خواص عرق برگ انجیر

کالا ارزان با ارائه محصولات با کیفیت و ارزان در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

عرق برگ انجیر :

عرقیات گیاهی چون با تقطیر آب از برگ گل یا ساقه و ریشه گیاهان بعمل می آید تمام خواص گیاهان را از آن خود می کند و هر چه غلظتش بیشتر باشد تاثیر گذاری آن بعنوان دارو از نظر طب سنتی بیشتر خواهد بود

عرق برگ انجیر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تمام خواص و مواد معدنی و ویتامین های موجود در برگ انجیر را دارا می باشد. بااین اوصاف می توان گفت عرق برگ انجیر دارای خواصی چون مدر بودن ‚دافع کرم روده ‚تسکین دهنده الام ‚مفید برای سرفه ‚مسکن قوی و برای بیماران دیابتی بعنوان تنظیم کننده انسولین طبیعی می باشد.عرق این برگ برای درمان تب، گوش درد، التهاب، آبسه و بیماری‌های جنسی مفید بوده و برای طول عمر کبد عالی است.

طبیعت عرق برگ انحیر :

عرق برگ انجیر نیز مانند میوه ی آن طبعیت گرمی دارد

 خواص عرق برگ انجیر :

جلوگیری از یبوست:

مصرف عرق برگ انجیر باعث افزایش سلامتی، حرکت طبیعی روده و جلوگیری از یبوست می‌شود.

 کمک به کاهش وزن:

فیبر موجود در برگ انجیر به کاهش وزن کمک می‌کند و گاهی وقت‌ها برای درمان چاقی پیشنهاد می‌شود.البته، کالری بالای آن – به ویژه اگر با شیر خورده شود – باعث افزایش وزن می‌شود.

 کمک به کاهش کلسترول:

برگ انجیر دارای پکتین است که یک فیبر محلول در آب محسوب می‌شود.این نوع فیبر از طریق متابولیسم آزاد شده و کلسترول اضافی بدن را به سیستم دفع برده و به خروج آن از بدن کمک می‌کند.

جلوگیری از بیماری سرخرگ کرونری:

برگ انجیر خشک، حاوی فنول، امگا۳ و امگا۶ است.این اسیدهای چرب، خطر بروز بیماری سرخرگ کرونری را کاهش می‌دهند. این مواد اثر مستقیمی بر میزان تری گلیسرید دارند و به همین دلیل برای پیشگیری از حملات قلبی چون بیماری سرخرگ کرونری به کار می روند.

 جلوگیری از سرطان روده بزرگ:

فیبر می‌تواند باعث مهار رادیکال‌های آزاد و دیگر ترکیبات سرطان‌زا، به ویژه در روده بزرگ، شودزیرا فیبر به عملکرد صحیح روده کمک می‌کند. ونیز باعث افزایش سلامتی، حرکت طبیعی روده و جلوگیری از یبوست می‌شود.همچنین برگ انجیر برای درمان یبوست، سوء هاضمه، معده درد و بسیاری از مشکلات مربوط به روده مفید است.

  جلوگیری از سرطان سینه پس از یائسگی:

فیبر موجود در برگ انجیر در برابر سرطان سینه و عدم تعادل هورمون‌ها پس از یائسگی، از فرد محافظت می‌کند.از دست رفتن تعادل هورمون ها پس از یائسگی پیامدهایی زیادی را به دنبال خواهد داشت. این پیامدها منجر به گرگرفتگی، بروز بیماری و … می گردند. در مواردی نیز این تغییرات هورمون می تواند فعالیت آنتی اکسیدان ها را در برابر رادیکال های آزاد تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی سرطان به رادیکال های آزاد مرتبط می گردد.

خواص برگ انجیر برای دیابت:

تنظیم قند خون در فرد دیابتی را بهبود می بخشد.به همین دلیل نیاز او به انسولین را کمتر می کند.پتاسیم موجود در برگ انجیر, سبب ممانعت از بالا رفتن قند خون در بدن می شود.

مهم‌ترین خاصیت برگ انجیر کمک به درمان دیابت است.

 جلوگیری از پرفشاری خون:

برگ انجیر سرشار از پتاسیم بوده و سدیم پایینی دارد، در نتیجه برای محافظت از فرد در برابر پرفشاری خون مفید است. انجیر، سیستم عصبی بدن را نیز آرام می‌کند.

 کمک به درمان برونشیت:

عرق برگ انجیر برای درمان بیماری‌های متعدد تنفسی مانند برونشیت به کار می‌رفته و به عنوان روشی برای جلوگیری و کاهش تاثیرات منفی آسم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

  بیماری‌های مقاربتی و مشکلات جنسی :

عرق برگ انجیر در گذشته به عنوان راهی برای درمان عفونت مقاربتی استفاده می شد.

برگ انجیر،  برای رفع مشکلات جنسی مانند نازایی، زود انزالی و مشکلات مربوط به نعوظ نافذ است .همچنین، هورمون‌های میل جنسی را افزایش داده و وضعیت سلامت فرد را بهبود می‌بخشد.

برگ انجیر، ماده اصلی درمان‌های دارویی و گیاهی بوده و در بسیاری از موارد، ماده‌ای برای افزایش باروری و توانایی جنسی محسوب می‌شود.

 مفید برای دوران بارداری

برگ انجیر برای زنان باردار نیز مفید است. انجیر، اسید معده را کاهش می‌دهد که برای زن باردار مفید است.

 تقویت استخوان‌ها:

برگ انجیر سرشار از کلسیم است که یکی از ضروری‌ترین مواد برای بهبود وضعیت استخوان‌ها و کاهش خطر تحلیل استخوان به شمار می‌آید. و نیز فسفر موجود در آن محرک ساخت سلول های استخوانی می باشد.

 جلوگیری از دفع کلسیم:

افرادی که سدیم بالایی مصرف می‌کنند، ممکن است به دفع کلسیم از طریق ادرار دچار شوند.

پتاسیم بالای موجود در برگ انجیر می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و ترکیب مواد دفعی موجود در مجاری ادرار را نرمال کند.

برگ انجیر، میزان کلسیم دفعی شما را کاهش می‌دهد. به علاوه، سطح اوریک اسید و دیگر سموم خطرناک که باید از بدن دفع شوند را پایین می‌آورد.

  جلوگیری از بروز تباهی لکه زرد:

از دست دادن بینایی در افراد مسن به دلیل تباهی لکه زرد است.انجیر و برگ آن در جلوگیری از این مشکل مربوط به افزایش سن، مفید هستند.

کمک به بهبود خواب :

انجیر، عادات درست خوابیدن را بهبود بخشیده و به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند.

رفع آکنه پوستی :

برگ انجیر له شده را می‌توان برای پاک کردن صورت و رفع آکنه جوش نیز به کار برد.

  تسکین گلودرد:

ماده چسبناک موجود در برگ انجیر به درمان و مقابله با گلودرد کمک می‌کند.حس تازه‌کننده برگ انجیر و عصاره‌های موجود در آن، درد و عفونت موجود در تارهای صوتی را کاهش می‌دهد.

این برگ‌‌ برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرفه خشک و آسم موثر است.

خاصیت انرژی زایی :

برگ انجیر، خاصیت انرژی‌زایی و ملین نیز داشته و به کاهش چربی و قند هم کمک می‌کند.

برگ انجیر، سطح بالایی از آلکن‌ها دارد. به علاوه، سطح pH بدن را نرمال می‌کند.

 

ترکیبات عرق برگ انجیر :

عرق برگ انجیر حاوی مقادیر بالایی ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کولین می باشد و قطعا می تواند در پیشگیری و مقابله با بیماری به شما کمک می کند.

مضرات مصرف برگ انجیر

  • مصرف زیاد برگ انجیر برای کسانی که حساسیت دارند، مضر می باشد.
  • به اندازه مصرف کنید تا دچار اسهال نگردید.
  • نمونه خشک شده این برگ حاوی مقداری زیادی قند است. به همین خاطر ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود.
  • پیش از جراحی به هیچ عنوان از برگ انجیر استفاده نکنید. چون ممکن است در افراد با حساسیت بالا سبب خونریزی لوله گوارش گردد.

 

کالا ارزان با ارائه محصولات با کیفیت و ارزان در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja