جهت خرید روغن زیتون با تخفیف با شماره زیر تماس بگیرید

۰۹۲۰۱۳۸۳۷۱۸ , ۰۲۱-۷۷۶۴۴۴۱۷

 

تمام خواص روغن زیتون خوراکی | راز سلامتی با روغن زیتون چیست؟

خواص روغن زیتون خوراکی و ماساژ

زیتون میوه‌ای معروف و شناخته شده در جهان است. کمتر کسی وجود دارد که تابحال زیتون نخورده باشد یا آن را از نزدیک ندیده باشد. زیتون میوه‌ای است که در افسانه‌های یونان باستان وجود داشته است. این میوه نمادی از صلح است. در قدیم مردم اعتقاد داشتند منطقه‌ای که در آن زیتون باشد، نعمت فراوان است؛ در آن زمان فقط ثروتمندان می‌توانستند از فواید زیتون استفاده کنند. به قهرمانان مسابقات تاجی از زیتون می‌دادند؛ لباس‌های خود را با زیتون تزئین می‌کردند و به تدریج خواص خوراکی و درمانی این میوه کشف شد؛ تا جایی که زیتون عضوی دائمی در سفره مردم شد. همچنین استفاده از خواص روغن زیتون هم در بین مردم رایج است.

زیتون سومین میوه پر کشت در جهان است و مصرف آن بسیار بالا است. کشورهای حاشیه دریای مدیترانه بیشترین میزان زیتون دنیا را کشت می‌کنند. درخت زیتون همیشه سبز است و عمر آن زیاد است. معروف‌ترین زیتون مورد استفاده در جهان، طعم تلخی دارد و معمولا برای استفاده خوراکی آن را با آب نمک مصرف می‌کنند. زیتون‌های سبز و سیاه خواص مشابهی دارند. زیتون یک درمان موثر برای دردهای گوارشی است. این میوه مقداری زیادی چربی‌ اشباع نشده دارد و مصرف آن برای کسانی که کلسترول بالا دارند مناسب است؛ چون کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. زیتون علاوه بر چربی، قند بسیار کمی دارد و میوه مورد علاقه افرادی است که درگیر کاهش وزن هستند.

مقدار زیادی از کربوهیدرات موجود در زیتون را فیبر تشکیل می‌دهد. از زیتون روغن تهیه می‌شود. این روغن یبوست را رفع می‌کند. این روغن به سلامت قلب کمک می‌کند. از خواص روغن زیتون خوراکی برای انواع غذاها و سالادها استفاده می‌شود. مصرف این روغن به صورت موضعی التهاب را کاهش می‌دهد و مانع ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. خرید روغن زیتون برای تقویت پوست و جلوگیری از ریزش مو انجام می‌شود. برای آن که بیشتر با این روغن معجزه‌آسا آشنا شوید با ما همراه باشید.

خلاصه

زیتون میوه افسانه‌ای است که از گذشته کاربردهای زیادی داشته است. این میوه، منبعی غنی از چربی‌های مفید است و روغن تهیه شده از آن موجب رفع یبوست و افزایش سلامت قلب می‌شود. این روغن در تهیه غذا و سالاد به کار می‌رود.

خواص روغن زیتون برای بدن چه فوایدی دارد؟ روغن زیتون خوراکی بهتر است یا غیر خوراکی؟

روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های موجود برای تقویت بدن است. این روغن به شما برای داشتن رژیم غذایی سالم کمک می‌کند. روغن زیتون طبیعی هم مصارف خوراکی دارد هم موضعی؛ ولی برخی از شرکت‌ها برای آن که بوی آن کمتر شود و مزه بهتری داشته باشد، طی فرایندهای شیمیایی ناخالصی به روغن اضافه می‌کنند. برخی از این روغن‌ها غیر خوراکی هستند یا از باقیمانده زیتون تهیه شده‌اند و ممکن است حساسیت ایجاد کنند. خواص روغن زیتون خوراکی به صورت موضعی برای ماساژ بدن استفاده و موجب تسکین درد می‌شود.

این روغن شامل مواد معدنی مهمی از جمله آهن، مس و کلسیم می‌شود. این روغن مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارد که از استخوان‌ها محافظت می‌کند و گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد. روغن‌های گیاهی در بیشتر مواقع شامل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان می‌شوند. اما دلیلی که روغن زیتون را نسبت به سایر روغن‌ها با ارزش‌تر می‌کند، وجود چهار نوع از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به نام‌های اولئوروپین، هیدروکسی تیروزول، تیروزول و اسید الئونالیک شناخته می‌شوند. وجود آن‌ها در ترکیبات روغن زیتون از آسیب به کبد و قلب جلوگیری می‌کنند و در تنظیم فشار خون نقش موثری دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها از بروز عفونت و جذب میکروب توسط بدن جلوگیری می‌کنند.

روغن زیتون اسیدهای چرب غیراشباع دارد که برای بدن ضروری هستند. آن‌ها کلسترول خوب را افزایش می‌دهند و از رسوب چربی مضر در خون جلوگیری می‌کنند. بدن شما در برابر سکته و حملات، مقاوم خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهند روغن زیتون می‌تواند میزان ترشح هورمون سروتونین را در بدن افزایش دهد. این هورمون برای درمان افسردگی مفید است و مثل داروهای افسردگی، سروتونین را بالا می‌برد.

سیستم ایمنی بدن خود را با این روغن چند برابر قوی‌تر کنید

مطالعات روی افرادی که روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده‌اند نشان می‌دهد بدن این افراد نسبت به گذشته سیستم ایمنی قوی‌تری پیدا کرده و آن‌ها به بیماری‌های کمتری دچار شده‌اند. خواص روغن زیتون خوراکی ، رگ‌ها را باز می‌کند و مانع از لخته شدن خون می‌شود. افرادی که فشار خون بالا دارند، اگر به طور منظم از روغن زیتون استفاده کنند، نیاز کمتری به داروهای فشارخون پیدا می‌کنند و با فواید این روغن به صورت طبیعی فشار خون خود را کنترل می‌کنند.

بر خلاف باور غلطی که برخی افراد دارند، خوردن روغن و چربی‌های طبیعی چاق کننده نیست. روغن‌های گیاهی کلسترول خوب دارند و این خاصیت به سوختن چربی و قند انباشته شده در بدن کمک می‌کند؛ همچنین موجب کنترل چربی بدن هم شده و به مرور زمان باعث کاهش وزن می‌شود. مصرف روغن زیتون موجب افزایش عمل دفع و از بین بردن یبوست می‌شود. روغن زیتون عادت غذایی شما را تغییر می‌دهد و بدن را نسبت به عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌کند و این کار به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

خلاصه

روغن زیتون طبیعی به هر دو صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است. این روغن مواد معدنی مهمی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مصرف آن ایمنی بدن را بالا می‌برد و خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

رای حفظ زیبایی، به سلامت پوست و موی خود اهمیت بدهید

روغن زیتون منبع خیلی خوبی برای ویتامین E است. این ویتامین برای تقویت پوست و مو به کار می‌رود. پوست و مو از مهمترین اعضای بدن هستند که تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری شما دارند. مطمئنا وقتی پوست شما صاف و بدون لک باشد و موهای پرپشت و درخشان داشته باشید، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارید. بسیاری از راه‌های مراقبت از پوست و مو مثل لیزر و داروهای شیمیایی، هزینه بالایی دارند و در برخی مواقع نتیجه مطلوبی نخواهند داشت. همچنین ممکن است برای بدن ضرر هم داشته باشند و منجر به بروز بیماری شوند. به طور کلی مصرف داروهای گیاهی زمان‌بر است، اما نتیجه‌ای که از آن‌ها می‌گیرید بهتر و عوارض آن بسیار کمتر از درمان‌های شیمیایی است. خواص این روغن برای پوست و مو به حدی زیاد است که این روغن را به یکی از پرفروش‌ترین روغن‌های گیاهی تبدیل کرده است.

خواص روغن زیتون زیبایی پوست شما را تضمین می‌کند

امروزه به دلیل افزایش شدت تابش آفتاب، پوست در برابر آن آسیب پذیرتر شده و استفاده از ضد آفتاب اهمیت بیشتری پیدا کرده است. گستردگی محصولات مراقبتی پوست بالا است و هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان صد در صد بگوید محصولی که انتخاب کرده‌اید، قطعا با پوست شما سازگاری دارد؛ همچنین امتحان کردن تمامی ضد آفتاب‌ها کاری سخت، پرهزینه و تقریبا غیر ممکن است. نگران نباشید؛ برای آن که از اشعه‌های مضر آفتاب در امان باشید ضد آفتابی طبیعی و ارزان به شما کمک می‌کند. روغن زیتون مثل یک سپر از پوست شما محافظت می‌کند. این روغن مانع از بروز سرطان پوست می‌شود.

همچنین اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، ماساژ پوست با روغن زیتون درمانی موثر برای آن به حساب می‌آید. ابتدا پوست خود را تمیز کنید، سپس همان‌طور که صورتتان کمی خیس مانده، روغن را روی پوست ماساژ دهید. روغن زیتون از پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند و به سرعت آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند.

رفع ترک پوستی با فواید روغن طبیعی زیتون

روغن زیتون میزان کلاژن سازی پوست را بالا می‌برد. این پروتئین مفید، سبب بازسازی پوست و حفظ خاصیت کشسانی آن می‌شود. کلاژن چین و چروک پوست را رفع می‌کند و موجب صاف شدن پوست صورت می‌شود. این ماده توانایی از بین بردن ترک‌های پوستی را دارد. روغن زیتون با ترمیم پوست آسیب دیده، از سوزش و خارش آن جلوگیری می‌کند. با استفاده از فواید روغن زیتون به راحتی ترک لب را هم درمان کنید.

رفع خشکی بیش از اندازه پوست با استفاده از مزایای این روغن

خشک شدن بیش از اندازه پوست باعث می‌شود پوست ترک بردارد و چین و چروک آن از حد طبیعی خیلی بیشتر شود. پوست را به زمینی تشبیه کنید که وقتی آب کافی به آن نرسد مثل کویر خشک می‌شود. برای حفظ سلامت پوست خود باید آن را آبرسانی کنید و از خشک شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری کنید. چه چیزی بهتر از خواص روغن‌های گیاهی برای آبرسانی پوست شما وجود دارد؟ این روغن سرشار از ویتامین E است. این ویتامین به طور طبیعی پوست را مرطوب می‌کند و یکی از بهترین ویتامین‌های مورد استفاده برای پوست است.

حتما دیده‌اید که در بسیاری از کرم‎های آبرسان از این ویتامین و ترکیب‌های روغن زیتون استفاده شده است. این روغن به صورت عمقی پوست را مرطوب می‌کند و تا لایه‌های پایینی پوست نفوذ می‌کند. این روغن پوست را تغذیه می‌کند و درمانی برای خشکی بیش از حد پوست است. ویتامین E‌ زخم‌های پوستی را هم درمان می‌کند و سبب زودتر بسته شدن زخم می‌شود. خواص روغن زیتون برای پوست صورت ، التهاب‌های پوستی را درمان می‌کند. این روغن داروی گیاهی مناسبی برای از بین بردن اثرات سوختگی است. همچنین با رفع باکتری‌های مضر پوست، خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس را به حداقل می‌رساند.

استفاده از ماسک روغن گیاهی زیتون و عسل موجب لایه برداری پوست و رفع حساسیت می‌شود. برای تهیه آن‌ها، هر مقدار روغن زیتون که استفاده می‌کنید، نصف آن عسل یا جو دو سر اضافه کنید و این ماسک را دو بار در هفته به پوست خود بزنید.

خلاصه

از خواص روغن زیتون برای پوست صورت به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده می‌شود. این روغن ترک و خشکی بیش از حد پوست را برطرف می‌کند و موجب لایه برداری پوست می‌شود. مصرف آن باعث کاهش التهاب می‌شود.

ترمیم موهای آسیب دیده با فواید بی‌نظیر 

خانم‌ها همیشه به زیبایی خود اهمیت می‌دهند؛ گاهی اوقات برای زیباتر به نظر رسیدن از راه‌های مضری مثل رنگ موهای شیمیایی استفاده می‌کنند. این مواد به شدت به سلامت مو آسیب می‌زنند و موجب ریزش مو و نازک شدن تارهای آن می‌شوند. خشکی مو و ابتلا به موخوره از دیگر عوارض مواد شیمیایی برای مو است. استفاده زیاد از آب استخر و آسیب کلر به مو، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های آفتاب به مدت طولانی، تغییر آب و هوا و… سبب از دست رفتن حالت طبیعی موها می‌شوند. ریزش موها از مشکلاتی است که باید جدی گرفته شود و در صورتی که پیاز مو از بین برود، بازسازی آن خیلی سخت می‌شود.

برای آن که به این مشکلات دچار نشوید، چاره‌ای بهتر از این روغن وجود ندارد. این روغن درمانی برای تمام مشکلات مو است. از خواص این روغن برای مو غافل نشوید. روغن زیتون ویتامین E دارد که از خشک شدن و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. این روغن فولیکول‌‌های مو را تقویت می‌کند و مانع از ریزش مو می‌شود. روغن زیتون را به صورت‌های مختلفی می‌توانید برای تقویت مو استفاده کنید. اگر موهای چربی دارید، یک ساعت قبل از حمام روغن زیتون را روی پوست سر ماساژ دهید و پس از آن، موها را شستشو دهید. اگر می‌خواهید از دیگر خواص این روغن برای مو بهرمند شوید، از ماسک‌ خانگی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل برای تقویت مو

حتما شما هم راجع به فواید بی‌نظیر روغن نارگیل برای مو شنیده‌اید. این روغن موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند و یک آبرسان فوق‌العاده برای مو است. اگر روغن نارگیل را با روغن زیتون ترکیب کنید، خواص آن چند برابر می‌شود؛ به همین راحتی یک لوسیون تقویت کننده کاملا طبیعی برای مو تهیه کنید. دو قاشق روغن زیتون را با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن حداقل دو بار در هفته برای مو استفاده کنید.

رفع مشکلات گوارشی و تأثیرات روغن زیتون بر معده

روغن زیتون با خواص ضد التهابی که دارد، زخم معده و رفلاکس را از بین می‌برد. این روغن مقداری فیبر دارد که با مصرف آن جذب معده می‌شود و هضم غذا را آسان می‌کند. خواص روغن زیتون برای معده ، آن را تقویت می‌کند و آنتی‌اسیدان‌های موجود در این روغن از بروز سرطان دستگاه گوارشی جلوگیری می‌کند. این روغن روده را روان می‌کند و باکتری‌های مفید آن را افزایش می‌دهد. خواص روغن زیتون برای ماساژ معده و روده هم مناسب است. شکم خود را با این روغن ماساژ دهید تا یبوست شما رفع شود. تحقیقات نشان داده‌اند این روغن علاوه بر تأثیر روی معده، کبد را هم تقویت می‌کند و می‌تواند آن را پاکسازی کند. تأثیرات روغن زیتون روی بدن آنقدر زیاد است که باعث شده این روغن در سرتاسر دنیا استفاده شود.

تسکین درد با تهیه پماد طبیعی با خواص روغن زیتون و نمک

اگر شما هم از مصرف داروهای شیمیایی خسته شده‌اید و عوارض آن‌ها شما را آزار می‌دهد، برای تهیه تسکین دهنده طبیعی درد، دست به کار شوید. ممکن است راجع به خواص نمک دریا برای کاهش درد شنیده باشید؛ باید بدانید اگر نمک دریا با خواص روغن زیتون خوراکی ترکیب شود، پمادی فوق‌العاده برای درمان درد گردن، زانو و مفاصل به وجود می‌آورد. خواص روغن زیتون و نمک ، درمانی تضمینی برای تسکین درد شما هستند. برای درست کردن این ترکیب، مقداری نمک را با یک و نیم برابر آن روغن زیتون مخلوط کنید و آن را در ظرفی در بسته بریزید تا شکل خمیری به خود بگیرد. از آن برای ماساژ محل درد استفاده کنید.

اگر جایی از بدن شما دچار لخته خون شده است، کافی است برای از بین بردن آن، موضع را با مقداری از این روغن ماساژ دهید.

آیا استفاده از خواص روغن زیتون در بارداری ضرر دارد؟

همان‌طور که می‌دانید دوران بارداری، دوران حساسی است و باید در مصرف داروها و محصولات گیاهی احتیاط کنید. این روغن جزو معدود روغن‌هایی است که مصرف آن در بارداری ضرری ندارد. خواص این روغن در بارداری سبب جذب آهن و ویتامین E به جنین می‌شود و رشد آن را بهبود می‌بخشد. این روغن از مبتلا شدن مادر به یبوست جوگیری می‌کند.

خلاصه

خواص این روغن برای معده موجب هضم بهتر غذا می‌شود. این روغن درمانی طبیعی برای یبوست است و عمل دفع را بیشتر می‌کند. این روغن با نمک سبب تسکین درد می‌شود. مصرف این روغن در بارداری موجب رشد بهتر جنین می‌شود.

احتیاط در مصرف خواص روغن زیتون برای بدن

این روغن برای بدن هیچ خطری ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما اگر ازآن بیش از اندازه استفاده کنید ممکن است فعالیت روده را بهم بریزد و اسهال به وجود بیاورد. حساسیت به روغن زیتون شایع نیست و افراد خیلی کمی به این روغن حساسیت نشان می‌دهند. برای آن که با خیال راحت از این روغن استفاده کنید، مقداری از آن را روی بازوی خود امتحان کنید و در صورتی که پس از ۱۵ دقیقه خارش یا قرمزی حس نکردید، مصرف آن مشکلی ندارد.

جمع‌بندی

همان‌طور که در مقاله خوانید، این روغن فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد و مانع از بروز بیماری‌های قلبی، ایجاد لخته خون در رگ‌ها، سکته مغزی، سرطان پوست و دستگاه گوارشی می‌شود. این روغن از پرمصرف‌ترین روغن‌های گیاهی در دنیا است. خواص روغن زیتون برای ماساژ پوست و مو استفاده می‌شود. روغن طبیعی زیتون کلسترول بد را کاهش می‌دهد و برای لاغر شدن گزینه مناسبی است. خواص روغن زیتون خوراکی تأثیر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن دردهای گوارشی و یبوست دارد. فواید این ماده غذایی سبب درمان خشکی پوست می‌شود؛ همچنین این روغن یک ضد آفتاب ارگانیک است که مصرف آن هیچ ضرری برای پوست ندارد. اگر دچار ریزش مو شده‌اید، این روغن را هر بار یک ساعت قبل از حمام روی پوست سر ماساژ دهید. خواص آن علاوه بر جلوگیری از ریزش، موخوره و شوره سر را هم درمان می‌کند. با ترکیب روغن زیتون و نمک دریا، یک پماد طبیعی برای کاهش درد گردن و مفاصل درست کنید. مصرف این روغن در بارداری ضرری ندارد. این روغن اگر بیش از اندازه استفاده شود، می‌تواند باعث بروز عوارضی مثل اسهال شود.

فروشگاه آنلاین ریوک ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران و صادر کننده انواع محصولات گیاهی و فراوده‌های آن به کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، هدف ریوک افزایش سطح کیفی محصولات غذایی موجود در بازار به اندازه استانداردهای بین‌المللی است. افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *