منع مصرف عسل اقاقیا

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

 عسل طبیعی :

از جمله مواد غذایی با خواص درمانی فراوان می باشد که از شهد گلها توسط زنبورفراوری می شود.ویکی از معجزات طبیعت برای ادامه حیات انسان می باشد که برای درمان امراض گوناگون از با توجه به خواص انواع مختلف از آن استفاده می شود.بهترین عسل طبیعی عسلی است که بدون دخالت انسان و بطور طبیعی توسط زنبور ها تولید می شود که به آن عسل وحشی می گویند.

 عسل طبیعی به‌هیچ‌عنوان تاریخ‌مصرف نداشته و برای صدها سال و بدون هیچ افت کیفیتی سالم باقی می‌ماند.

خواص عسل بسیار شبیه به شهد گلی است که از آن به‌دست‌ میاید.

عسل اقاقیا:

یکی از با ارزشترین نوع عسل ها عسل اقاقیا می باشد.معمولا بدلیل رنگهای مختلف شکوفه های اقاقیا نوع عسل آن نیز برحسب رنگ گل تعیین می شود عسل تولید شده از اقاقیای زرد دارای رنگ زرد و عسل اقاقیای سفید تقریبا بی‌رنگ است. عسل اقاقیا در طول گل‌دهی این درخت جمع‌آوری می‌شود. زنبور عسل فقط در طی ۷-۱۰ روز در یک دوره گل‌دهی، امکان تولید این عسل را دارد. این یکی از دلایلی مهمی می‌باشد که عسل اقاقیا را ارزشمند می‌دانند. همچنین  این عسل سرشار از آهن، پتاسیم، روی، کلسیم، مس و ویتامین C می باشد که تعیین کننده خواص درمانی آن می باشد.

به‌طور عمومی می توان گفت که 1 قاشق غذاخوری (21 گرم) عسل اقاقیا حدود 60 کالری و 17 گرم شکر است. این عسل شامل قندهای گلوکز، ساکارز و فروکتوز است. با این حال میزان فروکتوز بیشتر از دیگر قندها گزارش می شود. به همین دلیل برای بیماران دیابتی مناسبترین عسل است.

طبیعت عسل اقاقیا :

این عسل طبعی نسبتا گرم دارد و در طب سنتی از آن به عنوان عسلی خون‌ساز و میلن نام می‌برند. این عسل به دلیل داشتن طبعی گرم ، بسیار نشاط آور می‌باشد و می‌توان از آن به عنوان یک آرام‌بخش استفاده کرد. به علاوه به دلیل داشتن انرژی زیاد، می‌تواند جایگزین خوبی به جای شکر باشد.

اقاقیا، گرده گل کمتری نسبت به انواع دیگر گل‌ها که زنبور از آن‌ها تغذیه می‌کند دارد. از این رو دارای کمترین احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک می باشد.

خواص دارویی عسل اقاقیا:

  • مفید برای ناراحتی‌های صفرا،
  • ملین و خواب‌آور،
  • کم‌خونی و ضعف سیستم ایمنی،
  • و مفید برای تغذیه در کم خونی ناشی از فقر آهن.
  • مفید برای چین و چروک صورت و برطرف کردن جای زخم

منع مصرف عسل اقاقیا

برای بیشتر افراد، خوردن عسل اقاقیا بی خطر است. و نیز ممکن است برای برخی افراد عوارض در پی داشته باشد به همین دلیل قبل ازاینکه از مواد غذایی یا دارویی خاص استفاده کنید بهتر است اطلاعاتی در مورد فواید و عوارض آن داشته باشد:

  •  نوزادان: به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم که یک بیماری نادر ناشی از غذا است، توصیه نمی شود هر نوع عسلی را به کودکانی بخورانند که زیر یک سال دارند. حتی اگر مصرف عسل طبیعی برای درمان نوعی بیماری باشد باز هم بهتر است این نوع مصرف اتفاق نیافتد.
  •  مبتلایان به دیابت: اگرچه شواهد موجود در مورد عسل و دیابت مختلف است، اما انواع عسل اقاقیا سرشار از قند طبیعی هستند. عسل اقاقیا باید در حد اعتدال مصرف شود، زیرا ممکن است بر قند خون تأثیر بگذارد
  •  افرادی که به زنبور یا عسل حساسیت دارند: اگر به عسل یا زنبور عسل حساسیت دارید، ممکن است در مورد خوردن یا استفاده عسل اقاقیا به صورت موضعی یا خوراکی، حساسیت آلرژیک نشان دهید. بهتر است قبل از مصرف کامل، حتما یک تست کوچک انجام دهید.

 نحوه مصرف عسل:

عسل را می‌توان به روش‌های زیر مصرف کرد:

  • هنگام گلودرد یا سرفه، عسل را به یک نوشیدنی گرم اضافه کنید
  • با شروع علائم سرماخوردگی عسل با لیموی تازه  مصرف کنید
  • قبل از خواب عسل با آب ولرم بخورید
  • در شروع روز و برای صبحانه عسل میل کنید
  • برای درمان آکنه از فواید عسل و دارچین استفاده کنید و آن را روی آکنه بصورت ضماد بمالید

خواص درمانی عسل طبیعی:

همه ما می‌دانیم عسلی که طبیعی باشد خواص بسیار زیادی دارد.عسل می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مفیدی داشته باشد.

درمان زخم و بهبود سوختگی:

از عسل می‌توان برای بهبود زخم‌های مختلفی چون زخم سوختگی، زخم بستر و همینطور زخم‌های عفونی و مزمن استفاده کرد. عسل در درمان عفونت‌های به جا مانده از عمل سزارین بسیار کارآمد است. می‌توان از عسل به عنوان یک دیواره دفاعی جایگزین برای زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده کرد.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی:

عسل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. وقتی سرما می‌خورید مصرف عسل و آب لیموی تازه می‌تواند به بهبود شما کمک زیادی کند .

تنظیم قند خون و پیشگیری از چاقی:

مصرف عسل تاثیر بسزایی در پیشگیری از چاقی و همینطور تنظیم قند خون دارد.

پیشگیری از زخم معده:

مصرف یک قاشق چای خوری عسل در معده خالی می‌تواند مانع رشد باکتری خطرناکی به نام Helicubacter شود که علت ایجاد اغلب زخم‌های معده است.

خاصیت ضد باکتریایی:

عسل می‌تواند به‌عنوان یک عامل ضد میکروبی موضعی در برابر عفونت باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک، کمک زیادی کند.

 

آشنایی با طبقه بندی انواع عسل:

عسل ها متناسب با منبع، زمان تولید و رنگ آن ها طبقه بندی می شود، که در هنگام خرید می توانید نسبت به نوع استفاده و کاربرد آن به طبقه بندی انواع عسل دقت نمود.

  •  متناسب با منبع شهد گل
  •  متناسب با زمان تولید
  •  متناسب با رنگ عسل

 

انواع عسل متناسب با منبع شهد گل:

انواع عسل ها نسبت به منبع شهد گل به دو دسته ی عسل تک گل و عسل چند گل تقسیم بندی می شود که هر کدام خواص خود را دارند.

  1. عسل تک گل

این عسل از شهد گل های خاص بدست می آید. اگر بیشتر پوشش گیاهی یک دشت از یک نوع گیاه باشد‚ زنبورعسل بیشتر شهد گل‌های همان گیاه را به عسل تبدیل می‌کندکه به آن عسل تک گل می گویند.عسل تک گل می توان به عسل شبدر، عسل اقاقیا، عسل قنقال و عسل آفتابگردان اشاره نمود.

  1. عسل چند گل

این عسل از روی چندین گل جمع آوری می شود . انواع عسل چندگل عبارت انداز: عسل کوهستان، عسل مرکبات و انواع درختان می باشد.

۳. عسلک

زنبور عسل تقریبا از هر ماده‌ی شیرینی که در دسترسش باشد برای تولید عسل استفاده استفاده می‌کند. هنگامی که زنبور به جای تغذیه از شهد گل‌ها از شیره‌ی به وجود آماده توسط حشرات دیگر بر روی درختانی مثل افرا و بلوط و خارشتر برای تولید عسل در کندو استفاده می‌کند که به آن عسلک می‌گویند. عسلک نیز مانند عسل طبیعی خواص بسیاری دارد و یکی از تولیدات ارزشمند زنبور عسل به شمار می‌رود.

متناسب با زمان تولید:

زمان تولید انواع عسل در دو بازه انجام می شود که به دو دسته عسل بهاره و عسل پاییزه اشاره نمود. عسل بهاره در که در اوایل بهار از از درختان مرکبات و اقاقیا جمع آوری می شود.

متناسب با رنگ عسل:

رنگ عسل نشان دهنده ی نوع عسل و محل جمع آوری شهد می باشد که به سه دسته: عسل بی رنگ مانند عسل اقاقیا، عسل زرد رنگ مانند عسل اسپرس و عسل قرمز رنگ مانند عسل آویشن تقسیم بندی می شود.

معرفی گیاهان عسل زا

گیاهان زیادی در تولید انواع عسل نقش دارند که از گل ها ی آنها شهد ترشح می شود. اما قابل ذکر است که تعدادی از گیاهان می باشد که نوش ترشح کرده و ماده خام زنبور عسل را تهیه می نماید. از مهم ترین گیاهان عسل زا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. یونجه ها: یونجه های معمولی و باغی
  2.  شبدر: شبدرهای سفید، قرمز و شیرین
  3.  گیاه وحشی: آویشن، گرز، گون و…
  4. دیگر گیاهان: اسپرس، اقاقیا، گشنیز، توت فرنگی، تمشک، بید، مریم گلی و..

 

عسل چگونه فراوری می شود؟

زنبورهای عسل حشرات کوچکی هستند که عامل اصلی تولید عسل این نعمت الهی می باشند.زنبورهای کارگرگرده ها و شهد گلها راجمع آوری کرده و به کندوها منتقل می کنند ‚از طریق دهان گرده ها و شهد های جمع آوری شده را به زنبور های دیگر منتقل کرده و هر کدام آنزیم مهمی را بدان اضافه می کنند که شهد را تجزیه و خاصیت ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتری رابه آنها می افزایند و سپس به عنوان قند های ساده (در درجه اول فروکتوز و گلوکز) در لانه زنبوری، جایی که زنبورهای کارگر آن را پخش می کنند، ذخیره می کنند. جریان هوا و گرمای طبیعی باعث تبخیر بیشتر آب موجود در ترکیب می شود. سپس زنبورها شانه عسل را با موم می پوشانند.

عسل تولید شده توسط زنبور داران استخراج شده سپس برای پاک کردن عسل از آلودگی ها وقطعات موم  و بالهای حشرات صاف می شوند.به این محصول عسل خام یا فیلتر نشده هم می گویند. اما اکثر تولید کنندگان عسل را پاستوریزه می کنند تا مخمر موجود در آن از بین برود و باعث صاف شدن و ماندگاری بیشتر شود.

عسل فراوری شده:

تولید کنندگان عسل خام  را فیلتر کرده تا حباب های هوا و بقایای کوچکتری که طی صاف کردن از بین نمی روند را پاک کنند. این فرآیند باعث می شود عسل برای مشتریان شفاف و جذاب به نظر برسد.

اولترافیلتراسیون عسل چیست ؟

از آنجا که گرده فواید سلامتی دارد ؛اغلب طی پاستوریزاسیون و فیلتراسیون از بین می رود. بسیاری از تولیدکنندگان از این مراحل فراتر می روند و آن عسل” اولترافیلتراسیون” نامیده می شود.

در مرحله اولترافیلتراسیون تقریبا تمام مواد مغذی و گرده های عسل از بین می رود و مانند یک شربت با طعم عسل بعنوان عسل در اختیار مردم قرار داده شود.

 

 

کالا ارزان ‚عرضه کننده محصولاتی با کیفیت و ارزان در کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja