عصاره گل بابونه

کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال محصولات در سراسر کشور

تماس با کالا ارزان 09201383718

 

 

عصاره گل بابونه:

عصاره گل بابونه :رایج ترین شکل استفاده از گیاه بابونه، چای است و برخی افراد روزانه یک تا چهار فنجان می نوشند. برای تهیه چای بابونه ، یک کیسه چای بابونه یا گلهای بابونه را در آب گرم به مدت 5 تا 10 دقیقه در لیوان بریزید و در لیوان را با یک بشقاب بپوشانید. سپس ، هنگامی که خنک شد ، نوشیدنی را صاف کنید.

این گیاه می تواند 15 تا 60 سانتی متر رشد کند. برگ های این گیاه خیلی بلند است و روی هر شاخه تقریبا 2 تا 3 برگ وجود دارد. گل های آن شبیه گل های آفتابگردان می باشند و معمولا سفید هستند. بابونه منبع مواد معدنی و مواد مغذی مثل فلاونوئید، گلیکوسید، اسید والریک، اسید سلیاک، تانین، مس، پتاسیم، روی، آهن، فسفر، منگنز، ویتامینc و B1 می باشد.بابونه به عنوان دهان شویه برای درمان بیماری های دهان مورد استفاده قرار می گیرد. مواد فعال موجود در بابونه کامازولین، فلاونوئید و کومارین هستند. یکی از خواص بابونه ضد تورم بودن آن است که بابونه را برای روماتیسم، آرتروز و دیگر تورم های درناک عالی می سازد. مصرف بابونه برای تسکین تب، گلو درد، خارش گلو و درد آن بخاطر سرماخوردگی و حساسیت ها عالی می باشد.

خواص درمانی دم کرده گل بابونه عبارتند از:

– برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد.

– برای رفع گرفتگی‌های عضلانی و نیز گرفتگی‌های قاعدگی در زنان مفید است.

– درد شکم را تسکین می‌دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

– به عملکرد بهتر کبد کمک می‌کند.

– برای درمان روماتیسم به کار می‌رود.

– چای بابونه مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.

– اختلالات یائسگی را برطرف می‌کند.

خواص بابونه برای معده

بابونه خواص درمانی بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها خواص بابونه برای معده است. درمان گاستریت (التهاب معده) و زخم معده از خواص بابونه برای معده است. بابونه دارای خواص ضدالتهابی و ضداسپاسم قوی است و از همین طریق در درمان زخم معده موثر است.

چای بابونه و معده

خوردن چای غلیظ بابونه می‌تواند به درمان زخم معده و ورم معده کمک کند. ۴ قاشق چای‌خوری بابونه را با یک لیوان آب‌جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و قبل از صبحانه بنوشید و سپس در رخت‌خواب به پشت دراز بکشید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید.

خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت دو هفته و به‌صورت منظم ادامه دهید تا تاثیر آن را در درمان زخم و ورم معده خود ببینید.

رهایی از احتقان

بابونه برای مقابله با عفونت ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می دهد. چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است. مطالعات نشان می دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است. عصاره آن را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشاهای مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید.

کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال محصولات در سراسر کشور

تماس با کالا ارزان 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja