دمنوش گل گاوزبان

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ‚عرضه بصورت عمده در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

گل گاوزبان :

گیاهی خودرو که دردامنه ی کوه های اکثر شهرهای ایران یافت می شود ارتفاع این گیاه معجزه گر تا 60 سانت می رسد. بهترین جایگزین برای چای بوده و تب بر قوی برای سرماخوردگی در فصل زمستان می باشد.

گل گاو زبان گیاهی یک ساله و علفی از تیره گاو زبانیان هست که ساقه‌ آن خار‌های ریزی دارد.گل‌های گیاه گل گاو زبان لاجوردی رنگ و شبیه به گل انار هستند. تخم این گیاه اگر در آب خیس بخورد لعاب می‌اندازد و دایره‌ای شکل است.دانه‌های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می‌دهند.

دمنوش گل گاو زبان:

یکی از محبوب‌ترین راه‌های استفاده از گیاه گل گاو زبان، دمنوش آن است. طرز تهیه دمنوش گیاه گل گاو زبان ساده است. برای تهیه‌ی آن تنها کافی است گل خشک‌شده‌ی این گیاه را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

دمنوش گل گاو زبان منبع آنتی‌اکسیدان است و التهاب بدن را کاهش می‌دهد. همچنین این گیاه سرشار از انواع ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث و انواع مواد معدنی همانند، کلسیم، آهن، پتاسیم، فلانوئید، کولین و آنتوسیانین است.

مقدار و زمان مصرف دمنوش:

بیشترین مقدار گل گاو زبانی که هر فرد در روز می‌تواند استفاده کند ۲ گرم و بهترین روش استفاده از این داروی گیاهی به شکل دم شده است.

توجه داشته باشید که داروهای طب سنتی هرگز نباید همراه غذا استفاده شوند. استفاده از آن‌ها باید با فاصله یک ساعت از غذا و زمانی که معده خالی است، باشد تا دارو بتواند تاثیر بیشتری بگذارد.

خواص دمنوش­‌های ترکیبی گل گاو زبان:

ترکیب دمنوش گل گاو زبان با سایر گیاهان خوش‌عطر و پرخاصیت، خواص این دمنوش را چند برابر می‌کند و طعم آن فوق‌العاده‌ می‌شود. در ادامه به معرفی دمنوش‌های ترکیبی با گل گاو زبان می‌پردازیم.

دمنوش گل گاوزبان با دارچین:

دارچین منبع آنتی‌اکسیدان است و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید است و التهاب بدن را رفع می‌کند. همچنین دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و برای کاهش وزن مفید است. دمنوش ترکیبی دارچین و گل گاو زبان ترکیب فوق‌العاده مفیدی است. طرز تهیه‌ی دمنوش گل گاو زبان و دارچین همانند روش تهیه ی دمنوش گل گاو زبان است، با این تفاوت که دارچین هم به آن اضافه می‌‎شود.

  دمنوش گل گاوزبان و زنجبیل:

زنجبیل در کنار طعم خوبی که دارد، بسیار پرخاصیت است. این گیاه به رفع دردهای عضلانی و گلودرد کمک بسیاری می‌کند. همچنین زنجبیل سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و بیماری‌های ویروسی را رفع می‌کند.

  دمنوش گل گاو زبان و اسطوخودوس:

گیاه اسطوخودوس خاصیت آرام‌بخشی دارد. دمنوش ترکیبی گل گاو زبان و اسطوخودوس در رفع مشکلات گوارشی و راحت خوابیدن نقش موثری دارد و ضد تشنج و ضد اسپاسم است.

دمنوش گل گاو زبان و سنبل‌الطیب:

ترکیب گل گاو زبان و سنبل‌الطیب قوای جنسی را افزایش می‌دهد. اگر نمی‌توانید راحت بخوابید و سردردهای عصبی دارید، دمنوش ترکیبی گل گاو زبان و سنبل‌الطیب بخورید. این دمنوش خواب‌آور است و سردردهای عصبی را رفع می‌کند.

دمنوش گل گاو زبان و به لیمو:

ترکیب  گل گاوزبان و به لیمو در کاهش درد بدن، رفع دردهای معده، آرامش اعصاب، کاهش وزن و رفع التهاب بدن موثر است و سیستم ایمنی را تقویت می‌­کند.

  دمنوش گل گاو زبان و بابونه:

از خواص دمنوش ترکیبی گل گاو زبان و بابونه، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع سرماخوردگی، بهبود دردهای عضلانی، رفع دردهای قاعدگی، بهبود سلامت پوست و مو، رفع اختلالات دوران یائسگی، بهبود عملکرد قلب و رفع استرس اشاره کرد.

دمنوش عناب و گل گاو زبان:

دمنوش ترکیبی عناب و گل گاو زبان در بهبود سرماخوردگی و رفع گرفتگی صدا موثر است. همچنین این دمنوش برای رفع گلودرد و عفونت‌های ریوی مفید است. طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و عناب همانند روش تهیه‌ی سایر دمنوش‌های ترکیبی است. شما تنها باید مقداری عناب به گل گاو زبان اضافه کنید.

مضرات گل گاوزبان

گل گاوزبان در کنار خواص درمانی فراوانی که دارد مانند هر گیاه دارویز دیگر ممکن است موجب مشکلاتی نیز بشود.

مصرف گل گاوزبان به زنان باردار و شیرده و افرادی که بیماری کبدی دارند توصیه نمی‌شود. زیاده روی در مصرف گل گاوزبان می‌تواند برای کبد سالم هم مضر باشد.    افرادی که مبتلا به اختلال خون‌ریزی هستند باید از مصرف گل گاوزبان خودداری کنند و یا حداقل در مصرف این داروی گیاهی احتیاط کنند.

گل گاوزبان ممکن است با برخی از دارو‌های شیمیایی از جمله دارو‌های ضد انعقاد و ضد پلاکت  مانند آسپیرین، دیکلوفناک، پلاویکس، ایبوبروفن، هپارین، وارفارین، دالتپارین، انوکساپارین  دارو‌های بیهوشی، دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی و دارو‌های افزاینده تجزیه سایر دارو‌ها در کبد اشاره کرد.

گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای نوزادان و کودکان ممنوع است. افراط در مصرف گل گاوزبان می‌تواند موجب اختلالاتی در معده و دستگاه گوارش شود. معده درد و درد در افراد درگیر با سنگ کیسه صفرا می‌تواند از عوارض زیاده‌روی در مصرف گل گاوزبان باشد.

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ‚عرضه بصورت عمده در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja