کتاب روان جاوید در تفسیر قرآن، محمد ثقفی تهرانی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

کتاب روان جاوید در تفسیر قرآن مجید اثر محمد ثقفی تهرانی

قرآن:

قرآن کتاب آسمانی مسلمانان است که سرشار از اعجاز و نکات مختلفی است که برای همه جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها مفید است. در این مطلب تحقیقی جامع، اما مختصر از این کتاب آسمانی را بخوانید. قرآن، در اصل مصدر است و به کتابی که بر پیامبر اکرم (ص) اختصاص پیدا کرده است می‌گویند، و چنان‌که برخی علما گفته‌اند: «وجه نامگذاری این کتاب مقدس به قرآن، آن است که این کتاب، جامع فوائد و آثار تمامی کتب آسمانی است بلکه جامع آثار تمامی علوم است.»

خداوند دو وظیفه اصلی و مهم برای مسلمانان نسبت به کتاب الهی بیان کرده است. خداوند در آیه ۶۳ سوره بقره می‌فرماید: «خُذُوا مَا آتَیْنَاکُمْ بِقُوَّهًٍْ» آنچه به شما داده شده را با قوت بگیرید.» این گرفتن باید به دو شکل علمی و عملی باشد. یعنی تدبر و فهم دقیق و عمیق و عمل درست و کامل.

کتاب دعا:

دعا در لغت به معنی مایل کردن چیزی به سمت خود به وسیله‌ی صدا و کلام است. دعا اغلب به صورت جملات امری یا خبری بیان می‌شود و فرد دعا کننده در جایگاه پایین‌تری نسبت به مخاطب خود قرار می‌گیرد. خواندن دعا یکی از راه‌های ارتباطی بین بندگان و خداوند است و از برترین عبادت‌ها به شمار می‌آیند.  خداوند در کتاب خود از زبان پیامبران دعاهایی را نقل کرده‌ است که در علم کلام قابل استناد است. علمای دین در مکتب شیعه و سنی برای ساعات و روزهای مختلف سال ادعیه قرآن و غیرقرآنی متنوعی را تعیین کرده‌اند.  استجابت در برخی از آیات و روایات باید از شرایط خاصی پیروی کند. مهم‌ترین آنها یکی بودن دل و زبان، خضوع و خشوع است.

انتشارات دانشیاران:

انتشارات دانشیاران در فروش انواع قرآن های بدون ترجمه و قرآن با ترجمه ، محصولات قرآنی برای کودکان و نوجوانان ، قرآن نفیس ، کتب ادعیه ، کتاب های آموزشی قرآنی و دانلود رایگان قرآن و سایر محصولات قرآنی فعالیت می نماید. همچنین یک بخش ویژه نیز برای چاپ یادبود اموات راه اندازی نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *