چاپ رایگان کتاب به زبان خارجی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب های زبان 09201383718

بسیاری از پژوهشگران و مولفان در ایران با این سوال مواجه هستند که آیا می‌توانند در ایران کتابی را به  انگلیسی چاپ کنند یا خیر. شاید قبل از پاسخ دادن به این سوال. بهتر باشد سوال دیگری را نیز مطرح کرده و آن اینکه چه ضرورتی برای چاپ کتاب انگلیسی در داخل کشور وجود خواهد داشت؟ و یا اینکه چرا برخی از مولفان اصرار به چاپ کتاب به زبان انگلیسی دارند؟ سعی می‌کنیم در این مطلب به این سوال و همه سوالاتی که مطرح شد در ذیل مطلبی با عنوان چاپ کتاب به زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: ترجمه کتاب و چهار نکته طلایی برای مترجمان

انتشار  کتاب های زبان خارجی 
بسیاری از پژوهشگران، دانشجویان و اساتید. و مولفان بر حسب رشته تحصیلی خود مانند. آموزش انواع زبان ها یا ادبیات متفاوت. تمایل زیادی دارند. تا تالیفات خود را به زبان  اصلی  نشر دهند. این مولفان برای انتقال بهتر مفاهیم. و منظور به مخاطبان خود ترجیح میدهند. کتاب را به زبان خارجی چاپ نمایند.

در برخی از حوزه‌‌ها مانند حوزه کامپیوتر و حیطه برنامه نویسی، از آنجایی که مولف احساس می‌کند بسیاری از مخاطبینش از طریق زبان انگلیسی بهتر می‌توانند مفاهیم را درک کنند و یا اینکه انتقال آموزه‌ها از آنجایی که هنوز برای بسیاری از واژگان معادل‌‌های فارسی وجود ندارد و یا اینکه برای ترجمه برخی اصطلاحات معادل‌های مشترکی وجود ندارد ترجیح می‌دهند اگر مطلبی در این زمینه بنویسند به زبان انگلیسی نوشته شود.

گروه دیگر از افراد نیز به خاطر اهدافی مانند مهاجرت و استفاده از منبعی  به عنوان رزومه پژوهشی و علمی ترجیح می‌دهند کتاب خود را به زبان انگلیسی منتشر  کنند. بسیاری از دانشگا‌هها و مراکز علمی و آموزشی جهان برای مطالبی که به زبان انگلیسی چاپ شده‌اند توجه بیشتری قایل هستند و مولفان با توجه به این مساله ترجیح می‌دهند کتاب خود را به صورت زبان انگلیسی منتشر  کنند.

این دلایل و سایر دلایلی که می‌تواند باشد ولی ما در اینجا مطرح ننموده‌ایم از جمله عواملی هستند که مولفان را برآن می‌دارد تا به چاپ کتاب به  انگلیسی روی آورند.

شرایط و ضوابط چاپ کتاب  زبان

برای چاپ  به زبان  اصلی  در ایران، شرایط و ضوابط خاصی وجود ندارد. دقیقاً به همان شکلی که یک کتاب فارسی در ایران منتشر می‌شود، می‌توان یک کتاب به زبان  اصلی  منتسر  کرد (با مراحل چاپ کتاب آشنا شوید). منتها تفاوت‌ها و الزامات اندکی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- عنوان کتاب حتماً می‌بایست به صورت فارسی نیز بر روی کتاب درج شود. علاوه بر اینکه عنوان اصلی خارجی  بر روی کتاب درج می‌شود، در کنار آن عنوان فارسی کتاب. نیز می‌بایست آورده شود.

۲- اسامی نویسنده یا نویسندگان می‌بایست. به صورت فارسی هم آورده شود. علاوه بر شکل لاتین اسامی نویسندگان، بر روی جلد کتاب، شکل فارسی آنها نیز می‌بایست ذکر شود.

۳- شناسنامه کتاب به زبان فارسی خواهد بود. در شناسنامه کتاب معمولاً نام انتشارات، شماره کتابشناسی، شماره شابک. و سایر اطلاعات آورده می‌شود. تمامی اطلاعاتی که در شناسنامه کتاب ذکر خواهد گردد. به زبان فارسی می‌بایست آورده شود.

این شرایط جزو مهمترین شرایط موجود برای چاپ  به زبان  اصلی  می‌باشد. مولفان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر. و چاپ کتاب  با همکاران حاضر در نشر از طریق تلفن  در ارتباط باشید.

چاپ رایگان انواع کتاب به زبان خارجی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان انواع کتاب  09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *