چاپ دیجیتال و افست در انتشارات دانشیاران

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ رایگان کتاب

مولفین، ناشرین، اساتید دانشگاه، دانشجویان، سازمان ها، موسسات و شرکت ها در بسیاری موارد نیاز به چاپ کتاب تک نسخه  و چاپ کتاب اختصاصی دارند. کیفیت چاپ کتاب تیراژ پایین به این روش نظیر چاپ کتاب تیراژ بالا و چاپ افست کتاب است. مشتریان گرامی جهت مشاوره چاپ دیجیتال کتاب و چاپ فوری کتاب میتوانند از طریق مراجعه حضوری به مجتمع و همچنین سفارش آنلاین چاپ کتاب اقدام نمایند.

پس در حالت کلی کسانی که هدفشان از چاپ کتاب ، چیزی غیر از کسب درآمد است میتوانند کتاب های خود را با تیراژ کم چاپ کنند. و کسانی که میخواهند از چاپ کتاب خود به در آمد برسند میتوانند با توجه به موضوع کتاب و مخاطبان خود و با در نظر گرفتن هزینه چاپ کتاب ، اقدام نمایند.

 

 چاپ افست کتاب:

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد چاپ کتاب چقدر طول می کشد؟

برای چاپ و نشر کتاب، چاپ کتاب و مجله، چاپ کتاب رقعی و چاپ کتاب رحلی  با تیراژ بالا به صرفه است از چاپ افست استفاده شود. در تیراژهای کم افست، در بخش نرم افزار محاسبه هزینه چاپ، قیمت چاپ افست را با چاپ دیجیتال هم مقایسه کنید، چون در تیراژ کمتر از ۵۰۰ نسخه اکثرا چاپ دیجیتال به صرفه تر خواهد بود. تنوع صحافی نظیر چاپ دیجیتال قابل ارائه است.

نکاتی در خصوص طراحی و چاپ کتاب :

چاپ دیجیتال و افست در انتشارات دانشیاران

-امروزه با وجود دسترسی عموم به کامپیوتر. و وجود نرم افزارهای کامپیوتری، آماده کردن فایل کتاب. برای چاپ امری ساده می گردد. نرم افزار های ورد مایکروسافت و ایندیزاین از شرکت ادوبی. در حال حاضر بهترین نرم افزارهای موجود. برای آماده کردن فایل کتاب می باشد. و از بین این دو نرم افزار word هم در دسترس تر و هم بسیار ساده تر می باشد، اما با این وجود در صورتی که شما هیچ آشنایی با نرم افزارهای کامپیوتری ندارید، تنها راهکار این است. که فایل های متنی کتاب خود را به صورت. طبقه بندی شده. در اختیار یک متخصص word یا indesign قرار دهید.

-طراحی جلد باید به گونه ای باشد که در نگاه اول مخاطب را جذب خود کند.

-همیشه بهتر است طراحی جلد کتاب به صورت مجزا و مستقل از صفحات داخلی و در یک فایل جدا در ایندیزاین انجام شود.

-در ابتدا باید بدانید که اندازه‌ی کتابی که می‌خواهید طراحی کنید، دقیقا چقدر است.

– باید بدانید مجموع تعداد صفحات کتاب چقدر است.  این موضوع از این نظر اهمیت دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید اندازه‌ی عطف کتاب را بدست آورید.

-بعد از طراحی جلد، نوبت طراحی صفحات داخلی است.

-شماره‌گذاری صفحات کتاب در بسیاری از کتب، از همان صفحه‌ی اول شروع نمی‌شود. معمولا دو یا سه صفحه پیش از شماره‌گذاری در کتاب وجود دارد.

-یک طراح خوب، برای جلب توجه مخاطب، به خوبی از عکس‌ها، تیترها، عکس‌ها و جاگذاری آن‌ها استفاده می‌کند.

-یکی از قسمت های مهم طراحی صفحات اولیه کتاب  انتخاب عنوان مناسب است که باید در این صفحه درج گردد. در این قسمت باید عنوان کتاب و نام نویسنده ذکر شود.از نوشتن و درج هرگونه اطلاعات اضافه ی دیگری خودداری کنید چرا که برای این قبیل اطلاعات می توانید از صفحات دیگری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *