زمان مصرف عرق یونجه

کالا ارزان با محصولاتی با کیفیت و ارزان در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

  زمان مصرف عرق یونجه :

زمان مصرف عرق یونجه صبح و عصر قبل از غروب آفتاب و یا صبح، ظهر و شب، بهترین زمان برای مصرف عرق یونجه می‌باشد. در مجموع بهتر است این ماده را قبل از وعده‌های غذایی اصلی مصرف کنید.

معرفی گیاه یونجه :

گیاه یونجه شاید از دیدگاه عموم مردم علوفه دام تصور  شود و شاید  بر این باور باشند که گیاهی هرز می باشد که خواص چندانی ندارد. اما کاملا اشتباه است و نه تنها دارای انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی است، بلکه به دلیل  خواصی که دارد لقب سلطان گیاهان را نیز از آن خود کرده است، و در گذشته استفاده بیشتری از این گیاه می شده است. یونجه حداقل ۴۰۰۰ سال است که به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه نیز استفاده‌ی دارویی از آن رواج دارد. به جرات می توان گفت جز اولین گیاهان دارویی می باشد که بشر از آن استفاده می کرده است.

ارتفاع گیاه یونجه،تا یک متر می رسدکه دارای ساقه هایی بلند همراه با برگ های کوچک و نازک و نوک تیز می باشد که بیضی گون و به رنگ سبز ملایم می باشد. اما ریشه آن چیزی در حدود 3  تا 18 متر در زمین پیشروی می کند و این یعنی به مواد معدنی خاک بیشتر دسترسی دارد. این گیاه از دسته گیاهان دارای گل می باشد که گل هایی کوچک و به رنگ بنفش و گاهی زرد رنگ دارد.

عرق یونجه :

یونجه از بهترین گیاهان دارویی است. عرق طبیعی یونجه هم برای سلامتی خواص فراوانی دارد. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان ارزش غذایی عرق یونجه را بالا برده است. این گیاه با هدف تولید عرق یا مصرف آن به صورت تازه کشت می‌شود. عرق یونجه طبع گرم و تر دارد. به همین دلیل بهترین دارو گیاهی برای درمان سردی بدن است

 

ترکیبات عرق یونجه

مواد معدنی موجود در عرق یونجه عرق یونجه دارای طیف گسترده‌ای از مواد معدنی، از جمله آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فولات، فسفر، گوگرد، مس، سدیم، پتاسیم، سیلیکون و عناصر کمیاب است و منبع خوبی از ویتامینB1، ویتامینB2، ویتامینC، ویتامین E و ویتامین K وD می‌باشد که برای لخته شدن خون ضروری هستند. عرق گیاهی یونجه حاوی آنزیم آمیلاز است. این آنزیم به هضم قند و پیشگیری از جذب بیش از اندازه قند در بدن کمک می‌کند.عرق یونجه همچنین حاوی آمینواسیدهای ضروری است که توسط بدن ساخته نمی‌شوند و باید از منابع غذایی دریافت شوند. از آنجایی که جذب مواد معدنی موجود در یونجه توسط بدن انسان بسیار آسان است، به عنوان پایه برای بسیاری از پودرهای سبزیجات و ویتامین‌ها از آن استفاده می‌شود. یونجه همچنین حاوی بالاترین میزان کلروفیل در بین گیاهان است و اغلب برای تولید کلروفیل مایع از آن استفاده می‌شود که بسیار مغذی است.

خواص عمده عرق یونجه:

