فروش لپه ارزان

جهت خرید لپه زیر قیمت بازار با شماره زیر تماس بگیرید

09201383718 , 021-77644417

خواص لپه و فواید لپه و مضرات لپه چیست ؟

خواص لپه و فواید لپه و مضرات لپه موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. حبوباتی مثل لپه دارای پروتئین ، نشاسته و ارزش غذایی بالایی هستند و میتوانند جایگزین گوشت باشند. همچنین لپه منبع خوب ویتامین B١، B۶ و اسیدفولیک می باشد.

‎خواص لپه چیست ؟

به گزارش آسان طب یک واحد غذایی لپه پخته، حدود 231 کیلوکالری انرژی و 16 گرم پروتئین دارد. از مهمترین خواص لپه اینست که دارای مقدار زیادی فیبر است و بنابراین برای درمان یبوست، کاهش کلسترول خون،‌ تنظیم قندخون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی کاربرد زیادی دارد.

یکی دیگر از مهمترین خواص لپه وجود پتاسیم فراوان در ان است که باعث کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی و تنظیم فشارخون خواهد شد. طبق امار بدست امده هر واحد لپه حدود 710 میلی‌گرم پتاسیم دارد.

یکی دیگر از خواص لپه وجود مقدار سدیم پایین است و برای افراد ‏فشار خونی بسیار مناسب است. لپه منبع خوب ویتامین 1‏B، ‏‎ 6B ‎و اسیدفولیک هم هست. اما اگر خیلی پخته شود ویتامین B ان از بین می رود.

فواید لپه چیست ؟ خواص لپه

یکی از خواص لپه وجود فیبر فراوان و کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی است.

یکی دیگر از خواص لپه اینست که از  ایجاد پلاک در رگ‌ های خونی جلوگیری کرده و باعث حفظ سلامت قلب می شود.

همچنین لپه دارای مقدار زیادی آهن است که برای افراد کم خون بسیار مناسب است. طبق امار بدست امده مصرف هر پیمانه لپه، ۱۴درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین خواهد کرد.

یکی از مهمترین فواید لپه وجود کلسیم و منیزیم و اسید چرب میباشد و به همین دلیل برای بیماران دیابتی مفید است. لپه باعث خوب کار کردن کلیه بیماران دیابتی می شود و همچنین  فشارخون بالا را کاهش می دهد.

ارزش غذایی لپه در هر ۱۰۰ گرم لپه

انرژی ۳۴۰ کیلو کالری (۱۴۳۰ کیلو ژول)

کربوهیدرات ۶۰ گرم

قند ۸ گرم

فیبر رژیمی ۲۶ گرم

چربی ۱ گرم

پروتئین ۲۵ گرم

تیامین (ویتامین ب ۱) ۰٫۷ میلی گرم ۵۴ ٪

اسید پانتوتنیک (ب ۵) ۱٫۷ میلی گرم ۳۴ ٪

فولات (ویتامین ب ۹)۲۷۴ میکروگرم ۶۹ ٪

آهن ۴ میلی گرم ۳۲ ٪

مضرات لپه چیست ؟

یکی از مضرات لپه اینست که لپه دارای قندهایی به نام گالاکتو – الیگوساکارید است. متاسفانه بدن انسان  آنزیم‌هایی برای شکستن این قند ها ندارد. پس کسانیکه دچار نفخ می شوند نباید زیاد لپه مصرف کنند.

همچنین افرادی که مبتلا به آسم هستند سعی کنند لپه کمتر بخورند. برای کاهش نفخ لپه شما میتوانید ان را از چند ساعت قبل در اب بخیسانید و ابش را دور بریزید. اگه دو سه بار ابش را عوض کنید خیلی بهتر است.

 

منبع: آسان طب

 

فروش لپه ارزان

جهت خرید لپه زیر قیمت بازار با شماره زیر تماس بگیرید

09201383718 , 021-77644417

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *