بهبود سرماخوردگی باگلپوره

کالا ارزان عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

خریدی آسان و مطمئن همراه با تخفیف با شماره 09201383718

گیاه گلپوره :

گیاه گلپوره یا به زبان محلی مریم نخودی گیاهی علفی چندساله از تیره نعناعیان که ارتفاع آن به 50سانتی متر می رسد. در مناطق کوهستانی و سنگلاخی بصورت خودرو رشد می کند برگ های آن کرک دار بوده و دارای گلهایی سفید و گاها متمایل به صورتی می باشد اندام های قابل استفاده این گیاه قسمتهای هوایی یعنی انتهای ساقه برگها و گلها می باشد این گیاه در طب سنتی از جایگاه خاصی برای درمان انواع بیماریها را از آن خود کرده است .

در ایران بیشتر در مناطق غربی جنوب و مرکز کشور رشد می کند در اطراف کرمان آن را بدلیل خواص فراوان آن در طب سنتی بعنوان گیاه معجزه گر بنام گاوپونه می شناسند .

کلپوره از جمله گیاهان با گل های کوچکی است که خاصیت گندزدایی بسیار قوی دارد، تا جایی که تاثیر آن از داروهای شیمیایی نیز بیشتر بوده و موثرتر واقع می شود .

 

عرق گلپوره :

در طب سنتی برای بهره بردن از تمام خواص گیاه علاوه بر اینکه آن را بصورت جوشانده یا دمنوش از گیاه خشک شده استفاده می کردند اطباء از قدیم الایام از عصاره گیاهان درمانی یا تقطیر با آب از اندام های مختلف گیاهان برای درمان امراض گوناگون نیز استفاده بهینه می بردند.

عرقیات حاصل از گیاهان درمانی تمامی خواص گیاه را دارا می باشد و می توان گفت که بهترین روش برای بهره بردن از خواص گیاهان می باشد.

گلپوره نیز یکی از گیاهانی می باشد که  استفاده از عرق آن را اطباء توصیه اکیدمی کنند . عرق گلپوره بر گرفته از گلها و انتهای ساقه های آن می باشد .مصرف عرق کلپوره باعث بهبود بعضی بیماری ها مانند: تشنج، تب و سرماخوردگی، مشکلات قلبی و سو هاضمه می شود.

بهبود سرماخوردگی با گلپوره:

یکی از انواع کارهایی که می توانید با استفاده از این گیاه انجام دهید این است که زمان سرماخوردگی از آن استفاده کنید. این گیاه دارای خواص ضد میکروبی بوده و می تواند مجاری تنفسی شما را صاف کرده و از بروز بیماری های شدید تر پیشگیری خواهد کرد. این گیاه حاوی تعداد زیادی از ترکیبات ضد باکتریای بوده  که در رفع عفونت ها موثراست. مصرف این عرق باعث کاهش سطح کلی رادیکال های آزاد در بدن شده وبه پاکسازی بدن کمک می کند و همچنین از بروز هرگونه بیماری حاصل از ضعف سیستم ایمنی بدن، جلوگیری می کند.

این عرق به علت داشتن ترکیبات  آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی مسکن درد و التهاب بوده و می تواند سبب کاهش بسیاری از التهابات و دردهای ناشی از عفونت دربدن شود. عرق کلپوره می تواند دل درد، التهاب گلو عفونت دهان و دندان، التهاب لثه، دل پیچه را رفع کند

خواص عرق کلپوره :

  • کاهش قند خون و بهبود دیابت
  • بهبود سردرد
  • بهبود مشکلات دستگاه گوارشی و رفع  دل درد، اسهال و دل پیچه
  • انواع عفونت های حفره دهان مانند عفونت های دهان ‚لثه و لوزه ها
  • درمان مشکلات پوستی مانند: جوش و خارش پوستی
  • کاهش فشار خون
  • افزایش سیستم  ایمنی بدن
  • مفید برای لوزالمعده
  • مفید برای کبد و بیماری های صفرا
  • تصفیه کننده خون می باشد
  • ضمادی برای درمان نیش حشرات
  •  جوشاندن این گیاه با مقداری عسل و آب می تواند به عنوان داروی درمانی راشیتیسم و به عنوان داروی ضد روماتیسم استفاده شود.
  • درمان عرق کردن بیش از حد در نیمه شب

 

طبیعت عرق کلپوره  :

طبیعت عرق کلپوره در طب سنتی گرم و خشک است.

از دیدگاه طب سنتی مصرف این عرق برای افراد سرد مزاج مفیدمی باشد  اما افراد گرم مزاج باید این عرق را به همراه مصلح آن  استفاده نمایند.

مواد معدنی و ترکیبات عرق گلپوره:

حاوی مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، فیبر، مس، فلاونوئیدها، پروتئین، کلسیم، قند ساکاروز، فراکتوز، گلوکز، رزمارینیک اسید، تانن‌ها، منوتروپین‌ها، دی تروپین‌ها و غیره می باشد.

ویتامین های موجود در عرق گلپوره:

این گیاه و فرآورده های مربوط به آن حاوی ویتامین های چون ویتامینA، ویتامینB، ویتامینC، ویتامینE، ویتامینK،ویتامین Dوکربوهیدرات می باشد.

طریقه مصرف عرق کلپوره  :

مقدار مصرف روازانه این عرق را اطباء چنین توصیه کردند : روزی سه بار و در هر بار به میزان یک فنجان قبل از هر وعده غذایی

مصرف آن بصورت دمنوش : یک قاشق مرباخوری از گیاه را (۵ گرم) در دو لیوان آب جوش ریخته و   به مدت 20 دقیقه دم بکشدو بعد از غذا میل مصرف شود

عوارض مصرف عرق گلپوره :

مصرف تمام عرقیات و گیاهان دارویی باید با توجه به خواص و مزاج شخص آگاهانه انجام گیرد تا موجب ایجاد عوارضی نشود .

عوارض ناشی از مصرف عرق گلپوره :

-از مصرف عرق کلپوره در دوران بارداری و شیردهی باید خوددرای شود

 – افراد مبتلا به مشکلات و بیماری‌های کبدی، کلیوی و بزرگی پروستات نباید مصرف کنند

-برای بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند موجب تپش قلب می شود

-عملکرد روده را مختل کرده و موجب یبوست می شود

– عرق گلپوره خاصیت ضد دیابتی دارد. پس نباید همراه داروهای ضد دیابت یا انسولین مصرف شود زیرا قند خون را کاهش میدهد.

 

کالا ارزان عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

خریدی آسان و مطمئن همراه با تخفیف با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja