قران تک برگی طلقی با یک صندوق برای وقف

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتب ادعیه برای وقف 09201383718

 

با رعایت نکاتی در سفارش چاپ مفاتیح برای یادبود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ماندگاری و دوام کتاب دعا

نوع جلد و صحافی مهم‌ترین موارد در میزان دوام هر کتاب دعای مناسب چاپ یادبود اموات است. البته قطعا مسائلی همچون نحوه و میزان استفاده افراد نیز تاثیر بسزایی دارند.

خرید اینترنتی کتاب های ارتباط با خدا برای وقف با بهترین کیفیت

نوع جلد می‌تواند شومیز (مقوایی)، سخت یا کیفی باشد. نوع صحافی نیز ته‌چسب یا ته‌دوخت است. جلد شومیز را می‌توان عموما در کتاب‌های درسی مشاهده کرد. جلد سخت شامل جلدهای سلفون (مقوایی سخت)، گالینگور و چرم می‌شود. شایان ذکر است که جلدهای سلفون و چرم از محبوبیت بیشتری در سفارش کتاب دعا جهت وقف برخوردارند. جلد چرم نیز دوام به مراتب بیشتری از جلد سلفون دارد.

پیشنهاد ما جهت وقف کتاب ادعیه برای یادبود انتخاب کتابی با جلد سخت یا کیفی و صحافی ته‌دوخت است.

فهرست ادعیه کتاب دعا

توجه داشته باشید که کتاب‌هایی که در چاپ عکس روی مفاتیح استفاده می‌شوند، هر کدام فهرست مربوط به خود را دارند. البته برخی از دعاها همچون زیارت عاشورا، دعای توسل و … و برخی از سوره‌ها مانند سوره یاسین، الرحمن و … را تقریبا در تمام کتب ادعیه می‌توان یافت.

اما بعضی از کتابها ممکن است شامل برخی سوره‌ها و دعاها همچون دعای همچون جوشن کبیر نباشند. البته در این میان امکان دارد بعضی کتب شامل یک سری از دعاها و سوره‌ها مانند دعای گنج العرش یا سوره انعام که در کلیات مفاتیح الجنان نیست نیز باشند.

پس به خاطر داشته باشید حتما فهرست هر کتاب را قبل از چاپ کتاب ادعیه برای اموات بررسی کنید.

ابعاد کتاب دعا

اندازه‌های معمول کتاب‌هایی که در چاپ کتاب دعا برای اموات استفاده می‌شوند شامل جیبی (تقریبا 17 در 12 سانتی‌متر)، جیبی-رقعی (تقریبا 15 در 11 سانتی‌متر)، پالتویی (تقریبا 15 در 9 سانتی‌متر) و نیم‌جیبی (تقریبا 12 در 9 سانتی‌متر) است.

البته قطع وزیری (تقریبا 23 در 17 سانتی‌متر) نیز وجود دارد که بیشتر برای قرآن یا کلیات مفاتیح الجنان استفاده می‌شود. خصوصا مواردی که جابه‌جایی کتاب مد نظر نباشد چرا که حمل سختی دارد.

اگر می‌خواهید کتاب قابل حمل باشد ابعاد پالتویی، نیم‌جیبی، جیبی-رقعی و در صورت کم حجم بودن کتاب، قطع جیبی مناسب هستند. اگر استفاده در محلی ثابت مد نظرتان است بهتر است از ابعاد جیبی یا وزیری انتخاب کنید.

نوع خط و چاپ کتاب دعا

مورد آخر در سفارش چاپ مفاتیح برای اموات نوع خط و چاپ کتاب است. به طور کلی دو نوع خط دست‌نویس و کامپیوتری داریم. اینکه کدام خط، خواناتر است، می‌تواند بسته به هر شخص متفاوت باشد.

نوع چاپ تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ (و گاهی پنج رنگ) است. در حالت چهار رنگ (و پنج رنگ) می‌توانید رنگ‌های مختلفی را در صفحه کتاب ببینید. چاپ چهار رنگ زیبایی کتاب را بیشتر می‌کند. همچنین می‌تواند به خوانایی کتاب نیز کمک کند.

دو نکته طلایی در سفارش چاپ یادبود برای اموات

علاوه بر موارد بالا لحاظ کردن 2 نکته دیگر نیز می‌تواند کمک شایانی در بهترین انتخاب جهت وقف کتاب ادعیه برای یادبود اموات داشته باشد. محل استفاده و افرادی که قرار است از کتاب استفاده کنند.

اگر مد نظرتان استفاده در مکانی ثابت همچون منزل یا مسجد می‌باشد، بهتر است کتابی با قطع جیبی و فهرستی کامل انتخاب کنید. در اینصورت امکان استفاده از آن نیز بیشتر می‌باشد.

کتاب‌های با قطع کوچکتر و فهرست کمتر به دلیل سبکی و راحتی در جابه‌جایی، بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند منتخب مفاتیح الجنانی قابل حمل، همراهشان باشد.

در رابطه با مورد دوم (لحاظ کردن افرادی که از کتاب استفاده خواهند کرد)؛ اگر افراد مسن یا اشخاصی که دچار پیرچشمی هستند، می‌خواهند از کتاب استفاده کنند می‌بایست درشتی و خوانایی خط از مهم‌ترین اولویت‌ها در سفارش مفاتیح برای وقف باشد.

اما اگر افراد جوان قصد استفاده از آن را دارند طبعا اگر خط کمی هم ریزتر باشد معمولا چندان موردی ندارد.چرا که زیبایی کتاب شاید برایشان اهمیت بیشتری داشته باشد و باعث استفاده بیشتر از آن گردد.

قران تک برگی طلقی با یک صندوق برای وقف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *