خرید کتاب روضه الانوار اثر محمودبن علی خواجوی کرمانی

انتشارات دانشیاران مرکز تخصصی چاپ و نشر کتاب 09201383718

خرید کتاب روضه الانوار اثر محمودبن علی خواجوی کرمانی

کتاب از جمله آثار به یاد ماندنی و ماندگار و تاثیرگذار در زندگی هر فرد است. افکار و ذهنیت افراد با توجه به کتاب هایی که می خوانند تغییر کرده و بزرگ می شود.

 کتاب نفیس

کتاب نفیس، کتابی است که از نظر محتوا دارای محتوا ارزشمند و معنوی باشد و از طرفی از ظاهری زیبا و کیفیت بالای چاپ برخوردار باشد. باید به این نکته توجه کرد که بیشتر کتاب های نفیس نویسنده محور نیستند. زیرا محتوای بسیاری از کتاب های نفیس را آثار ماندگار و کهن ادبیات ایران و آثار ارزشمند دینی تشکیل می دهند. به طور کلی کتاب های نفیس را به چهار دسته کلی تقسیم می کنند. دسته اول کتابها و آثار دینی مانند قرآن و نهج البلاغه، دسته دوم آثار کهن ادبیات ایران مانند شاهنامه و دیوان حافظ آثار سایر بزرگان و نویسندگان ایرانی، دسته سوم آثار نگارگری، خوشنویسی و عکاسی، و دسته آخر آثار مربوط به ایران شناسی و معرفی طبیعت ایران و مردم شناسی است.

کتاب های نفیس هنری

مجموعه ای از آثار هنرمندانی از قبیل محمود فرشچیان،اسماعیل زاده،شکیبا،عباس کاتوزیان و…

معرفی کتاب روضه الانوار اثر محمودبن علی خواجوی کرمانی

روضه الانوار منظومه ای است اخلاقی، عرفانی و اجتماعی، در بحر سریع، هم وزن مخزن الاسرار نظامی، که در قالب بیست مقاله، در سال ۷۴۳ ق سروده شده است. روضه الانوار نخستین مثنوی از دیدان بدایع الجمال خواجو است. در مقدمه کتاب آمده است: «در ادامه سنت انتشار آثار مهم خطی، نسخه نفیس روضه‌الانوار خواجو کرمانی، که به خط خوش‌نویس بزرگ اواخر دوره تیموری و اوایل دوره صفوی، میرعلی هروی، در سال ۹۲۷ قمری، کتابت شده است و یکی از گران‌قدرترین نسخه‌های هنری مجموعه است، با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و مجتمع مس سرچشمه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja