دانلود رایگان کتاب لوتر نوشته جان آزبرن 

نویسنده: جان آزبرن

مترجم: محمد تهامی نژاد

توضیحات

دانلود رایگان کتاب لوتر نوشته جان آزبرن 

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

دانلود رایگان کتاب لوتر نوشته جان آزبرن 

نویسنده: جان آزبرن

مترجم: محمد تهامی نژاد

موضوع کتاب

کتاب لوتر نمایشنامه ای است .از جان آزبرن نویسنده و نمایشنامه نویس انگلیسی ، که برای اولین بار در سال 1961 منتشر و اجرا شده است. موضوع این کتاب در رابطه با مارتین لوتر می باشد. مارتین لوتر کشیش متجدد و مترجم انجیل به زبان آلمانی و یک اصلاح‌طلب مذهبی بود. او یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ آیین مسیحیت و از پیشوایان نهضت اصلاحات پروتستانی به‌شمار می‌رود.

لوتر (نمایش نامه).

 لوتر (به انگلیسی: Luther) نمایشنامه ای است از جان آزبرن، نمایشنامه نویس انگلیسی که در سال ۱۹۶۱ نوشته شده و به کاوش در عواملی می پردازد که در زندگی مارتین لوتر، یکی از محرکین اصلاحات پروتستانی مؤثر بوده اند. آزبرن در این کتاب تحت تأثیر کتاب لوتر جوان اثر اریک اریکسون است که سه سال قبل، یعنی در سال ۱۹۵۸ منتشر شده بود.

در این نمایشنامه، یبوست مشهور لوتر در این دوره از زندگی و حرفه او نقش بازی می کند. آزبرن روند نوشتن علیه انبوه قتل و غارتگری دهقانان (۱۵۲۵) توسط لوتر، و درخواست او برای سرکوب های شدید دهقانان را در جنگ دهقانی (۱۵۲۴- ۱۵۲۶) نشان می دهد. لوتر او پاسخ فلسفی و کلامی خوبی به این چالش، مطابق با تفکر خود لوتر می دهد. این امر به نظر می رسد نشان دهنده ی تبرئه ی آزبورن از هر گونه اتهام نگاه کاملاً یک جانبه علیه لوتر باشد.

به نظر می رسد لوتر موجب سرخوردگی آزبورن باشد، زیرا او می توانست با دنبال کردن زندگی وی، او را به عنوان یک انقلابی بنمایاند.
در سال ۱۳۵۳ این نمایشنامه توسط محمد تهامی نژاد به فارسی ترجمه و توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شد. این نمایش در همان سال توسط رجب محمدین در دانشگاه تهران در تالار مولوی اجرا شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود رایگان کتاب لوتر نوشته جان آزبرن ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja