جهت خرید نخود زیر قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

09201383718 , 021-77644417

 سلامت استخوان

آهن، فسفات، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K موجود در نخود همگی به ساخت استخوان‌ها و حفظ ساختار و استحکام آن کمک می‌کنند.

 کاهش التهابات

کولین موجود در نخود برای بهبود خواب، حرکت عضلات، یادگیری و بهبود حافظه بسیار مفید است. همچنین کولین به حفظ ساختار غشاهای سلولی، انتقال تکانه‌های عصبی، جذب چربی و کاهش التهابات مزمن نیز کمک می‌کند.

 حفظ سلامت قلب

نخود منبع خوبی از برخی مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است که به‌ دلیل توانایی بالقوه‌شان در بهبود سلامت قلب شناخته شده‌اند. این ویژگی به سبب توانایی این مواد معدنی در کاهش فشار خون بالا است. بروز علائم فشار خون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. همچنین ویتامین C و ویتامین B۶ موجود در نخود نیز به سلامت قلب کمک می‌کنند. در ضمن فیبر محلول موجود در نخود می‌تواند موجب کاهش کلسترول بد خون و تری‌گلیسرید شود. بالا بودن این دو از عوامل بروز بیماری‌های قلبی است.

سرشار از مواد مغذی

نخود سرشار از مواد مغذی است. مقدار کالری موجود در نخود متوسط است. هر ۲۸ گرم نخود، تقریبا ۴۶ کالری انرژی دارد.علاوه‌بر پروتئین و فیبر بالا، نخود محتوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باارزش است.خواص نخود تنها در موارد بالا خلاصه نمی‌شود. نخود محتوی مقادیر زیادی از ویتامین B۴، ویتامین B۶، ویتامین K، سلنیم، منیزیم و روی (زینک) است.مصرف نخود یا سایر حبوبات به‌صورت خام توصیه نمی‌شود

کمک به کنترل اشتها

داشتن مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی از خواص نخود است.پروتئین و فیبر موجود در نخود به کنترل اشتها کمک می‌کنند. فیبر و پروتئین با هم‌افزایی تاثیر یکدیگر می‌توانند به کاهش سرعت گوارش و افزایش احساس سیری کمک کنند.تاثیر سیرکنندگی پروتئین و فیبر نخود می‌تواند به‌طور خودکار کالری دریافتی‌ را در طول روز و در وعده‌های غذایی کاهش بدهد.در مطالعه‌ای میزان اشتها و کالری دریافتی در ۱۲ زن مقایسه شد.

کمک به کنترل وزن

کمک به کاهش وزن از خواص نخود است.نخود نسبت‌به مواد مغذی‌اش، کالری پایینی دارد. مصرف غذاهای کم کالری به کاهش وزن کمک می‌کند.فیبر می‌تواند با افزایش توده‌ غذای مصرفی به سیری کمک بکند.همچنین پروتئین می‌تواند سطح هورمون‌های موثر در کاهش اشتها را افزایش بدهد.پروتئین و فیبر موجود در نخود به‌خاطر تاثیرشان در کاهش اشتها می‌توانند به کاهش کالری دریافتی و کنترل وزن کمک کنند.براساس مطالعه‌ای، احتمال چاقی، بالابودن شاخص توده‌ بدنی (سنجشی آماری برای مقایسه‌ وزن و قد افراد) و چربی دور شکم در کسانی‌که به‌طور منظم نخود مصرف می‌کنند، ۵۳ درصد کمتر است.براساس یک فراتحلیل (جمع‌آوری داده‌های حاصل از مطالعات مختلف و تحلیل یک‌جای آنها) افرادی که هر روز یک وعده حبوبات مانند نخود مصرف می‌کنند، نسبت به دیگران روزانه ۲۵ درصد بیشتر وزن ازدست می‌دهند.

جهت خرید نخود زیر قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

09201383718 , 021-77644417

 

منبع: مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *