خواص میوه نسترن

محصولات کالا ارزان باکیفیت و ارزان همواره تخفیف

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

 

خواص  میوه نسترن:

گل نسترن گیاهی دارویی مفید در طب سنتی است که حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان است. این گیاه دارویی برای فشارخون، کلسترول بالا، دیابت، پوست، سنگ کلیه و غیره مفید است. مصرف بیش‌ازحد این گیاه دارویی حالت تهوع و سردرد و سرگیجه می‌شود.

گل نسترن به عنوان یک گیاه مفید در طب سنتی، سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است که به‌ شکل درختچه‌ای با نهایت سه متر ارتفاع و گل‌های قرمز کم‌رنگ، سفید و سفید مایل به گلی رشد می‌کند. گل نسترن که در انگلیسی به آن dog rose می‌گویند خواص دارویی فراوانی دارد و عرق آن هم برای درمان بیماری‌های مختلفی توصیه می‌شود. میوه گل نسترن هم در بخش دارویی مصرف می‌شود.

این گل سرشار از مواد معدنی، پکتین، اسیدهای چرب، ویتامین‌های A1، K، ویتامین‌های B1، B2 و B3 آنتی اکسیدان، اسید مالیک، اسید سیتریک، پتاسیم، کلسیم، فیبر و نیاسین است. میزان ویتامین C موجود در این گیاه چند برابر بیشتر از ویتامین C پرتقال است.

  خواص گل نسترن برای دیابت

بر اساس نتایج آزمایشی که روی موش‌ها انجام شد، موش‌هایی که عصاره این گل را دریافت کردند در مقایسه با موش‌هایی که از این امکان محروم بودند، آستانه تحمل بیشتری نسبت به قند نشان دادند. طب سنتی برای کاهش میزان قند خون در بیماران مبتلا به دیابت مصرف منظم پودر این گیاه یا میوه آن را توصیه می‌کند.

  خواص گل نسترن برای پوست

از خواص این گیاه برای پوست می‌توان به تأثیر آن روی حفظ رطوبت و شادابی پوست اشاره کرد که علتش وجود ویتامین A در آن است. روغن این گیاه حاوی اسید چرب مغذی است و مرطوب‌کننده طبیعی عالی پوست نیز محسوب می‌شود. لایه‌برداری، دیگر خواص این گیاه برای پوست است.

می‌توانید روغن میوه آن را با جوش‌شیرین ترکیب کرده و به‌ عنوان شوینده و لایه‌بردار طبیعی پوست مصرف کنید، البته به این نکته توجه داشته باشید که پوست‌های مستعد جوش نباید از آن استفاده کنند. وجود اسیدهای چرب ضدالتهاب و ویتامین‌های C و A در روغن این گیاه همانند آنتی اکسیدان قوی در مقابل چین و چروک و پیری از پوست محافظت می‌کند و قابلیت ترمیم پوست را هم به دنبال دارد.

 گل نسترن برای سنگ کلیه

مصرف یک لیوان دمنوش میوه این گیاه پیش از غذا سنگ کلیه را دفع می‌کند. به همین دلیل در صورت ابتلا به سنگ کلیه بهتر است که با پزشک معالج خود و دکتر طب سنتی مشورت کنید و در صورت صلاح‌دید، آن را مصرف نمایید.

  خواص گل نسترن برای لاغری

مصرف چای این گیاه، روند کاهش وزن را سرعت می‌دهد و به کنترل وزن هم کمک می‌کند. وجود تیلیروزید در این گیاه نیز باعث افزایش متابولیسم می‌شود و برای لاغری مفید است.

  گل نسترن برای فشار خون

مصرف گل نسترن، سطح فشار خون را پایین می‌آورد. اگر برای فشار خون بالا دارو مصرف می‌کنید، دقت داشته باشید که مصرف آن، هم‌زمان با داروهای ضدفشار ممکن است تداخل دارویی ایجاد کند. بنابراین حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 خواص گل نسترن برای رحم

طب سنتی برای درمان ناراحتی‌های رحمی و کیست‌های خوش‌خیم تخمدان مصرف این گیاه را به خانم‌ها توصیه می‌کند. دمنوش یا کوبیده میوه این گیاه به ‌شکل شیاف خاصیت تقویت رحم دارد و رطوبت رحم را نیز خشک می‌کند.

  گل نسترن منبع طبیعی ویتامین C

میوه این گیاه، منبع طبیعی ویتامین C و میزان ویتامین C آن سه برابر لیموترش و 12 برابر پرتقال است. در هر 100 گرم میوه این گیاه، نزدیک به 600 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد.

  گل نسترن برای تقویت مو

مصرف موضعی این گیاه، همراه با حنا باعث تقویت موی سر می‌شود. به‌ علاوه اینکه مصرف روزانه مداوم یک سال گل خشک نسترن می‌تواند از سفیدی موی سر پیشگیری کند.

  گل نسترن تقویت ایمنی بدن

این گیاه درمانی، سرشار از ویتامین A و ویتامین C است، باعث تقویت ایمنی بدن می‌شود و از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای موجود در دمنوش این گیاه هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ویتامین E موجود در گل نسترن همانند آنتی اکسیدان قوی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

گل نسترن و فرآورده‌های آن مانند دمنوش گل نسترن، عرق گل نسترن، میوه آن و غیره خواص و مزایای زیادی دارند مانند کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، درمان سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، اسهال و عفونت معده و غیره.

محصولات کالا ارزان باکیفیت و ارزان همواره تخفیف

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja