در میان انواع حبوبات پرمصرف و محصولات خشکبار که گستردگی و تنوع زیادی دارند.

لوبیا قرمز، عدس، لیمو عمانی، زرشک و کشمش از بیشترین مصرف برخوردارند .

خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که در زمینه تولید حبوبات حرفی برای گفتن دارد و در نقاط مختلف آن انواع حبوبات مختلف تولید می گردد.

حبوبات ایرانی علاوه بر اینکه در بازار سراسر ایران پخش می گردد و مورد استفاده همگان قرار می گیرد، میزان صادرات نسبتا خوبی نیز دارد.

در میان انواع حبوبات و محصولات خشکبار که گستردگی و تنوع زیادی دارند. لوبیا قرمز، عدس، لیمو عمانی، زرشک و کشمش از بیشترین مصرف برخوردارند .به عنوان نمونه در بین انواع لوبیا‌، لوبیا چشم بلبلی که هر کیلوگرم آن 5700 تومان است، گران‌ترین نوع لوبیاست. همچنین هر کیلوگرم لوبیا قرمز 4300 تومان، لوبیا سفید 4700 تومان و لوبیا چیتی 5000 تومان در مغاز‌های سطح شهر عرضه می‌شود

به عنوان نمونه هر کیلوگرم سویا 6000 تومان، زرشک درجه یک 22 هزار تومان، کنجد 15 هزار تومان، لیمو عمانی 15 هزار تومان و تخمه هندوانه 18 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم زنجبیل 21 هزار تومان، تخم شربتی 18 هزار تومان، ذرت 7000 تومان، کشمش 11 هزار تومان و گندم پوست کنده 1600 تومان در مغازه‌های سطح شهر و خشکبار فروشی‌ها عرضه می‌شود.

به گفته فروشندگان، در بین انواع حبوبات پرمصرف، لوبیا قرمز و عدس از بیشترین مصرف برخوردارند و در بین انواع خشکبار نیز لیمو عمانی، زرشک، کشمش و ذرت بالاترین تقاضای خرید را دارند.

ایران یکی از کشورهای تولید کننده حبوبات جهان است .

در نقاط مختلف آن انواع حبوبات مختلف کشت و تولید می گردد.

از بزرگترین مراکز تولید حبوبات می توان استان های اراک، کرمانشاه، لرستان، شیراز، خوزستان، اردبیل و آذربایجان شرقی را نام برد.

حبوبات تولید شده در ایران

به جز موارد بالا، حبوبات دیگری نیز هستند که در ایران به میزان کمتری تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja