ارزش غذایی هل

محصولات کالا ارزان همواره ارزان و باکیفیت 

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

 

 

ارزش غذایی هل:

هل نوعی میوه کوچک به اندازه بند انگشت است که بسیار خوشبو می باشد و به همین دلیل در انواع غذاها ، انواع نان ها ،  انواع مرباها ، انواع نوشیدنی ها و شیرینی ها به عنوان یک چاشنی معطر استفاده می شود.

هل را  به عنوان ملکه ادویه ها  و در لیست گرانترین ادویه ها در جایگاه سوم بعد از زعفران و وانیل قرار دارد.
درخت آن به صورت وحشی و پرورشی در مناطق کوهستانی و در سایه کوه ها یا درختان دیگر می روید.
ارتفاع درخت بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است ، برگ های آن  برگ های نوک تیز با گل های ریز سفید می باشد.

انواع مختلف هل عبارتند از هل سفید ، هل سیاه و هل سبز که نوع سبز آن بوی تندتری نسبت به انواع دیگر دارد.

 

ارزش غذایی هل:

هر100 گرم هل حاوی 300 کیلوکالری انرژی است و همچنین حاوی موادی چون:

  1. 68 گرم کربوهیدارت
  2. 11گرم پروتئین
  3. 28 گرم فیبر غذایی
  4. فاقد کلسترول

و سرشار از انواع ویتامین ها و ریز مغدی ها از جمله :

  1. نیاسین
  2. پیریدوکسین
  3. ریبو فلاوین
  4. تیامین
  5. ویتامینA
  6. ویتامین c
  7. سدیم
  8. پتاسیم و کلسیم
  9. مس و آهن
  10. منگنز منیزیم
  11. فسفر

استفاده از هل در اشپزی:

۱-    در هند، هل یکی از ترکیبات اصلی گرم است و به عنوان  ترکیبی از ادویه ها در غذاهای گیاهی و غیر گیاهی استفاده می شود. همچنین هل یک عنصر بسیار مهم در تهیه پودر کاری است که بسیار در هندوستان کاربرد دارد.
۲-    هل را می توان به چای یا قهوه اضافه کرد تا عطر خوشایند و طراوت بی نظیری را  به ارمغان بیاورد. شما برای این کار باید مقداری هل را قبل از دم کردن قهوه یا چای به ترکیب مورد نظر اضافه کنید تا همراه ان دم بکشد.
۳-    تخم دان یا غلاف های هل سبز را می توان در غذاهای گرم و سبزیجات مختلف استفاده کرد.در بسیاری موارد برای تغییر عطر و مزه ی غذاها از ان استفاده می شود.
۴-    علاوه بر غذاهای خوش طعم، هل را می توان در دسرهایی مانند فرنی و شیرینی هایی مانند گلاب جامن، حلوا و غیره استفاده کرد تا عطر و طعم خاص خود را به آن اضافه کند. در بعضی از کشورها از هل در پخت انواع نان و شیرینی به جای دارچین استفاده می کنند.
۵-    دانه های هل را می توان برای طعم دادن به غذاهایی مانند سوپ، پاته، خورشت، پوره و غذاهای برنجی استفاده کرد. شما می توانید از ان بر روی بستنی ها، کاسترد و پودینگ برنج استفاده کنید یا آن را بصورت پودر شده بر روی سالاد میوه ی خود بپاشید.
۶-    مرغ را می توانید در عسل، هل و فلفل خوابانده و آن را مزه دار کنید و پس از پختن آن از یک طعم و عطر بی نظیر لذت ببرید.
۷-    شما می توانید سالاد میوه مرکبات متشکل از میوه های خانواده مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال را آماده کنید و به عنوان شیرین کننده  آن را با عسل مخلوط کنید و برای طعم و مزه دار کردنش از آب لیمو و هل استفاده کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری هل

هل به طور گسترده ای در انواع سوپر مارکت ها در دسترس می باشد. هنگام خرید هل، همیشه به رنگ سبز آن توجه کنید زیرا عطر و طعم مناسب تری دارد و غذا را خوش طعم تر و خشبو تر می کند. برای درک بهتر کیفیت هل علاوه بر توجه به رنگ، بهتر است خوب آن را ببیویید.

تعادل در مصرف

هل خواص بسیار زیادی برای بدن دارد ولی مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. مصرف بیش از اندازه هل می تواند باعث تشدید یبوست ، افزایش تپش قلب و مشکلاتی در دستگاه گوارش شود.

محصولات کالا ارزان همواره ارزان و باکیفیت 

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja