مخدری بنام مریم گلی

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال در سراسر کشور

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

مخدری بنام مریم گلی:

انواع مریم گلی:

این گیاه یک مخدر است که خواص درمانی نیز دارد. برای بهره‌مندی از این خواص بی‌نظیر، می‌توانید مریم‌گلی خشک شده مصرف کنید. برخی از رایج‌ترین انواع مریم گلی در ایران شامل این مواردند:

  • مریم گلی آتشین (گل سلوی قرمز)
  • مریم گلی پنبه‌ای
  • گیاه مریم گلی سفید
  • مریم گلی جنگلی
  • مریم گلی آناناس
  • گیاه مریم گلی مرموک

طریقه مصرف این گیاه

نحوه مصرف مریم گلی بسته به تاثیری که می‌خواهید دریافت کنید متفاوت است. تکنیک‌های زیر در خصوص روش‌های استفاده از این گیاه (خصوصا برگ آن) و بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر این گیاه هستند.

 روغن مریم گلی

برگ‌های این گیاه می‌توانند به یک روغن ضروری حاوی توژون، برنئول و سینئول تصفیه شوند. روغن‌های مریم‌گلی متعددی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آنها برای آروماتراپی (رایحه‌درمانی) استفاده کنید. آروماتراپی روشی مناسب برای ریلکسیشن است.

 نوشیدنی‌ها یا وعده‌های غذایی

می‌توانید از برگ این گیاه همراه با آویشن، جعفری و رزماری برای پخت‌وپز استفاده کنید. راه‌های زیادی برای مصرف این گیاه وجود دارند. برخی از افراد، ادویه مریم گلی را به غذاهای مختلف اضافه می‌کنند تا طعم خوبی به غذا بدهند. درحالی‌که برخی دیگر از آن در دم‌نوش‌های خانگی استفاده می‌کنند.

 استفاده موضعی

امروزه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار (نظیر سرم‌ها، صابون‌ها و لوسیون‌های بدن) حاوی برگ این گیاه هستند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی مریم گلی، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ سلامت پوست است.

کشیدن مریم‌گلی

یکی ازروش‌های استفاده از این گیاه، کشیدن آن در پیپ بدون تنباکو است. در این شرایط، دود به‌سرعت و به طور عمیق استنشاق می‌شود. آن را به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه در ریه‌ها نگه دارید. در این شرایط سالوینورین A و B می‌توانند از دود جذب شوند.

اگر خیلی سریع دود را بیرون دهید ممکن است مقدار زیادی از مواد هدر بروند. تاثیری که این گیاه روی شما می‌گذارد، به میزان دود استنشاق شده و جذب شده در مدت حدود ۲ دقیقه بستگی دارد. اگر بین پک‌ها مدت زیادی وقفه بیندازید، فقط مدت‌زمان را طولانی‌تر می‌کنید و شدت تاثیرات آن را افزایش نمی‌دهید.

 

خوردن مریم‌گلی

هنگامی که برگ‌های این گیاه را می‌جوید و به مدت طولانی در دهان نگه می‌دارید، سالوینورین مستقیما توسط بافت‌های پوششی دهان جذب می‌شود.

نمی‌توان گفت که بهترین طریقه مصرف این گیاه کدام است زیرا هر یک از این روش‌ها ممکن است اثرگذاری متفاوتی برای افراد گوناگون داشته باشند.

حتی دوزهای کم گونه‌ی  مریم گلی هم می‌تواند توهم‌زا باشد، بهتر است بیشتر از 5 برگ تازه این گیاه را در روز نجویید.

مضرات مریم گلی

به‌طور کلی فواید این گیاه دارویی به حدی است که برخی افراد فکر می‌کنند مضرات ندارد.

اما باید به این موضوع توجه کنید که مریم گلی توژون و کافور دارد، به همین دلیل اگر آن را بیش از اندازه مصرف کنید، عوارض جانبی زیادی از جمله تشنج و صدمه به اندام را تجربه خواهید کرد.

از طرفی زنان باردار باید در مصرف مریم گلی افراط نکنند، چرا که مقدار توژون زیاد در بدن موجب انقباض‌های رحمی خواهد شد.

زنانی که بچه شیر می‌دهند، برای مصرف چای مریم گلی باید حتما با پزشک مشورت کنند.

در افراد دیابتی این گیاه ممکن است باعث بروز مشکلات خفیفی مانند جوش‌های پوستی، گوارشی، بالا و پایین رفتن فشار خون و افت سطح قند خون شود.

علاوه بر این افراد با سابقه مشکلات هورمونی، نباید در رژیم غذایی خود مریم گلی را قرار دهند. حتی مقدار زیاد این گیاه می‌تواند با داروهای آرام‌بخش، ضد تشنج و دیابت‌آور تداخل داشته باشد.

محصولات کالا ارزان با کیفیت و ارزان ارسال در سراسر کشور

تلفن تماس با همکاران کالا ارزان 09201383718

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Optimized with PageSpeed Ninja