  1. از آن برای باز شدن قاعدگی استفاده می شود.
  2. عرق یونجه به علت داشتن ماده ساپونین، در ترک اعتیاد بسیار موثر است.
  3. یونجه دو برابر اسفناج، آهن دارد. پس خون ساز است و برای کم خونی مفید است.
  4. عرق یونجه باعث زیاد شدن شیر مادر می شود.
  5. برای تقویت ستون فقرات و معالجه نرمی استخوان و رشد کودکان مناسب است.
  6. برای درمان ناراحتی های عصبی و رعشه کاربردی است.
  7. یونجه ۲ برابر جعفری و ۴ برابر لیموترش ویتامین C دارد و ویتامین A موجود در آن از «شب کوری» جلوگیری می‌کند.
  8. همانند جینسینگ و عرق کاسنی، باعث افزایش میل جنسی می شود.
  9. سرفه یک واکنش دفاعی برای خارج کردن ترشحات اضافی از بدن در هنگام بیماری است. این واکنش طبیعی بدن برای باز کردن راه‌های تنفسیدر بدن انجام می‌شود. از این رو براینرم کردن سینه و کاهش سرفه به عنوان راهکاری کمکی می‌توان از عرق یونجه یا دم کرده یونجه استفاده کرد.
  10. علت وجود خون در ادرار برای افراد بسیار نگران کننده است و یک علامت هشدار دهنده محسوب می شود. این خونریزی می تواند ناشی از مشکلات کلیوی، عفونت مثانه، تمرینات سنگین ورزشی و یا حتی پیشرفت غدد سرطانی باشد. برای درمان این بیماری می توان از عرق یونجه استفاده کرد.
  11. مصرف روغن و یاعرق یونجه در هنگام تجمع و عدم دفع آب در بدن و یا به اصطلاح آب آوردن بدن می تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  12. پلی ساکاریدهای پکتیک استخراج شده از ساقه یونجه دارای خواص ضد التهابی هستند و ممکن است در درمان استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک کنند.

طبع عرق یونجه :

عرق یونجه طبع گرم و تر دارد.

طبع گیاه یونجه زمانی که تازه است، گرم و تر می باشد و زمانی که به صورت خشک شده بخواهیم مصرف کنیم باید بدانیم که طبع آن گرم و خشک می باشد. نکته ای که در مورد این گیاه جالب می باشد این است که زمانی که خشک می شود، قوت و اثر آن تا 5 سال باقی خواهد ماند.

برای استفاده از داروهای گیاهی باید طبع بدن مصرف کننده مشخص باشد تا عرق مصرفی در بهبود حالش موثر باشد.

 

مصلح عرق یونجه  :

همانطور که بیان شد، طبع عرق یونجه گرم و خشک است. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود افرادی که مزاج گرم دارند، در مصرف آن نباید زیاده روی کنند. اما در طب سنتی به عنوان مصلح عرق یونجه، مواردی معرفی می‌شود که می‌توان از آن برای متعادل ساختن طبع آن کمک گرفت. گزینه‌هایی همچون موارد زیر برای این منظور عالی هستند:
کاهو
کاسنی
عرقیات با طبع سرد

عوارض و مضرات عرق یونجه :

این تصور غلط که در بین افراد جا افتاده است که داروهای گیاهی بر خلاف داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارضی را ندارند، کاملا غلط است. بلکه هر داروی گیاهی همانطور که می تواند مفید واقع شود در صورت مصرف نادرست می تواند عوارضی را هم داشته باشد. در ادامه به برخی از عوارض عرق یونجه اشاره شده است.

  • عرق این گیاه علاوه بر دارا بودن ویتامین E اگر بیش از حد و طولانی مدت استفاده شود منجر به عدم جذب این ویتامین در بدن می گردد. پس در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت نمود.
  • کاهش ویتامین E در بدن اثرات سو بر سلامت پوست و مو خواهد داشت. بنابراین با مصرف زیاد از حد آن خواص عرق یونجه که برای پوست و مو مفید هست نیز از بین خواهد رفت.
  • در دوران بارداری و شیردهی نیز از این عرق طبق نظر و اجازه پزشک مربوطه استفاده شود.
  • افرادی که از داروهای انعقاد خون استفاده می کنند باید به دلیل امکان تداخل دارویی از مصرف این عرق اجتناب نمایند.
  • افرادیکه از داروهای شیمیایی کنترل قند خون استفاده می کنند باید از خواص عرق یونجه صرف نظر نمایند.
  • گیاه یونجه خشک عطسه‎ آور است.
  • ممکن است مصرف یونجه در بعضی از نوزادان باعث مشکلات پوستی شود.
  • یونجه تازه نفاخ است.
  • حداکثر میزان مصرف یونجه در سال نباید بیشتر از یک کیلو شود.

کالا ارزان با محصولاتی با کیفیت و ارزان در سراسر کشور

تماس با همکاران کالا ارزان با شماره 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja