با اصول ویراستاری آشنا نباشد, به همین دلیل چاپ روم با بهره گیری از متخصصان حوزه ویراستاری کتاب در کنار شما برای انجام این مرحله خواهد بود.

مرحله سوم: صفحه بندی کتاب

صفحه بندی کتاب با توجه به موضوع و تعداد صفحات کتاب مشخص میگردد. در واقع منظور از صفحه بندی کتاب, انتخاب قطع یا همان سایز کتاب میباشد. در حال حاضر قطع های رحلی, وزیری, رقعی و جیبی, شایع ترین و رایج ترین قطع کتاب میباشد. صفحه بندی کتاب تاثیر بسزایی در فروش کتاب دارد. به همین دلیل توصیه میکنیم از تجربیات مشاوران چاپ روم جهت انتخاب نوع صفحه بندی کتاب استفاده کنید.

مرحله چهارم: اخذ مجوزهای چاپ دیجیتال کتاب

یکی دیگر از مراحل مهم در چاپ دیجیتال کتاب, گرفتن مجوزهای مربوط به این کار میباشد. در حال حاضر و در کشور عزیزمان ایران, برای چاپ کتاب به سه مجوز نیازمندیم تا پس از اخذ آنها, به سراغ چاپ صفحات و جلد کتاب برویم و بتوانیم کتاب های خودمان را در بازار عرضه کنیم.

شابک و فیپا

شابک , یا همان شماره اختصاصی بین المللی کتاب است که معمولا یک کد سیزده رقمی میباشد و توسط ناشران گرفته میشود. لازم به ذکر است که شابک برای هر کتاب منحصر به فرد است و در صورت چاپ مجدد کتاب تغییر نمیکند.

فیپا , فهرستی از اطلاعات کتاب میباشد که در ابتدای کتاب درج میشود. معمولا اطلاعاتی که در فیپا ذکر میشود شامل سرشناسه, نام و اطلاعات میباشد. پس از دریافت فیپا کتاب, شما باید نسخه چاپ شده کتاب خودتان را به وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران ارسال کنید و منتظر دریافت مجوز نهایی برای چاپ کتاب بمانید. معمولا چهارده روز زمان میبرد تا مجوز نهایی وزارت ارشاد برای شما صادر گردد.

مرحله پنجم: چاپ دیجیتال کتاب

در صورت انجام تمام مراحل بالا, نوبت به چاپ دیجیتال کتاب میرسد. معمولا برای چاپ کتاب در تیراژ بالای هزار جلد, از چاپ افست و برای تیراژ زیر هزار جلد از چاپ دیجیتال استفاده میکنند. مجموعه چاپ روم, مجهز به انواع دستگاه های چاپ و به روز میباشد و این قابلیت را دارد که انواع چاپ دیجیتال و افست را در هر تیراژی حتی ده جلد برای شما انجام دهد. همچنین تمامی خدمات صحافی کتاب را با استفاده از مجهزترین دستگاه های صحافی انجام میدهد.  در صورت هرگونه سوال در مورد چاپ کتاب ارزان به صورت دیجیتال یا افست میتوانید با پشتیبانان مجرب ما در تماس باشید. همچنین چاپ روم تمامی خدمات چاپ و نشر کتاب را با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن با قیمت ارزان برای شما انجام میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *