خرید کتاب تخت جمشید یادگار هخامنشیان، رحلی، دو زبانه

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

خرید کتاب تخت جمشید یادگار هخامنشیان، رحلی، دو زبانه

کتاب نفیس

کتاب نفیس، کتابی است که از نظر محتوا دارای محتوا ارزشمند و معنوی باشد و از طرفی از ظاهری زیبا و کیفیت بالای چاپ برخوردار باشد. باید به این نکته توجه کرد که بیشتر کتاب های نفیس نویسنده محور نیستند. زیرا محتوای بسیاری از کتاب های نفیس را آثار ماندگار و کهن ادبیات ایران و آثار ارزشمند دینی تشکیل می دهند. به طور کلی کتاب های نفیس را به چهار دسته کلی تقسیم می کنند.

دسته اول کتابها و آثار دینی مانند قرآن و نهج البلاغه، دسته دوم آثار کهن ادبیات ایران مانند شاهنامه و دیوان حافظ آثار سایر بزرگان و نویسندگان ایرانی، دسته سوم آثار نگارگری، خوشنویسی و عکاسی، و دسته آخر آثار مربوط به ایران شناسی و معرفی طبیعت ایران و مردم شناسی است.

کتاب های نفیس ایرانشناسی

مجموعه کتاب های عکس پیرامون طبیعت، آثار باستانی، مردم شناسی ایران و استانهای مختلف.

توضیحات کتاب

کتاب تخت جمشید یادگار هخامنشیان رحلی دو زبانه نوشته نادره نفیسی و عکاسی همایون امیریگانه با ترجمه پونه سعیدی است.
موضوع کتاب: جغرافیا و ایرانشناسی, کتاب نفیس, مهم‌ترین بناهای تخت‌جمشید، کاخ آپادانا، سه دروازه

در این کتاب به روایت تصویر مهم‌ترین یادمان‌های پاسارگاد چون آرامگاه کورش، کاخ‌های وی و تعدادی از مهم‌ترین بناهای تخت‌جمشید نظیر دروازه ملل، کاخ آپادانا، سه دروازه، تچر، و هدیش به همراه توضیحاتی به دو زبان فارسی و انگلیسی معرفی می‌شود.

تخت جمشید نام محلی پایتخت داریوش اول است که از لحاظ وسعت، عظمت و شکوه، مهمترین مجموعه باستانی هخامنشی در ایران است. این مجموعه بی‌نظیر در دامنه کوه رحمت در مقابل جلگه مرودشت و ۵۵ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، تخت جمشید نام محلی پایتخت داریوش بزرگ است که از لحاظ وسعت، عظمت و شکوه، مهمترین مجموعه باستانی هخامنشی در ایران است. این مجموعه بی‌نظیر در دامنه کوه رحمت در مقابل جلگه مرودشت و 55 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.

آثار تاریخی به جای مانده در آن از باشکوه‌ترین مجموعه‌های تاریخ ایران و جهان است. این بنا در زمان داریوش اول از پادشاهان هخامنشی در سال 518 قبل از میلاد به قصد ایجاد پایتختی آئینی در جلگه مرودشت، بر دامنه کوه مقدس رحمت بنیان نهاده شد و ساخت آن حدود 120 سال به طول انجامید.

مجموعه تخت جمشید به وسعتی حدود 135000 متر مربع از سنگ ساخته شده است. در میان سنگ‌ها از هیچ گونه ملاتی استفاده نشده اما در بعضی نقاط، سنگ‌ها را با بست‌های آهنی به نام دم چلچله‌ای به هم اتصال داده‌اند و از چفت‌هایی سربی استفاده کرده‌اند.

مجموعه تخت جمشید شامل هفت کاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلکان‌ها،‌ ستون‌ها ‌و دو آرامگاه سنگی است. بیش از سه هزار نقش برجسته در ساختمان‌ها و مقبره‌های تخت جمشید وجود دارد که به طرز خارق‌العاده‌ای هماهنگ هستند.

انتشارات دانشیاران کتابهای برتر و باکیفیت را بررسی و دسته بندی کرده و سپس بهترین پیشنهاد خرید کالاها را در اختیار کاربران قرار میدهید.برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما با شماره 09201383718 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja