نکات مهم در خرید برنج هاشمی معطر و معرفی برنج های ایرانی عطری

همه ما می دانیم که برنج های طارم، هاشمی، صدری و … دارای عطر هستند. بنابراین تشخیص برنج معطر کار سختی نیست اما متاسفانه وجود افراد متقلب، کار تشخیص برنج معطر واقعی را سخت و دشوار می کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گیلان کشت، برنج معطر ایرانی دارای عطر طبیعی و دلنشینی است و در نمونه برندهای داخلی و خارجی به شکل بی نظیر عمل می کند.

خرید برنج معطر اصل

خرید برنج هاشمی اصل: برنج مصنوعی یا خارجی با ترفندهای زیادی به جای نمونه های ایرانی عرضه می گردد. برنج های مصنوعی با عطر ساختگی تولید شده اند و از نظر کیفیتی در حد بسیار پایینی قرار دارند. عطر آن ها نیز با مواد شیمیایی تهیه شده و مضر است. ضمن اینکه این رایحه غیر طبیعی بعد از گذشت مدتی از بین خواهد رفت.

نکات مهم در خرید برنج معطر

افرادی که در زمینه خرید برنج هاشمی معطر تجربه کافی دارند، می دانند این برنج در کلیه مراحل نگه داری و برداشت با عطر خاصی نمایان می گردد

نکات مهم در خرید برنج معطر

خیس خوردن برنج باعث از بین رفتن رایحه آن می گردد و این موضوع می تواند فرد را در خرید برنج معطر دچار اشتباه و سردرگمی نماید. گاهی برنج های معطر نیز در اثر بی ملاحظگی صاحبان و شرکت های تولیدی بدون عطر می شوند.

برنج هایی که در معرض رطوبت قرار گرفته اند یا نگه داری آن ها در انبار به خوبی انجام نشده، از نمونه برنج هایی هستند که در فرآیندهای مختلف بوی خود را از دست داده اند.

برای خرید برنج معطر باید دو کف دست را به شکل همزمان از برنج پر کنید و آن ها را یک به یک برای استشمام به بینی نزدیک نمایید. در این حالت بوییدن برنج به شکل مقایسه ای انجام می شود و شما قادر به تشخیص عطر فیک از عطر واقعی برنج خواهید بود.

روش مقایسه ای برای تشخیص عطر واقعی برنج چندان مناسب نیست. چون از دقت مطلوبی برخوردار نمی باشد. ضمن اینکه برای خرید برنج معطر با این روش نیاز به برنج زیادی در کف دست خواهیم داشت.

ترکیبات عطر مصنوعی برنج

بسیاری از ترکیبات برای عطری شدن برنج مورد استفاده قرار می گیرند. اسیدهای آلی، هیدروکربن ها، ستن ها، الکل ها، استرها، پیریدین ها، فنل ها، پیرازین ها و … به عنوان ترکیبات عطری برنج معرفی می شوند. این عطرها می توانند در بازه زمانی طولانی یا کوتاه بر روی برنج باقی بمانند.

خرید برنج معطر را می توان به عطرهای قوی، معمولی و ضعیف تقسیم بندی کرد. هر چند که بخشی از برنج ها بدون عطر نیز عرضه می گردند.

عطر برنج ایرانی

برنج های ایرانی بسیار خوش عطر هستند. این عطرها در صورت نگه داری و برداشت صحیح و به موقع همیشگی بوده و تا پایان حفظ می گردد.

استاندارد یا معیار مشخصی در خرید برنج معطر وجود ندارد. از این رو نمی توان گفت این برنج چه میزان خوشبوتر از آن برنج است. عطر برنج کیفی بوده و قابل اندازه گیری نیست.

متاسفانه موضوعات کیفی نسبت به نمونه های کمی و قابل اندازه گیری با دقت کمتری در سنجش همراه می باشند. دریافت بوی عطر برنج از فردی به فرد دیگر نیز متفاوت است. این موضوع به قدرت حس بویایی فرد نیز مربوط می گردد.

برنج های معطر ایرانی شامل برنج هاشمی، برنج علی کاظمی و برنج صدری دم سیاه می باشد.  برنج هاشمی  محلی و برنج صدری دو سیاه از معطرترین برنج ها می باشند. در واقع برنج های نامبرده دیگر از نظر عطر و رایحه بعد از این ۲ برنج قرار می گیرند.

برنج دم سیاه و هاشمی نیز از نظر طعم و مزه در رتبه بالایی قرار می گیرند. برای خرید برنج معطر فروشگاه های معتبر گیلان کشت را انتخاب کنید. در این صورت از عطر واقعی برنج اصل بهره مند خواهید شد.

 

منبع:isna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *