خواص دمنوش رازیانه

محصولات کالا ارزان همواره ارزان و با کیفیت ارسال در سراسر کشور 

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

خواص دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه خواص بسیار فوق‌العاده و زیادی دارد.

از خواص دمنوش رازیانه می‌توان به تقویت چشم و درمان حساسیت های چشم اشاره کرد. دمنوش رازیانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از دیگر خواص دمنوش رازیانه کمک به تسکین دل درد، درمان حالت تهوع و دفع نفخ و گاز معده است. دمنوش رازیانه اشتها آور است و معده را تقویت می‌کند. پیشگیری از ابتلا به سرطان روده از دیگر خواص دمنوش رازیانه است. دمنوش رازیانه برای سوءهاضمه نیز مفید است.

دیگر خواص دمنوش رازیانه رفع چین و چروک پوست و کمک به شادابی و طراوت پوست است. (از دمنوش رازیانه به صورت ماسک استفاده کنید.) علاوه بر پوست، دمنوش رازیانه برای ریزش مو، چربی زیاد پوست سر و درخشندگی مو‌ها نیز مفید است.

دمنوش رازیانه برای برطرف کردن آسم، تنگی نفس، تسکین برونشیت و گشاد کردن مجاری تنفسی مفید است. دمنوش رازیانه به رقیق شدن خون کمک می‌کند و برای افرادی که انسداد رگ دارند مفید است. همچنین دمنوش رازیانه باعث کاهش فشار خون می‌شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند مفید است. دمنوش رازیانه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

از دیگر خواص دمنوش رازیانه کمک به درمان دیابت و تقویت مغز و حافظه است و به درمان سردردهای میگرنی کمک می‌کند. دمنوش رازیانه قاعده آور است و درد قاعدگی را کاهش می‌دهد منتهی می‌تواند خون‌ریزی را افزایش دهد. دمنوش رازیانه خلط آور است و به درمان سرفه و گلو درد کمک می‌کند.

طرز تهیه جوشانده رازیانه برای سلامت زنان

دانه‌های رازیانه را در هاون بریزید و به آرامی آنها را بکوبید و خرد کنید. سپس دانه‌های خردشده را درون ماهیتابه بریزید.

کمی آب درون ماهیتابه بریزید طوری‌که روی دانه‌های خردشده رازیانه را بپوشاند. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد.

اکنون با استفاده از صافی، رازیانه دم کشیده را درون لیوان بریزید. روزی سه فنجان رازیانه بنوشید.

 

دمنوشی برای خلاص شدن از سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی :

مواد لازم

  •  ۴ لیوان آب
  • ۱/۴ فنجان عسل
  • 1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه

نحوه درست کردن

برای درست کردن دمنوش رازیانه و عسل لازم است تا پس از جوشیدن آب، رازیانه را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بر روی حرارت بماند.

سپس آن را از یک صافی عبور دهید تا دانه‌های رازیانه از آن خارج شود. حالا عصاره به دست آمده را بگذارید تا ولرم شود و بعد از آن، عسل را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

توجه داشته باشید که عسل را به هیچ وجه در محلول داغ حل نکنید چرا که خواص خود را از دست می‌دهد.

رازیانه و عسل تسکینی برای دردهای قاعدگی هستند.

بعضی از زنان در دوران پریودی دچار دردهای شدیدی می‌شوند. این دردها می‌تواند بسیار غیرقابل تحمل باشد. یکی از درمان‌های این دردها، استفاده از رازیانه و عسل است که به طور طبیعی گرفتگی‌های قاعدگی را درمان می‌کند.

علت این امر وجود فیتو استروژن در رازیانه است. فیتواستروژن ماده‌ای است که درست مانند هورمون استروژن در بدن عمل می‌کند و به این ترتیب به تعادل هورمون‌های زنان کمک می‌کند. این ماده تا زمان یائسگی چرخه قاعدگی زنان را تنظیم می‌کند. با توجه به این موضوع، رازیانه درد‌ها و مشکلات قاعدگی را کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر عسل نیز علاوه بر اینکه می‌تواند جذب مواد رازیانه را افزایش دهد خود نیز به عنوان یک ماده موثر و قاعده‌آور شناخته می‌شود و به بهبود سندرم قاعدگی کمک می‌کند.

برای اینکه دردهای دوران قاعدگی تسکین پیدا کند بهتر است از دستور العمل زیر استفاده کنید.

 مواد لازم

  • یک قاشق چایخوری رازیانه
  • یک قاشق غذا‌خوری عسل
  • آب به مقدار لازم

نحوه درست کردن

رازیانه را در آب جوش بجوشانید و بعد از آنکه مقداری از آب تبخیر شد و عصاره رازیانه وارد آب شد، آن را از یک صافی عبور دهید و اجازه دهید عصاره به دست آمده خنک شود.

بعد از آنکه دمای دمنوش ولرم شد، عسل را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید. از این دمنوش می‌توانید روزی ۳ فنجام میل کنید.

عسل و رازیانه برای تسکین دردهای یائسگی

گرگرفتگی، تعریق شبانه، درد هنگام رابطه جنسی، ریزش مو، فراموشی، افسردگی و اختلالات خواب از مشکلات رایج در میان زنان یائسه است.

طبق پژوهش‌های بالینی با هدف اثرگذاری رازیانه  بر روی یائسگی، نشان داده شد که خواص ضد التهابی رازیانه می‌تواند باعث تسکین ماهیچه‌ها و بهبود حال زنان میانسال شود.

بنابراین ترکیب رازیانه و عسل باعث بهتر شدن کیفیت زندگی زنان یائسه می‌شود.

می‌توانید از ترکیب رازیانه و عسل به شیوه زیر استفاده کنید

مواد لازم

  • یک لیوان آب
  • دو قاشق چایخوری رازیانه
  • یک قاشق چایخوری عسل

نحوه درست کردن

دانه‌های رازیانه را یک شب تمام بگذارید که در آب خیس بخورد. صبح دانه‌های رازیانه را به همراه یک لیوان آب بجوشانید تا عصاره آن بیرون بیاید. سپس آن را از یک صافی عبور دهید و اجازه دهید عصاره به دست آمده به دمای ولرم برسد.

بعد از آن عسل را به آن اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید و آن را هر روز با معده خالی بنوشید.

منع مصرف رازیانه:

رازیانه، این گیاه شگفت‌‏انگیز، علاوه بر خواص و فواید بی‌‏نظیری که برای تمامی افراد به همراه دارد، به درمان مشکلات و بهبود دردهای دوران قاعدگی یا یائسگی زنان نیز کمک بسیاری می‏‌کند. این خواص رازیانه برای زنان است که آن را تا این حد منحصر به فرد کرده است. اما در نظر داشته باشید که تمام این فواید رازیانه برای زنان، می‏‌تواند بهایی نیز داشته باشد. بنابراین، از مصرف بی‌‌‏رویه رازیانه خودداری کرده و در دوران بارداری یا شیردهی، درباره مصرف رازیانه با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

محصولات کالا ارزان همواره ارزان و با کیفیت ارسال در سراسر کشور 

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja