روش صحیح نگهداری برنج

با بهترینها همراه شما هستیم

سفارش برنج عنبر بو با تخفیف تماس با ما 09201383718

 

روش صحیح نگهداری برنج

روش صحیح نگهداری برنج به مدت طولانی

اگر قصد نگهداری برنج به مدت طولانی را دارید روش های زیر را امتحان کنید .

ماندگاری برنج چقدر است؟

برنج زمانی که در شرایط مناسب نگهداری شود می‌تواند به راحتی طراوت خود را به مدت 5-4 سال حفظ کند. و حتی برای این کار نیازی به یخچال هم نخواهد بود. اما برنج پخته شده در مدت کوتاهی شروع به فاسد شدن می‌کند و باید در عرض 6-4 روز مصرف شود حتی اگر در یخچال نگهداری شود. اگر مشکوک به فاسد شدن برنج و پلو هستید، قبل از خوردن به نکات زیر توجه کنید.

برنج، مانند تمام مواد غذایی خشک قابل ذخیره‌سازی می‌باشد و برای ذخیره‌سازی بهتر آن لازم است به ۳ عامل زیر حتماً توجه شود:

دمای مناسب

دور از رطوبت

مخزن ذخیره‌سازی مناسب جهت جلوگیری از نفوذ گردوغبار و حشرات

تا چند وقت می توان برنج ایرانی را نگهداشت :

بستگی به شرایط نگهداری آن دارد.  برنج زمانی که در شرایط مناسب نگهداری شود می‌تواند به راحتی طراوت خود را به مدت 5-4 سال حفظ کند.

عمر مفید برنج سفید ایرانی نامحدود می باشد اگر بتوانید دور از آفت و آلودگی نگهداری کنید.

برای اطمینان از بسته‌بندی مناسب جهت نگهداری طولانی‌تربرنج از  کیسه برنج پارچه ای که از جنس پارچه‌های نبافته که اصطلاحاً به آن نانوون یا اسپان باند می‌گویند، با لایه داخلی از جنس کیسه برنج پلاستیکی (پلی‌پروپیلن) استفاده می‌گردد.

روش صحیح نگهداری برنج

بین کیسه و زمین فاصله ایجاد کنید

بین کیسه‌های برنج با زمین و دیوار فاصله ایجاد کنید. این کار مانع نفوذ رطوبت دیوار و زمین به کیسه‌های برنج می‌شود. برای در امان بودن کیسه‌های برنج از سوسک، موش و سایر حشرات نیز آن را در قفسه و یا درجایی بلندتر از زمین قرار دهید.

جنس ظروف نگهداری برنج:

 ظروف شیشه‌ای مات نسبت ظروف پلاستیکی برای نگهداری برنج مناسب تر هستند؛ زیرا در صورت نگهداری برنج در ظروف پلاستیکی ممکن است طعم و بوی برنج تحت تاثیر پلاستیک تغییر کرده و برنج کیفیت خود را از دست بدهد ولی در ظروف شیشه‌ای طعم و عطر برنج تغییر نمی کند.

فروش برنج عنبر بو با تخفیف

جهت سفارش با همکاران ما تماس حاصل بفرمایید

تلفن تماس 09201383718

۰ دیدگاه برای “روش صحیح نگهداری برنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja