خواص عسل گون 

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

عسل گون:

عسل گون از عسل های معروفی می باشد که کمتر کسی پیدا می شود نام آن را نشنیده باشد .عسل گون از گیاه گون که محل اصلی رویش آن را دامنه های زاگرس ذکر شده است تولید می شود و از جمله عسل های تک گل به شمار می آید.بسیار انرژی زا وتقویت کننده ی حافظه می باشد. انواع مختلفی داشته و از نظر ظاهری کاملا زرد و شبیه عسل های معمولی می باشد.

 

خواص عسل گون:

از جمله خواص عسل گون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان درد معده
  • ملین
  • زخم های چشم و دردهای چشم
  • ورم ملتحمه چشم
  • دردهای سینه و حلق و حنجره
  • مفید برای گرفتگی صدا
  • درد روده
  • درد کلیه
  • پاک کننده مجاری ادراری
  • مقوی مغز و اعصاب
  • مفید برای کم خونی
  • مفید برای پوکی استخوان
  • مسکن درد کمر پا و درد مفاصل

 

 

 عسل طبیعی :

از جمله مواد غذایی با خواص درمانی فراوان می باشد که از شهد گلها توسط زنبورفراوری می شود.یکی از معجزات طبیعت برای ادامه حیات انسان می باشد که برای درمان امراض گوناگون از انواع  طبیعی آن استفاده می شود.بهترین عسل طبیعی عسلی است که بدون دخالت انسان و بطور طبیعی توسط زنبور ها تولید می شود که به آن عسل وحشی می گویند.

محصول طبیعی به‌هیچ‌عنوان تاریخ‌مصرف نداشته و برای صدها سال و بدون هیچ افت کیفیتی سالم باقی می‌ماند.

 

آشنایی با طبقه بندیها:

عسل ها متناسب با منبع، زمان تولید و رنگ آن ها طبقه بندی می شود،

  •  متناسب با منبع شهد گل
  •  متناسب با زمان تولید
  •  متناسب با رنگ

 

انواع عسل متناسب با منبع شهد گل:

انواع عسل ها نسبت به منبع شهد گل به دو دسته ی تک گل و چند گل تقسیم بندی می شود که هر کدام خواص خود را دارند.اگه بیشتر پوشش گیاهی یک دشت از یک نوع گیاه باشه، زنبورها بیشتر شهد گل‌های همون گیاه رو به عسل تبدیل می‌کنند.

  1.  عسل تک گل

این عسل از شهد گل های خاص بدست می آید  . عسل تک گل می توان به شبدر ‚اقاقیا،  قنقال و  آفتابگردان اشاره نمود.

  1.  عسل چند گل

این محصول از روی چندین گل جمع آوری می شود که انواع چندگل عبارت انداز: کوهستان، مرکبات و انواع درختان می باشد.

۳. عسلک

زنبور عسل تقریبا از هر ماده‌ی شیرینی که در دسترسش باشد برای تولید عسل استفاده استفاده می‌کند. هنگامی که زنبور به جای تغذیه از شهد گل‌ها از شیره‌ی به وجود آماده توسط حشرات دیگر بر روی درختانی مثل افرا و بلوط و خارشتر برای تولید عسل در کندو استفاده می‌کند به آن عسلک می‌گویند. عسلک نیز مانند عسل طبیعی خواص بسیاری دارد و یکی از تولیدات ارزشمند زنبور عسل به شمار می‌رود.

متناسب با زمان تولید:

زمان تولید انواع عسل در دو بازه انجام می شود که به دو دسته  بهاره و  پاییزه اشاره نمود. نوع بهاره در که در اوایل بهار از از درختان مرکبات و اقاقیا جمع آوری می شود.

متناسب با رنگ عسل:

رنگ عسل نشان دهنده ی نوع آن و محل جمع آوری شهد می باشد که به سه دسته: بی رنگ مانند اقاقیا، زرد رنگ مانند اسپرس و قرمز رنگ مانند آویشن تقسیم بندی می شود.

معرفی گیاهان عسل زا

گیاهان زیادی در تولید انواع عسل نقش دارند که از این گل ها شهد ترشح می شود. اما قابل ذکر است که تعدادی از گیاهان می باشد که نوش ترشح کرده و ماده خام زنبور عسل را تهیه می نماید. از مهم ترین این گیاهان  :

  1. یونجه ها: یونجه های معمولی و باغی
  2.  شبدر: شبدرهای سفید، قرمز و شیرین
  3.  گیاه وحشی: آویشن، گرز، گون و…
  4. دیگر گیاهان: اسپرس، اقاقیا، گشنیز، توت فرنگی، تمشک، بید، مریم گلی و..

عسل چگونه فراوری می شود؟

زنبورها ی عسل حشرات کوچکی که عامل اصلی تولید عسل این نعمت الهی می باشند.زنبورهای کارگرگرده ها و شهد گلها راجمع آوری کرده و به کندوها منتقل می کنند ‚از طریق دهان گرده ها و شهد های جمع آوری شده را به زنبور های دیگر منتقل کرده و هر کدام آنزیم مهمی را بدان اضافه می کنند که شهد را تجزیه و خاصیت ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتری رابه آنها می افزایند و سپس به عنوان قند های ساده (در درجه اول فروکتوز و گلوکز) در لانه زنبوری، جایی که زنبورهای کارگر آن را پخش می کنند، ذخیره می کنند. جریان هوا و گرمای طبیعی باعث تبخیر بیشتر آب موجود در ترکیب می شود. سپس زنبورها شانه عسل را با موم می پوشانند.

عسل  تولید شده توسط زنبور داران استخراج شده سپس برای پاک کردن محصول از آلودگی ها وقطعات موم  و بالهای حشرات صاف می شوند.به این محصول عسل خام یا فیلتر نشده هم می گویند. اما اکثر تولید کنندگان عسل را پاستوریزه می کنند تا مخمر موجود در آن از بین برود و باعث صاف شدن و ماندگاری بیشتر شود.

محصول فراوری شده:

تولید کنندگان  عسل خام  را فیلتر کرده تا حباب های هوا و بقایای کوچکتری که طی صاف کردن از بین نمی روند را پاک کنند. این فرآیند باعث می شود محصولات برای مشتریان شفاف و جذاب به نظر برسد.

اولترافیلتراسیون  چیست ؟

از آنجا که گرده فواید سلامتی دارد ؛اغلب طی پاستوریزاسیون و فیلتراسیون از بین می رود. بسیاری از تولیدکنندگان از این مراحل فراتر می روند و آن عسل” اولترافیلتراسیون” نامیده می شود.

در مرحله اولترافیلتراسیون تقریبا تمام مواد مغذی و گرده های آن از بین می رود و مانند یک شربت با طعم عسل بعنوان عسل در اختیار مردم قرار داده شود.

 

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja