بهترین مارک برنج عنبر بو

  جهت حریدبا تخفیف در سرار کشور کافیه با شماره 9201383718 تماس بگیرید

 

بهترین مارک برنج عنبر بو 

بهترین مارک برنج عنبر بو 

شهروندان عزیز خوزستانی که علاقه زیادی به مصرف برنج محلی خوزستان دارند همیشه از ارقام برنج محلی و خوش عطر موجود در خوزستان در مصارف خانگی خود بهره می برند.

عنبر در لغت نامه به معنای معطر و خوشبو است و وجه تسمیه نامگذاری برنج عنبربو هم به خاطر عطربالای آن پس از پخت است. بعضی هموطنان عزیزخوزستانی هم ماهی جنوبی به نام عنبر را که درشکم خود دارای ماده خاکستری رنگ خوشبویی به نام عنبر می باشد را علت نامگذاری این رقم از برنج خوزستان می دانند. در هر حال عطربالا و دلپذیر و صد البته خاص برنج نوع عنبربو ازجمله دلایل پرطرفداربودن این برنج در سرتاسر کشور است.

 

بهترین مارک برنج عنبر بو 

مناسب برای تمام اقشار جامعه

در سال های اخیر با افزایش قیمت انواع برنج ایرانی شمال کشور از جمله برنج طارم، صدری و هاشمی و همینطور کاهش توان خرید خانوارهای ایرانی ، و از سوی دیگر به خاطر کیفیت و عطر و طعم بالا و قیمت مناسب تر برنج خوزستان، استقبال عمومی از این نوع برنج جنوبی افزایش یافته است

 

انواع کشت برنج محلی خوزستان را بشناسید

انواع ارقام برنج در استان خوزستان به شرح زیر و به دو روش کشت مستقیم و خشکه کاری تولید می شود. کاشت ارقام برنج محلی خوزستان در این استان در شهرستان هایی مثل شوشتر، اهواز، حمیدیه، شوش، دشت آزادگان، هویزه و باوی، فجر، دزفول و باغملک، رامهرمز، خرمشهر، بهبهان، شادگان و …. انجام می شود. از جمله ارقام برنجی که در این مناطق کشت و کار می شود می توان به ارقام زیر اشاره کنیم.

معمولا در هر شهرستان رقم خاصی کشت وکار می شود مثلا در شهرستان رامشیر دو رقم نجفی و عنبر بو کشت وکار می شود.

 

انواع ارقام برنج محلی خوزستان

  • برنج رقم طارم
  • برنج رقم عنبرنجفی
  • برنج رقم محلی
  • برنج رقم صدر
  • برنج رقم شمیم
  • برنج رقم چمپا

در سالهای اخیر بعضی ارقام جدید هم در استان خوزستان و به شکل آزمایشی برای تست مقاومت به کم آبی و شوری خاک کشت شده اند.

نظریه طب سنتی درمورد برنج عنبر بو چیه:

عطر و بوی برنج عنبر بو متفاوت بوده و بسیار بالاست و از نظر طب سنتی ما طبع گرمی داشته و برای افراد سرد مزاج مناسب تراست. هرچند کوتاه تر بودن دانه های این برنج آن را از سبد برنج مصرفی برای مجالس ایرانی کم رنگ تر کرده است، اما عطر و طعم بالای آن در کنار قیمت مناسبی که نسبت به ارقام برنج شمال کشورمان دارد، برنج عنبر بو را یک گزینه مطلوب و مقرون به صرفه برای مصرف خانگی خانوارهای ایرانی می باشد.

و خبر تاسف بار:

متاسفانه در سال های اخیر به علت کم آبی در استان ایلام شاهد کاهش کشت و کار برنج محلی استان بودیم. استانی که با تولید این برنج با کیفیت بخشی از نیاز برنج استان های همجوار مثل کرمانشاه و ایلام را هم برطرف می کند.

 

 با بهترینها در کنار شما هستیم

  جهت حریدبا تخفیف در سرار کشور کافیه با شماره 9201383718 تماس بگیرید

۰ دیدگاه برای “هر انچه که باید در مورد برنج عنبر بو بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja