تسکین اعصاب با عرق کیالک

کالا ارزان با کیفیت و ارزان در سراسر کشور با دسترسی آسان

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره  09201383718

معرفی گیاه کیالک:

گیاه کیالک در اصل درخچه ای به ارتفاع دو متر که بیشتر درکوه پایه ها و مناطق جنگلی بصورت وحشی و خودرو رشد می کند. از خانواده گل رز یا گل سرخیان بوده میوهای ریز این گیاه در ایران بنام زالزالک مشهور است البته در مناطق مختلف به نام های خَفجه، کیالک، سیسته، سرخ ولیک، سیاه ولیک، کمار، مارکه، قراقیله، شال ولیک و قوچاک نیز می شناسند.

زالزالک گیاهی با خواص فراوان در طب سنتی بوده که از خواص این گیاه بصورت خوراکی و موضعی استفاده می شود.میوه و برگ و گل های کیالک حاوی خواص دارویی بوده و میوه گیاه کیالک دارای اسانس روغنی، پکتین، تانن‌ها، ویتامین C، اسید های آلی و مجموعه ویتامین های خانواده B هستند.

طبع عرق گیاهی کیالک:

طبع عرق کیالک سرد و خشک است.

عرق گیاه کیالک :

عرق این گیاه  که با تقطیر با آب برگ ها و گلها و میوه این گیاه بعمل می آید خواص درمانی بیشتری نسبت به دمنوش این گیاه ‚ بعلت غلظت زیاد آن دارد. ازجمله خواص درمانی که طب سنتی برای این گیاه بر شمرده خواصی چون درمان نارسایی قلبی، مشکلات گوارشی، فشارخون بالا تقویت دیواره‌های عروق خونی، محافظت از بدن درمقابل حمله قلبی و بیماری‌های عروقی است.

تسکین اعصاب با عرق کیالک  :

تسکین اعصاب با عرق کیالک

عرق کیالک یک داروی گیاهی کاربردی برای مشکلات عصبی است.  از مؤثرترین درمان های اختلالات روانپزشکی استفاده از گیاهان دارویی است. گیاهان دارویی به تنهایی یا به شکل ترکیبی برای درمان بیماری های روانی مورد استفاده قرار می گیرند.عرق کیالک یکی از گیاهانی است که برای تسکین اعصاب تاثیر شگرفی بهمراه دارد.عرق کیالک موجب تقویت جریان خون شده و عواملی که در برابر جریان خون مقاومت می کنند را کاهش می‌دهد و از این طریق موجب تعدیل فشار خون و کاهش استرس می‌شود. علاوه بر این عرق کیالک برای افزایش زمان خواب بسیار مفید و موثر است.

خواص عرق کیالک:

  1.  مفید برای افراد صفراوی مزاج با تاثیر بر کاهش بیلیروبین (صفرا)
  2. مفید در درمان اگزما و خارش بدن
  3. ادرار آور
  4. تنظیم کننده قند خون
  5. تنظیم کننده فشارخون
  6. کاهش غلظت خون
  7. تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از سخت شدن رگ ها و تصلب شرایین
  8. مفید در کاهش التهاب
  9. موثر در درمان صدای گوش
  10. قابض مفید در درمان اسهال خونی
  11. موثر در تقویت قلب و معده.
  12. مفید برای افراد مبتلا به روماتیسم و مبتلایان به ورم روده
  13.  درمان کمبود ویتامین C و فتخ و گرفتگی عضلات معده مفید است.

ویتامین های موجود در عرق کیالک:

عرق کیالک سرشار از ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین E، ریبوفلاوین( ویتامین B2) و نیاسین (ویتامین B3) است.

ترکیبات شیمیایی کیالک:

از جمله ترکیبات شیمیایی گیاه کیالک می‌توان استرول‌ها، فلاونوئیدها، تری ترپن‌ها و پروسیانیدین‌ها را معرفی نمود. میوه‌ی تازه آن حاوی سیتریک اسید بوده و کراتگوس اسید، تار تاریک اسید، روغن چرب، پکتین، قندهای گلوگز و فروکتوز را نیز دارا می‌باشد. ماده کراتگوس لاکتون را نیز این گیاه در خود دارد که به کمک آن می‌تواند منجر به باز شدن و گشاد شدن رگ‌های کرونر قلب شود.

مواد معدنی کوجود در کیالک:

عرق کیالک حاوی مواد معدنی چون :کلسیم ‚آهن‚ منیزیم ‚فسفر‚ پتاسیم ‚سدیم ‚روی ‚مس‚ منگنز و سلنیوم می باشد.

طریقه مصرف عرق کیالک:

مقدار مصرف روزانه توصیه شده از دیدگاه طب سنتی برای این گیاه روزانه سه لیوان بوده که اگر با عرق شاه تره تاثیر زیادی خواهد داشت

مصرف عرق کیالک از نظر اطباء قبل یا بعد از وعده غذایی به مقدار یک لیوان توصیه شده است.

مصلح عرق کیالک  :

مصلح عرق کیالک در طب سنتی انیسون و عسل میباشد. افراد سرد مزاج باید برای بهبود طبع عرق کیالک از این موارد در کنارش استفاده نمایند.

دمنوش زالزالک:

برای تهیه دمنوش زالزالک لبته برای کسانیکه آن را جایگزین چای روزانه کرده باشند ‚بدین صورت که درون یک لیوان آب جوش به تعداد 3 الی 4 عدد میوه زالزالک را اضافه کرده بعد از ده دقیقه جوشیده میوه هار را خارج کرده و از دمنوش آن لذت ببرید بعضی افراد این روش را مناسبتر می‌دانند و به نوعی معتقدند با این شیوه خواص کیالک بهتر جذب بدن می‌شود؛ زیرا خود میوه گیاه درون آب جوشیده شده است.

همچنین می توانید از برگ یا گل یا دانه های زالزالک خشک شده بعنوان چای استفاده کرده بطوریکه مانند بقیه چای ها آن را دم کرده و میل شود.

نحوه استفاده دیگر از کیالک استفاده مستقیم میوه آن است تا به طور کامل از خواص کیالک بهره‌مند شوید. بدین منظور و برای اینکه بتوانید در مدت زمان بیشتری آن را نگهداری نمایید لازم است ابتدا زالزالک را بشویید و در ظرف بریزد، سرکه و کمی نمک و اگر دوست دارید کمی طعم شیرین داشته باشد شکر (برای گرفتن تیزی سرکه ) روی آن بریزید و ۴ روز در آشپزخانه داخل کابینت بگذارید و بعد داخل یخچال نگهداری کنید.

عوارض و منع  مصرف کیالک:

مصرف زیاد کیالک می تواند باعث سردرد، میگرن، خستگی، تهوع، تپش قلب، لکه های پوستی خفیف، خواب آلودگی و علائم بیماری های روده و معده شود.

مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی به خانم ها توصیه نمی شود.

بیماران قلبی بهتر است برای مصرف این عرق با پزشک خود مشورت کند.

عرق کیالک با یکسری داروهای شیمیایی مثل: داروهای نارسایی قلب، فشار خون بالا، آریتمی قلب، آنژین و… تداخل دارد.

کالا ارزان با کیفیت و ارزان در سراسر کشور با دسترسی آسان

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره  09201383718

نظر برای “تسکین اعصاب با عرق کیالک 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja