خواص ابغوره در طب

کالا ارزان با بهترینها همراه شماست 

فروش محصولات نارون علوی کاشان 

تماس با همکاران کالا ارزان09201383718

خواص ابغوره در طب:

خواص ابغوره در طب آبغوره دارای خواص و فواید درمانی بسیاری برای سلامت بدن است که از جمله خواص آبغوره می‌توان به مواردی مانند کمک به هضم غذا و کنترل وزن اشاره کرد.

غوره میوه سبزرنگ و کال انگور است و طعم ترشی دارد. آبغوره دارای اسید سوکسینیک، اسید مالیک، اسید گلوکولیک، اسید فرمیک، اسید اگزالیک و قند است. طبع آبغوره سرد و خشک است و استفاده آن برای افرادی که مزاج سرد دارند و دچار ضعف اعصاب هستند مضر است. از آبغوره برای تهیه ترشی و به عنوان چاشنی برای تهیه غذا، سوپ و سالاد استفاده می‌کنند

طبعیت آبغوره:

بر اساس طب سنتی طبیعیت آبغوره سرد و خشک است. آبغوره را می‌توان با توجه به داشتن سطح بالای ویتامین C گزینه درمانی مناسبی برای بیماری اسکوربوت که ناشی از کمبود ویتامین است، در نظر گرفت. آبغوره خواص درمانی فراوانی مانند کمک به درمان نرمی لثه، ورم مخاط دهان و زردی دارد. آب غوره حاوی تارتارات پتاسیم است، که برای درمان سیاتیک و رماتیسم حاد بسیار تاثیرگذار است. از خواص دیگر آبغوره می‌توان به تقویت کبد و ضدعفونی کردن روده ها اشاره کرد.

استفاده از آبغوره به صورت قرقره کردن برای درمان ورم گلو در طب سنتی پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این از آبغوره برای درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه هم می‌توان استفاده کرد که بسیار مفید و تاثیرگذار است.

و دیگر خواص ابغوره:

اشتها اور بوده برای درمان دردهای استخوانی و همچنین سلامت پوست مفید می باشد

باعث کاهش چربی و فشار خون شده و به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

و همچنین عامل درمان رماتیسم بوده و کبد شما را تقویت می کند دستگاه گوارش را تحریک داده و باعث افزایش اشتها می شود.

درمان درد سیاتیک و کمردرد:

پتاسیم یک ماده معدنی بسیار مفید برای درمان درد سیاتیک و مشکلات ناحیه کمر و ناراحتی های روماتیسمی است و آبغوره دارای پتاسیم بسیار است. علاوه بر این مصرف آبغوره باعث درمان رماتیسم و کاهش پا درد و سایر ناراحتی های عضلانی و مفصلی نیز می شود.

 

مضرات آبغوره :

آبغوره در کنار خواص و فواید بی‌نظیری که برای سلامتی دارد عوارض و مضراتی نیز ممکن است به دنبال داشته باشد. زیاده‌روی در مصرف آبغوره در دوران بارداری منجر به سقط جنین می‌شود. استفاده از آبغوره برای افرادی که دارای کبد سرد و ناراحتی شش‌ها هست اند و همچنین افرادی که دچار مشکلات معده ازجمله زخم معده و بالا بودن اسید معده هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیاده روی و افراط در مصرف آبغوره می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند جمع شدن گاز در دستگاه گوارش، نفخ، دل پیچه و درهم کشیدن اجزای معده شود. همچنین افراط در مصرف آبغوره موجب تضعیف قوای جنسی می‌شود.

کالا ارزان با بهترینها همراه شماست 

فروش محصولات نارون علوی کاشان 

تماس با همکاران کالا ارزان09201383718

۲ دیدگاه برای “خواص ابغوره در طب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja