جهت خرید لوبیا قرمز به زیر قیمت بازار با شماره زیر تماس بگیرید

09201383718 , 021-77644417

ارزش غذایی لوبیا قرمز چقدر است؟

یک منبع سرشار فیبر اسـت که نقش بسیار مهمی در ثابت نگه داشتن قندخون اسـت در واقع بـه لحاظ وجود فیبرهای حل نشدنی در ان از حلیم غنی تر اسـت. خانواده لوبیا همچنین دارای مقدار پروتیین بالایی می‌باشد. ضمن آنکه یک منبع بسیار مفید فولیک اسید که یک ویتامین ب ضروری برای ساخت پروتیین و گلبول قرمز خون اسـت نیز محسوب میشود.

 

نصف لیوان لوبیا

کالری:112

چربی:0.4 گرم

کربو هیدرات: 21 گرم

پروتیین: 7.5 گرم

سدیم :1 میلی گرم

کلستول:0 میلی گرم

فیبر:7.7 گرم

پتلسیم:304 میلی گرم

11% فولیک اسید مورد نیاز روزانه

کربوهیدرات‌ موجود در لوبیا قرمز

لوبیاقرمز از بهترین مواد غذایی حاوی کربوهیدارت اسـت. کربوهیدرات در لوبیا به عنوان نشاسته شناخته میشود، که حدود ۷۲ درصد کل کالری آن را تشکیل میدهد. نشاسته، از زنجیر‌های طولانی گلوکز تشکیل شده که آمیلوز و آمیلوپکتین نامیده میشوند. لوبیا نسبت بـه سایر منابع غذایی حاوی نشاسته، مقدار نسبتا زیادی آمیلوز «۳۰ – ۴۰ درصد» دارد.

 

آمیلوز بـه اندازه آمیلوپکتین قابل هضم نیست. به همین دلیل بـه نشاسته ان؛ نشاسته مقاوم گفته میشود. هضم ان طولانی‌تر اسـت و همین منجر میشود که نشاسته لوبیا قرمز، قندخون را تدریجی‌تر از سایر نشاسته‌ها افزایش دهد. همین خصیصه لوبیا قرمز را به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا بـه دیابت تبدیل می کند.

 

فیبر بالا در لوبیا قرمز

لوبیا‌ها فیبر بالایی دارند. ان‌ها همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از نشاسته مقاوم هستند که می تواند در مدیریت وزن نقش بسزایی داشته باشد. علاوه بر این، لوبیا قرمز حاوی فیبر‌های نامحلولی بنام آلفا گالاکتوزیدهاست که ممکن اسـت در برخی افراد باعث اسهال و نفخ شود. هر دو این ها، نشاسته مقاوم و آلفا گالاکتوزیدها، به عنوان پری‌بیوتیک عمل می کنند.

 

ان‌ها در دستگاه گوارش حرکت می کنند تا این که بـه بافت کولون برسند، جایی که باکتری‌های مفید روده رشد میکنند. تخمیر این فیبر‌های سالم همچنین باعث تشکیل اسید‌های چرب کوتاه مدت مانند بوتیرات، استات و پروپیونات میشود که ممکن اسـت سلامت روده را بهبود بخشیده و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

 

خرید لوبیا قرمز به زیر قیمت بازار

 

منبع:talab.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *