چاپ دیجیتال کتاب

مرکز تخصصی چاپ کتاب انتشارات دانشیاران

با ما تماس بگیرید09201383718

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

چاپ دیجیتال کتاب یکی از رایج ترین روش های چاپ کتاب به صورت مستقیم با استفاده از تصاویر مبتنی بر دیجیتال است. این کار به وسیله انتقال داده ها از یک فایل رایانه به چاپگر جوهر افشان با حجم زیاد و یا چاپگر لیزری انجام می شود. به عبارت دیگر، چاپ دیجیتال کتاب شامل هدایت یک دستگاه کپی سرعت بالا از طریق تجهیزات اتصال دهنده از قبیل کامپیوتر می باشد. در روش چاپ دیجیتال کتاب، چاپگر پرونده های دیجیتالی مورد نیاز برای جلد و متن داخلی کتاب شما را به صورت جداگانه ذخیره می کند. سپس، این پرونده ها با استفاده از تونر به جای جوهر، تصویر برداری می شوند. بنابراین، نحوه کار دستگاه چاپ دیجیتال کتاب مشابه با دستگاه کپی، هر چند در مقیاس بزرگتر می باشد.

در این ماشین، صفحات چاپ شده ابتدا با یک پوشش رنگی ترکیب شده و سپس به اندازه مناسب برش داده می¬شوند. در نهایت، تمام صفحات کتاب معمولا با استفاده از چسب به یکدیگر متصل می شوند. برخی از تجهیزات چاپ دیجیتال، تنها در عرض مدت هفت دقیقه می توانند کل کتاب، جلد رنگی و … را تولید کنند.

 

 

 چاپ فوری کتاب به روش چاپ دیجیتال

 

فن آوری های جدید در صنعت چاپ کتاب، ایجاد فرصت هایی برای ناشران برای ساده سازی عملیات آنها، توزیع سریع تر کتاب های آنها و مجله دیجیتال ایجاد جریان درآمد جدید است. که شامل هر دو کاربرد جوهر افشان و تونر است، ناشران را قادر می سازد تا پالس بازار را تنظیم کنند و استراتژی خود را تنظیم کنند تا به عنوان تقاضا برای عناوین فردی افزایش یابد.
غیر قابل انکار هست که هزینه چاپ کتاب ها به دلیل پیش بینی اشتباه و فرآیندهای تولید ناکارآمد است که اغلب منجر به ذخیره سازی کتاب ها در انبارها و دفن زباله ها می شود. طبق نظر شورای محیط زیست کتاب (BIEC)، در سال 2006، تقریبا 25 درصد از تمام کتاب ها بازگردانده شد.
با توجه به حجم زیادی از ضایعات و عوامل دیگر که باعث افزایش هزینه ها می شوند، ناشران تلاش می کنند که با تغییر روش های کسب و کار قدیمی، کارآمدتر شوند، در عین حال تولید بیشتر عناوین توسط نویسندگان بیشتر می شود. به این ترتیب، بسیاری از ناشران را در راهبردهای تدارکاتی خود قرار می دهند.
از زمان ظهور چاپ دیجیتال فوری ومحصولات آن از قبیل کاتالوگ دیجیتال ،بروشور دیجیتال و… سوالاتی در مورد قابلیت حیات آن برای انتشار کتاب وجود داشته است، اما پیشرفت های تکنولوژیکی، افزایش میل مصرف کنندگان برای تقاضای تجاری و حساسیت هزینه،  را به یک راه حل مناسب در یک بازار رقابتی تبدیل کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *