عرق شویدبرای سلامتی بدن

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان در سراسر کشور با دسترسی آسان

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره  09201383718

معرفی گیاه شوید:

شوید از سبزی جات بسیار پر مصرف در سبد غذایی روزانه ما ایرانی ها است علاوه بر اینکه از گیاه تازه شوید بعنوان سبزی در اشپزخانه ها استفاده می شود از دانه های شوید بعنوان ادویه معطر و با خواص درمانی فراوان در صنعت اشپزی و دارویی استفاده بهینه بعمل می آید. شوید جدا از اینکه دارای عطر و طعم قوی است ،خاصیت  اشتها آوری دارد،و  دارای خواص دارویی فراوانی است. این خواص از ترکیبات خاصی به نام مونوترپن ها و همچنین فلاونوئیدها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه بدست می آید .   از جمله درمانی این گیاه ضد نفخ به خصوص برای بچه ها، ضد انگل قوی، بادشکن، محرک و مقوی معده، مناسب برای ضعف طحال و معده و کبد است .

عرق شوید:

عرق شوید حاصل از گیاه سبز و تازه شوید یک ارمغانی طبیعی از طبیعت می باشد با دارا بودن طبعی گرم و خشک و انواع ویتامینها املاح و ترکیباتی مفید هدیه ی الهی برای بشر می باشد. دارای خواص فراروانی از نظر طب سنتی می باشد.بشرطی که به مقدار مورد نیاز و در زمان مناسب مصرف شود .

  عرق شوید برای سلامتی بدن :

شوید و به طبع آن عرق شوید، به طور عمده دارای خواص درمانی است که بخاطر وجود فلاونوئیدها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه آن است. فلاونوئیدها شامل ویسنین و کامفرول هستند. ویسنین از سلول ها در برابر صدمات ناشی از اشعه محافظت می کند، کامفرول دارای خاصیت ضد سرطانی است. در مورد ویتامین ها و مواد معدنی، شوید دارای ویتامین های A و C و مواد معدنی مانند آهن، فولات و منگنز است.

عرق شوید در بهبود حالت تهوع و درد شکم موثر است. برای درمان بوی بدن دهان و مشکلات دستگاه گوارش نیز مصرف می شود. علاوه بر این، زنان شیرده می توانند برای افزایش شیر از شوید استفاده کند. همچنین می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از نفخ در کودکان کمک کند.

 خواص عرق شوید:

عرق شوید تقویت کننده مثانه و کلیه ها بوده و ادرار آور است و از این طریق به دفع سموم بدن کمک می کند.

موجب آرامش خواب و تسکین روان می شودوموجب تقویت و آرامش اعصاب و روان می شود.

خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد.عفونت های میکروبی و باکتریایی را در زمان کوتاهتری درمان می کند.

در درمان اسهال موثر است وبا دارا بودن فیبر بالا موجب بهبود یبوست می شود

در درمان سکسکه موثر است.

تهوع و استفراغ را متوقف می کند.

بلغم اضافی را دفع می کند و درواقع ضد بلغم است.

کلسترول بد را کاهش می دهد.

اشتها آور استو برای درمان سوء هاضمه موثر است .

سطح قند خون را کنترل می کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

در درمان بیماری های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس موثر است.

ضدعفونی کننده دندان و لثه ها و خوشبو کننده دهان است.

خواص ضد سرطانی دارد.

ضد التهاب است.

موجب تنظیم چرخه قاعدگی در خانم ها می شود.قاعده آور بوده و دردهای قاعدگی را کاهش می دهد و نیز شروع قاعدگی در دختران را آسان می کند.

برای کمخونی و فقر آهن بسیار موثر است.

در پیشگیری و درمان آرتروز موثر است.

مصرف آن در بارداری (به اندازه) از بروز نقص های مادرزادی در جنین جلوگیری می کند.

ترکیبات موجود در عرق شوید :

عرق شوید دارای ترکیباتی مانند ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ساپونین ها، آلکالوئیدها و پلی ساکاریدهایی بوده که وجود این ترکیبات خواص عرق شوید را بوجود می‌آورند.فلاونوئید و ویتامینB کمپلکس موجود در آن بطور طبیعی ترشح بعضی آنزیم ها و هورمون ها را فعال میکند که این دستور تأثیر آرام بخشی و خواب آور دارد. همچنین فلاونوئید موجود در آن خواص باکتریایی دارد و با نابود کردن عفونت های میکروبی، بیماری اسهال را درمان میکند . همچنین حاوی مقدار کمی چربی ‚قند ‚پروتئین و کربوهیدرات می باشد.

ویتامین های  موجود:

عرق شوید چون با تقطیر گیاه تازه شوید حاصل می شود تمام ویتامین های گیاه تازه شوید را ازآن خود می کند و بعنوان بهترین روش برای استفاده از تمام خواص گیاه را در تمام فصول برای بشر ارزانی داردطب سنتی ویتامین های موجود در عرق شوید را چنین بر می شمرد.ویتامین A ‚ویتامین D ‚ویتامینE ‚ویتامینK‚ ویتامین C ‚نیاسین ‚تیامین B1‚ریبو فلاوینB2 ‚کولین B4‚پانتوتنیک B5‚ویتامین B6‚فولات B9‚ویتامین B12

 مواد معدنی :

کلسیم ‚آهن ‚منیزیم ‚فسفر ‚پتاسیم‚ سدیم‚ روی ‚مس‚ منگنزوسلنیوم

 

طبع عرق شوید  :

طبع عرق شویدهمانندگیاه تازه  آن گرم و خشک است. گرم مزاجان و صفراوی ها باید در مصرف این عرق گیاهی احتیاط کرده و همراه مصلح آن را مصرف کنند. اما سرد مزاجان به شرط رعایت حد و اندازه می توانند بهره بیشتری از خواص آن ببرند.

مناسب ترین زمان برای مصرف عرق شوید :

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای استفاده از عرق شوید مصرف این عرق گیاهی پس از هر وعده‌ی غذایی است و همچنین میزان مناسب استفاده روزانه از عرق شوید نصف لیوان است.

عوارض و مضرات عرق شوید:

عرقیات گیاهی در کنار تمام خواصی که برای انسان به همراه دارد می تواند عوارض و مضراتی نیز داشته باشد و اگر رعایت نشود عواقبی در پی خواهد داشت .

با در نظر داشتن خواص قاعده اوری و سقط زایی این عرق ‚ استفاده آن در ابتدای زمان حاملگی ممنوع است.

استفاده عرق شوید در افردی که بیماری حاد کلیوی دارند، سفارش نمی‌شود.

عرق شوید یک داروی موثر برای رفع چربی خون بالا می باشد پس برای افرادی که دارای چربی خون بالا نیستند مصرف آن توصیه نمی شود.

مصرف مقدار زیاد از فراورده‌های غلیظ شده میتواند باعث کاهش میزان اسپرم گردد.

دید را ضعیف می‎کند.

برای کسانی که زخم معده دارند ممکن است باعث ایجاد خون ریزی گردد.

 

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان در سراسر کشور با دسترسی آسان

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره  09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja