لوبیا چیتی لوبیایی به رنگ قهوه ای است که رنگ قرمز نیز در آن پراکنده می باشد. این لوبیاها همانند کارهای نقاشی هستند. وقتی این لوبیا ها پخته می شوند، رنگ آن ها به صورتی همراه با بافت های کرم رنگ تبدیل می شود. لوبیا جزء حبوباتی به حساب می آید که علاوه بر مصارف خوراکی در درمان بیماری های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص زیادی برای سلامت بدن است. خواص لوبیا چیتی برای زنان باردار از جمله خواصی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

لوبیا چیتی دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد. این حبوبات غنی از ویتامین های مختلف، فیبر، آهن، مواد معدنی و پروتئین ها هستند. بنابراین خواص لوبیا چیتی برای سلامت پوست، مو بسیار عالی هستند. در این مطلب به بررسی خواص لوبیا چیتی خواهیم پرداخت. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بررسی خواص لوبیا چیتی برای سلامت بدن

لوبیا چیتی یکی از گونه های مختلف لوبیا است. این لوبیا بیشتر در ایالات متحده آمریکا و شمال غربی مکزیک می روید. این لوبیا به صورت پخته و یا کنسرو شده در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

خاصیت های لوبیا چیتی برای سلامت زنان باردار و نوزادان

لوبیا چیتی منبع غنی از گروه ویتامین B و همچنین فولات است. فولات در تشکیل لوله های عصبی و گلبول های قرمز خونی در نوزادان متولد شده موثر است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می تواند منجر به تولد نوزادان کم وزن شود و در نهایت باعث ایجاد نقص در لوله های عصبی نوزادان متولد نشده می گردد.

فشار خون

لوبیا چیتی همانند عدس دارای مقادیر زیادی پتاسیم و مقدار کم سدیم است. یک فنجان از لوبیا چیتی دارای 746 میلی گرم پتاسیم و 1.7 میلی گرم سدیم است. فولات همچنین برای کاهش فشار خون بالا و تسکین رگ های خونی عالی می باشد و در همین حال جریان خون را در حالت متعادل خود حفظ می کند.

درمان کم خونی

مس و آهن برای تشکیل گلبول های قرمز خونی ضروری می باشند. یک فنجان لوبیا حاوی 20% آهن و 19% مس مورد نیاز روزانه بدن است. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود از این رو مصرف این گونه حبوبات برای درمان کم خونی بسیار مفید خواهد بود.

درمان یبوست

لوبیا چیتی غنی از فیبر نا محلول است و همین ماده غذایی برای پیشگیری از یبوست عالی می باشد. ناراحتی های شکمی مختلف دیگر مثل سندرم شکم وجود دارد مصرف منظم لوبیا چیتی برای پیشگیری از این گون8ه اختلالات عالی می باشد.

دیابت

همانطور که گفته شد لوبیا ها منبع غنی از فیبر است، این ماده غذایی به پیشگیری از افزایش سطح قند خون پس از صرف وعده غذایی کمک می کند. نه تنها باعث ثابت ماندن سطح قند خون می شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند.

سلامت مو

چیتی برای پیشگیری از ریزش مو عالی است. از آنجا که چیتی منبع غنی از پتاسیم است و نبود پتاسی در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است بنابراین، وعده غذایی که شامل چیتی است در پیشگیری از ریزش مو موثر خواهد بود.

سلامت پوست

این لوبیا ها همانند نخود فرنگی و سویا در پیشگیری از مشکلات مختلف پوست خشک موثر هستند. نبود ویتامین B در بدن ممکن است مشکلات مختلفی مثل قرمزی، خارش، پیسی، دراماتیت ایجاد کند. چیتی منبع غنی از ویتامینB می باشد که همین امر سبب می شود از ایجاد مشکلات پوستی مختلف پیشگیری شود.

مضرات مصرف

با توجه به موضوع خواص لوبیا چیتی برای درمان بیماری های مختلف و مهمترین خواص آن برای سلامت مو و پوست باید به این نکه توجه کنید که مصرف آن باید به اندازه متعادل باشد. مصرف زیاد لوبیا چیتی باعث دیدن خواب های پریشان شده و همچنین این ماده غذایی نفخ آور و دیر هضم است.

اگر قصد دارید تا این لوبیا ها را بپزید تا بتوانید از خواص لوبیا چیتی بهره ببرید بهتر است قبل از پختن آن ها را برای 8 ساعت بخیسانید. بدین صورت آن سریع تر پخته می شود. همچننی می توانید برای دقایقی آن ها را بجوشانید و سپس 2 ساعت صبر کرده و پس از انجام این مراحل آن ها را بپزید. سپس شما قادر خواهید بود غذاهای مختلف و خوشمزه را با استفاده از این نوع لوبیا تهیه کنید. شما دوستان عزیز و همراهان گرامی در صورت تمایل کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص دیگر حبوبات می توانید به بخش خواص حبوبات رجوع کنید.

منبع : سایت خاصیت

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *